Goudvissen groente geven?


H.Clausen

Active member
Lid geworden
8 mei 2021
Berichten
31
Leeftijd
58
Als nieuwe onervaren goudvisbezitter (vijver, 1000 liter met een groepje gekregen goudvissen van verschillende mensen die ze te klein behuisd hielden) lees ik soms dat goudvissen ook groente eten. Wat voor groente, gekookt, rauw?
Wie geeft groente aan hun goudvissen als variatie op voerkorreltjes en alg en andere dingen die ze in de vijver vinden?

Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,

Hanne
 
Goudjes eten als rechtgeaarde karpers ALLES. Maar het zijn ook lekkerbekken, wat de ene eet, hoeft de andere niet lekker te vinden.
Ik geef ze wel vaker een plukje "vogelmuur", dat groeit overal, even uitspeoen en dan zo voeren. wat ae na een uurtje niet ophebben , gewoon weer verwijderen.
Ze lusten ook komkommer, gewoon een paar dikke schijven eraf snijden, aan een draad ( opbinddraad tuin) rijgen, een uiteinde om ee nlepeltje draaien en dan de vijver in.
resten na 2 dagen verwijderen. wat gekookte erwten gaan er ook zo in!
 
Gekookte courgette gaat er hier ook goed in. 🙃 Kun je zo in je vijver gooien, zinkt naar de bodem.
 
Ik heb vandaag gekookte komkommer gegeven.
De vissen snapten het niet dus ik heb het schijfje er weer uit gehaald en in piepkleine stukjes gesneden. Daar werden ze helemaal gek van, binnen een minuut waren alle stukjes op.
 
Groenten die wij voeren waar ze dol op zijn is brocolli en bloemkool. 2 minuutjes koken, afkoelen in koud water en dan het zachte van de stronken afsnijden. Fruit krijgen ze hier ook, gepelde druif of peer, in kleine stukjes gesneden. Ook gepelde doperwtjes zijn ze dol op!
 
Ik zal ook broccoli proberen. Mogen ze paprika?
 
Wel de pitjes verwijderen van de paprika die zijn giftig voor dieren, paprika is een direct familielid van de nachtschade een ernstig giftige plant
 
IPV erwten geef ik ook wel diepvries tuinbonen, even de kook erover. Pelt makkelijker. Wel even in kleine stukjes snijden. Spruitjes vinden ze ook lekker.
 

Terug
Bovenaan