Goudvis gevallen


P

Piranha-1998

Guest
tijdens het onderhoud had ik al mijn vissen in een emmer tijdelijk gedaan omdat alles eruit ging halen en opnieuw inrichten en tijdens het terug plaatsen van mijn goudvissen was er 1 uit mijn hand geglipt . nu doet die raar in het aquarium . ik denk dat zijn hersens zijn beschadigd want hij rust op zijn zij en dat gaat die even zwemmen en dan zwemt hij alleen met zijn staart en zwemt die zelfs op de kop en op de zijkant . Zal dit kunnen herstellen , afwachten of uit zijn lijden verlossen ?
 
O.a. daarvoor hebben ze schepnetjes uitgevonden natuurlijk maar dat is achteraf.
Kan best dat de zwemblaas of andere organen beschadigd zijn,heel misschien herstelt dit nog maar ben benieuwd wat mensen die meer ervaring met deze vissen gaan zeggen.
Viel het dier van hoog en op welke ondergrond?
 
Ik zou voor nu even afwachten.. misschien hersteld hij nog wel en dan maak je hem voor niets dood..
daarnaast, als hij echt hele erge beschadigde hersenen heeft, zal hij waarschijnlijk toch niet lang meer leven.

kan je misschien een filmpje maken?
 
hij zwemt al niet meer ik heb hem afgezonderd in zon kweek bak maar hij hapt niet meer en zwemt nu niet meer . zij viel op het tapijt
 
Zit geen beweging meer in :( zij is dood denk ik .
 
let goed op de kieuwen voor je haar dood waand.
sommige vissen kunnen deze val aan maar als ze helemaal niet meer reageert op niks is meestal einde oefening en denk ik een inwendige bloeding of inderdaad de hersens of graat kapot
 
kieuwen en mond bewegen niet meer zij zinkt ook weer langzaam naar de bodem.
 
als ze nergens op reageert kan je voor de zekerheid nog even wachten tot ze stijf word en anders met de hamer voor de zekerheid erop
 
ik heb al geprobeerd op verschillende manieren er een reactie uithalen , lukt niet ze is jmmr genoeg echt dood. Ze licht nu in de vriezer . Misschien geef ik haar aan mijn kreeft als die is ingevroren of droog ik haar met een soort alcohol wat ze ook bij piranha's doen
 
Gelukkig toch snel gegaan zie je maar weer.
Wel zonde, ik zet de emmer altijd op me aquarium zodat de afstand minimaal is,
En eventueel met 2 handen vasthouden als een kommetje.
 
Ja jammer he. Ik zou voortaan altijd een netje gebruiken hoor.
 
Ik vang ze ook altijd uit met de hand, omdat netjes ook de vinnen kunnen beschadigen. Maar dan zet ik ze inderdaad wel zo klem dat ze geen kant op kunnen. Sneu hoor, naar ongeluk.
 
Bij sluiers werkt dat wel, maar bij gewone goudvissen valt dat echt niet mee, die vang ik liever met een netje.
 
Oooh ja daar zit natuurlijk flink verschil in. Goed punt!
 
Vinnen beschadigen door een netje? Zo snel gaat dat echt niet hoor. Bij een goudvis tenminste.
 
Bij sluiers en comets wel. Bij kortvinnige goudvissen inderdaad niet.
 
Vissen met grote vinnen kan ik in komen. Maar goudvissen toch niet.
 
Er zijn langvinnige goudvissen en TS heeft niet gezegd welke goudvissen hij heeft. Misschien heeft hij wel comets:

Fjn73nx_7SOd2eRpwJjwe8OeV9hf9HtL.jpeg
 
Even OT: wat zijn comets toch prachtige vissen! Alleen voor hun zou ik al een vijver nemen.

Ik vang eigenlijk ook alle vissen met de hand. Met de ene hand maak ik een kommetje met de vis erin en met de andere hand maak ik ook een kommetje die ik losjes over de vis heen houd. Als de vissen straks groter worden, moet ik mijn methode denk ik herzien.
 
Ik heb toevallig vorige week nog een baby-comet overgezet, heb er maar 2 en 1 grote :)
 
Gaaf, Jones. Die zitten nu ook in de containers? Zit me net even een vijver vol comets voor te stellen. Lijkt me zo mooi.
 
1 van de kleintjes wel, de andere weet ik niet en de grote zit nog in de vijver. Ik zal er een foto van maken als ik 'm gevangen heb. Die van mij zijn rood.

De vis op de foto hierboven is trouwens wel flink vergroeid hoor. Mager ook. Ze kunnen zoveel mooier zijn.
 
Jones zei:
Er zijn langvinnige goudvissen en TS heeft niet gezegd welke goudvissen hij heeft. Misschien heeft hij wel comets:

KQAYhd4WbA_QN092xI2RYTVOahzsk8gT.jpeg
Dit is de Sarassa Comet. De gewone is deze.
KQAYhd4WbA_QN092xI2RYTVOahzsk8gT.jpeg
 
Sarasa is een kleurslag (rood met wit), dus heeft verder niets met de vinnen te maken.
 
Ben wel benieuwd naar je comet,
Maar gewone goudvis en comet kunnen niet in een aquarium.
Ts maakte toch het aquarium schoon.
 
Jones zei:
Sarasa is een kleurslag (rood met wit), dus heeft verder niets met de vinnen te maken.
Maar als je bij een groothandel comets bestelt ktrijg je de oranje. Ik heb trouwens ook een bloedrode met wit masker en witte vinnen. Die zag ik vorig jaar in een winkel. Ze had witte stip en een stelletje wilde haar kopen voor de vissenkom. En toen heb ik haar snel voor hun neus weggekocht. :p Behandeld in een apart bak tegen stip en na 4 weken in de vijver gezet.
 
Die op de onderste foto lijkt wel heel mager. Of horen comets zo te zijn?
 
Botia zei:
Jones zei:
Sarasa is een kleurslag (rood met wit), dus heeft verder niets met de vinnen te maken.
Maar als je bij een groothandel comets bestelt ktrijg je de oranje. Ik heb trouwens ook een bloedrode met wit masker en witte vinnen. Die zag ik vorig jaar in een winkel. Ze had witte stip en een stelletje wilde haar kopen voor de vissenkom. En toen heb ik haar snel voor hun neus weggekocht. :p Behandeld in een apart bak tegen stip en na 4 weken in de vijver gezet.

Goede actie, Botia!!! Klinkt heel mooi de vis die je beschrijft.
 
Laan zei:
Die op de onderste foto lijkt wel heel mager. Of horen comets zo te zijn?
Nee, ze horen dezelfde bouw te hebben als gewone goudvissen. Het visje op de foto is veel te mager en erg vergroeid. Ik heb ooit eens een visje opgevangen dat er zo uitzag. Ergens aan het begin van m'n topic kan je 'm zien. Die zat met 3 sluiers, een shubunkin (Kevin) en een gewone goudvis maandenlang in een Aqua 40 in een schuurtje (daar komen Koffieleut en Moortje ook vandaan). Hij heet Snoek en is nu 1 van de grootste vissen in de vijver.
 
Ai, wat zagen die visjes er slecht uit, zeg. Hebben ze het allemaal overleefd? (of moest ik dit nou in jouw album schrijven? Ben soms een beetje verward op het forum)
 
Ze hebben het allemaal overleefd :)
 
Laan zei:
Botia zei:
Jones zei:
Sarasa is een kleurslag (rood met wit), dus heeft verder niets met de vinnen te maken.
Maar als je bij een groothandel comets bestelt ktrijg je de oranje. Ik heb trouwens ook een bloedrode met wit masker en witte vinnen. Die zag ik vorig jaar in een winkel. Ze had witte stip en een stelletje wilde haar kopen voor de vissenkom. En toen heb ik haar snel voor hun neus weggekocht. :p Behandeld in een apart bak tegen stip en na 4 weken in de vijver gezet.

Goede actie, Botia!!! Klinkt heel mooi de vis die je beschrijft.
Het is ook een prachtige vis en ik vond het zo zielig toen ik hoorde dat, dat stel haar in een kom wilde stoppen. Ze is nu 18/20cm inmiddels.
 

Terug
Bovenaan