Goudvissen hebben rode lijnen in staart vin


Seyron

Member
Lid geworden
9 september 2012
Berichten
14
Locatie
Zoetermeer
Zoals het topic al zegt, 2 van mijn vissen hebben rode strepen/lijnen in hun staart zitten.

Nou heb ik gelezen hier en daar dat dit kan duiden op stres, wat best kan kloppen aangezien ze nu een week in een nieuwe bak zitten (260 liter) ze hebben een jaar in een bak van 140 liter gezeten.

Het is me eergister pas opgevallen, ze gedragen zich zoals altijd, slapen samen, spelen samen, eten samen, geen van beide gedraagt zich ziekjes

Ik heb m'n water getest alles is okay, geen te hoge of te lage cijfers.

Maar alsnog maak ik me zorgen, is dit iets wat over een paar weken weg is of moet ik nu snel ingrijpen en iets doen ?
Zoals ik al zei heb meerdere forums afgespit maar de omstandigheden zijn anders.

Als iemand weet waardoor dit komt en hoe ik ze het beste kan verzorgen dan graag en alvast bedankt ! :D
 
Als ze zich niet ziek gedragen, is er toch geen reden om iets met de vissen te doen?
Ik zou gewoon blijven observeren en ze rust geven !
 
Zichtbare aderen in de staart is ook een symptoom van vinrot. Hoe zien de randen van de staart er uit?
 
Kan ook door ammoniak of nitriet komen. Heb je de ammoniak getest?
 
Met hoe veel vissen zitten ze in de bak? Hoe heb je ze over laten wennen? Zie je ook vissen met bijvoorbeeld wondjes?
 
De randen van hun staart ziet er het zelfde uit , doorzichtig geen vlekken in de staart geen harde witte randen ofzo.
 
Staat in het bericht, ik heb de water waardes gecheckt en alles klopt, er is niks te hoog en niks te laag
 
Ze zitten zoals ik al zei met z'n 2e in de bak.
Ik heb ze laten wennen door ze in een bak te zetten en heb elke 10 minuten het water van de nieuwe bak bij de oude bak gemengt (5x) toen over gezet in het nieuwe aquarium (wat gevult was voor de helft met het water van hun oude bak.

Toen ze in de bak zaten zwommen ze blij rond (nog steeds trouwens).
 
Ged nieuws ! bij een vis beginnen de lijnen weg te trekken (heeft er nu nog maar 3) ik hou ze nog even goed in de gaten enzo lang hun gedrag het zelfde blijft, denk ik niet dat ik me teveel zorgen moet maken maar je weet wat ze zeggen "better save than sorry"
 
Je zou eventueel een weerstandsverbeteraar kunnen gebruiken, zoals sansai biorex o.i.d. Kan nooit geen kwaad.
 

Terug
Bovenaan