Goudvis draait om as


Ruben01

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2016
Berichten
5,229
Leeftijd
22
Locatie
Twente
Halloe allemaal!


Sinds een week zit er een jonkie van een jaar om de zoveel minuten om zijn as te draaien. Ik dacht, gaat wel weer over, maarja naar een paar dagen nog steeds niks....

Ik heb er een filmpje van gemaakt:



Ik dacht aan een zwemblaasprobleem ofzo, maar wat denken jullie?;)

Alvast bedankt,
Ruben
 
Schuurt de vis ook?
 
Uitvangen en in bak observeren? Kijken hoe ontlasting is. Slijmerige witte slierten? Alleen gepelde doperwten voeren. Laxeerd de darmen en krijg je groene poep als het goed is. Is poep groen en veranderd het niet kun je nog bacterieel medicatie doen maar is kans zwemblaas. Bacterieel kan zwemblaas ook aantasten.
 
Uitvangen en in bak observeren? Kijken hoe ontlasting is. Slijmerige witte slierten? Alleen gepelde doperwten voeren. Laxeerd de darmen en krijg je groene poep als het goed is. Is poep groen en veranderd het niet kun je nog bacterieel medicatie doen maar is kans zwemblaas. Bacterieel kan zwemblaas ook aantasten.
Bedankt!

Moet ik hem dan de hele tijd in een andere bak houden? Of kan ik hem met voeren er even uit halen?
Ik zal straks een bak klaarmaken, en dan gaaf hij er morgen in, daarna kijken naar de ontlasting;)
 
Zou hem even in de bak laten en alleen doperwten geven. Dan blaast hij in ieder geval zijn darmen schoon. Neem aan dat in de vijver hem alleen doperwten geven wat moeilijk word. Kun je in de bak de drollen zien liggen. Gekleurde of witte draden en na de doperwten kuur moet het mooi gifgroen zijn.

Diepvrieserwtjes, bakje met laagje water, ff in magnetron en daarna velletje eraf pellen. Na een dag moet hij groen poepen als je niets anders geef. Andere kun je ook geven in vijver is wel goed voor ze en vinden ze lekker.
 
Ik heb de vis gisteren apart gezet, in een bak van de action. Gat erbovenin gemaakt, pompje in de vijver naar die bak. Als de bak vol was, liep het zo weer uit de bak naar de vijver.
Nu kwam ik dus net terug (was even naar de dierenwinkel), en zie dat er 20cm water uit de vijver is....
De goudvis was dus via dat gat in de bak de slang ingegaan, en heeft de slang verstopt. De vis was dood.............


Maar nog wel bedankt voor de hulp Michelle!
 
Jammer ongeluk..
Ik zag hier net op de valreep vrij venijnige berichten passeren en hoop maar dat dat ook per ongeluk was :eek::stars:;)
 
Jammer ongeluk..
Ik zag hier net op de valreep vrij venijnige berichten passeren en hoop maar dat dat ook per ongeluk was :eek::stars:;)
Ja, ik heb het gezien, geen idee wat dat was, is hopelijk verkeerd gepost...;)
 
Moet lastig zijn voor jou om over straat te lopen als het druk is... :D
Ik heb daar een speciale tactiek voor:engel:




Ik ga niet naar drukke plekken:D:D:p
 
Hahaha, bedankt hé!:D;)

't was maar een zwansje hoor :D

Blijft jammer van de vis maar als ik het filmpje zo bekijk (met de bedenking dat het al een paar dagen duurde) was hij er toch al niet zo goed aan toe.
Lijkt me ook een ongelukje dus ja, sh*t happens nietwaar...

Gelukkig is je ganse vijver niet leeg getrokken met alle gevolgen van dien moet je maar denken...
 
't was maar een zwansje hoor :D
:daisy:
Blijft jammer van de vis maar als ik het filmpje zo bekijk (met de bedenking dat het al een paar dagen duurde) was hij er toch al niet zo goed aan toe.
Lijkt me ook een ongelukje dus ja, sh*t happens nietwaar...

Gelukkig is je ganse vijver niet leeg getrokken met alle gevolgen van dien moet je maar denken...
Daar heb je wel gelijk in, maar we konden het altijd proberen.....

Ik heb al een paar keer gehad dat de vijver half leeg was, was er net optijd bij, maarja, dat krijg je met een zelfgemaakt filter dat niet perfect is. Maar hij draait nu goed:D;)
 
:engel: Excuus voor mijn post. Het was inderdaad bij het verkeerde topic. Gaf aan een trol n toen las ik in de gauwigheid de curverbox. Ik werd witheet want ik dacht dat ik nog in hetzelfde topic zat. Dacht dat degene nog een reply had geplaatst. Zal hem posten bij de juiste topic in een afgekoelde staat.

Sorry Ruben vind het heel naar van je vis!
 
:engel: Excuus voor mijn post. Het was inderdaad bij het verkeerde topic. Gaf aan een trol n toen las ik in de gauwigheid de curverbox. Ik werd witheet want ik dacht dat ik nog in hetzelfde topic zat. Dacht dat degene nog een reply had geplaatst. Zal hem posten bij de juiste topic in een afgekoelde staat.

Sorry Ruben vind het heel naar van je vis!
Gelukkig maar, ik dacht al wat heb ik verkeerd gedaan:D;)
 
Ik las blinde vis en tumor vis. Komt mij erg bekend voor toen las ik alleen de onderste post van jou de curver vis klem en dood dacht die gek gebruikt allemaal info van mij en dan nog even zieken door te posten vis dood bedankt michelle!

Je bent ook wel de eerste waar ik lees een slang en vis erin het is toch eigenlijk ook wel erg bizarre situatie.:br:
 
Je bent ook wel de eerste waar ik lees een slang en vis erin het is toch eigenlijk ook wel erg bizarre situatie.:br:
Jep, en ik joop het ook nooit meer mee te maken:D
Ik las blinde vis en tumor vis. Komt mij erg bekend voor toen las ik alleen de onderste post van jou de curver vis klem en dood dacht die gek gebruikt allemaal info van mij en dan nog even zieken door te posten vis dood bedankt michelle!
Wie heeft er gepost vis dood bedankt Michelle? Die van die blinde vis met tumor?;)
 
Er gaan nu 2 topics door elkaar lopen, laten wij het hier bij houden.
 
Je bent ook wel de eerste waar ik lees een slang en vis erin het is toch eigenlijk ook wel erg bizarre situatie.:br:

Wel, eigenlijk moet ik bekennen dat ik het ook ooit eens gehad heb.
Tijdens het verversen raakte een visje plots in de slang door een onoplettendheid van mezelf (en ook een beetje door het enthousiasme van het visje).
Halverwege de slang raakte hij geblokkeerd met de rugvin en ik slaagde er niet in hem los te maken. Uiteindelijk de slang doorgesneden net voor het visje maar door paniek bij de vis en vervolgens bij mezelf ging het van kwaad naar erger. De vis spartelde te hard, probeerde te draaien en voor ik het goed besefte zat hij dwars geklemd en brak zijn rug... :(

Er zat niets anders op dan de vis in de slang te 'euthanaseren'...
Ik ben er een paar dagen niet goed van geweest en sindsdien ben ik altijd super-voorzichtig tijdens het hevelen... :stars:

Het is opvallend hoeveel vissen en garnalen onweerstaanbaar worden aangetrokken door een hevelende slang (ik vermoed doordat ze de stroming voelen of nieuwsgierig zijn). Ze cirkelen er meestal met een aantal rond en doen nu en dan een schijnbeweging richting slang :stom:

Volgende keer een gaasje rond de slang doen in dergelijke situatie met andere woorden (zeker als je niet in de buurt bent)
 
Ohoh, ik ben dus niet de enige die dit gebeurd....
Volgende keer een gaasje rond de slang doen in dergelijke situatie met andere woorden (zeker als je niet in de buurt bent)
Dat zal ik zeker doen:daisy:;)
 
Ohoh, ik ben dus niet de enige die dit gebeurd....

Dat zal ik zeker doen:daisy:;)
Nee echt niet, mij gebeurde het ooit toen ik afhevelde naar een emmer, gelukkig niet rechtstreeks naar buiten. Visje kwam ook niet klem te zitten maar toch, je ziet het is zo gebeurd. Sindsdien gebruik ik http://www.zooplus.nl/shop/vissen/w...en_accessoires/bodemreiniger/401796?rrec=true, daar zit een soort roostertje in waar de vissen niet door kunnen.
 
Met afhevelen moeten die van mij ook altijd rond de slang zwemmen. Gelukkig passen mijn visjes niet in de slang maar kijk ook altijd goed uit want een oogje is ook zo weg. Nu ik jouw verhaal lees herinner ik ook dat ik de guppen van me moeder even tijdelijk had. Ook eentje in de stofzuiger. Paniek maar heb hem eruit geblazen. Hij leefde gelukkig nog, was de enigste nog mooie gup die me moeder nog had, wat een drama guppen, elke dag wel doden.
 
Ik denk dat we allemaal met het afzuigen weleens een vis in de slang hebben gehad. Gelukkig was het hier een kleine vis die zo in de emmer terechtkwam en weer retour bak kon.
Het beste is dan om een korfje te gebruiken en bij de grote bakken doe ik dat nu dan ook wel.
 

Terug
Bovenaan