Goudvisjes


Gdeleeuw

Well-known member
Lid geworden
13 april 2019
Berichten
199
Leeftijd
35
Goedemorgen, ik ga vanmiddag deze zieligerds ophalen. Ze kunnen na het weekend in een vijver terecht. Kan ik ze beter tijdelijk in deze kom houden met een stromingspompje erbij of buiten in een speciekuip? (Heb geen ingedraaid filter extra helaas).

 
Goedemorgen, ik ga vanmiddag deze zieligerds ophalen. Ze kunnen na het weekend in een vijver terecht. Kan ik ze beter tijdelijk in deze kom houden met een stromingspompje erbij of buiten in een speciekuip? (Heb geen ingedraaid filter extra helaas).

Ik zou een schone speciekuip gebruiken, en dan niet in de zon plaatsen en tot de vijver beschikbaar is goed in de gaten houden,
 
Ik zou ook de kuip gebruiken en voldoende verversen.
 
En een klein stromingspompje er in, heeft dat zin?
 
Ach het is niet meer nodig, er meldde zich nog iemand met een vijver waar ze direct in kunnen. Dank voor de adviezen allemaal! Ik kan ze gewoon een kwartiertje in een zakje in de nieuwe vijver hangen en dan loslaten toch? (ik heb geen ervaring met goudvissen)
 
Goed om te lezen dat de stumpers naar een vijver gaan.

Over wennen is nodig. Hangt af van de temperatuur. Goudvissen uit huiskamer zal water z on 25 graden zijn als niet meer is. Vijver zal stuk kouder zijn.

Tempratuur meten vijver en water waar ze in zitten en langzaam afbouwen. Beter zakje met vis in emmer of iets anders en gewoon om het uur ofzo schep water uit vijver erbij doen en als beetje gelijk is kunnen ze over.
 
Goed om te lezen dat de stumpers naar een vijver gaan.

Over wennen is nodig. Hangt af van de temperatuur. Goudvissen uit huiskamer zal water z on 25 graden zijn als niet meer is. Vijver zal stuk kouder zijn.

Tempratuur meten vijver en water waar ze in zitten en langzaam afbouwen. Beter zakje met vis in emmer of iets anders en gewoon om het uur ofzo schep water uit vijver erbij doen en als beetje gelijk is kunnen ze over.
Prima dan ga ik dat zo doen! Hoop dat ik er op tijd bij ben en ze nog niet krom gegroeid zijn
 
Ik snap het niet helemaal.
Je meldt dat de vissen naar iemand gaan die direct een vijver ter beschikking heeft.
Maar toch de vraag hoe ze over te laten wennen?

Of ga je zelf vissen aanschaffen?
(Daar heb ik dan overheen gelezen.🙂)
 
Ik zag de visjes op marktplaats staan en kan ze eind van de middag ophalen. Eerst konden ze terecht bij iemand die een vijver heeft, maar pas na het weekend. Vandaar mijn vraag hoe ik ze tijdelijk kon huisvesten. Zojuist belde er iemand met een vijver waar ze vanmiddag direct terecht kunnen. De vissen krijg ik vanuit het 'aquarium' in een plastic zakje mee, dus mijn vraag was hoe ik ze vanuit het plastic zakje kon laten overwennen naar de vijver. Snappie? :)
 
Jep, ik Snappie.😃👍
 
Nou het zakje ging lek onderweg:stom:. Snel in het 'aquarium' gelegd en bij het tankstation wat kraanwater toegevoegd. Nu even wachten tot ze wat rustiger zijn, vootzichtig wat koud water erbij en wanneer de temperatuur goed is de vijver in. Gelukkig maar vijf minuten rijden
 

Bijlagen

  • 20210727_160517.jpg
    20210727_160517.jpg
    128.1 KB · Weergaven: 101
  • 20210727_160503.jpg
    20210727_160503.jpg
    98.9 KB · Weergaven: 106
De inhoud van het bakje is, voor 2 goudvissen dus, welgeteld 8 liter:mad:.

Ik heb er ook de 'pomp' bijgekocht, dat bleek een gravel cleaner te zijn:)
 
Laatst bewerkt:
De inhoud van het bakje is, voor 2 goudvissen dus, welgeteld 8 liter:mad:.

Ik heb er ook de 'pomp' bijgekocht, dat bleek een gravel cleaner te zijn:)

Die gravelcleaner heb je wel nodig met al die gravel in het aquarium:rolleyes: Meer gravel dan water.

Ze hebben wel mazzel met jou dat je ze kunt herplaatsen :r
 
Die gravelcleaner heb je wel nodig met al die gravel in het aquarium:rolleyes: Meer gravel dan water.

Ze hebben wel mazzel met jou dat je ze kunt herplaatsen :r
Het gravel kreeg ik los mee en rook naar schoonmaakmiddel... gelijk weggekieperd
 
Wel mooie visjes.
 
Goed van je dat je dit hebt gedaan. Ik heb ook alleen "zielige" marktplaats-vissen in mijn vijver.
Ook wel goed dat mensen zich vaak realiseren dat ze hun goudvissen beter af zijn in een vijver of veeeeel groter aquarium en ze daarom aanbieden.

 
wat sneu om te zien hoe mensen nog steeds met vissen omgaan. Bedankt namens deze 2 voor je handelen! ❤️
 

Terug
Bovenaan