Goud vis samen met zoetwater kogelvis?


caylee

Active member
Lid geworden
7 januari 2024
Berichten
31
Leeftijd
23
Hallo ik heb een vraagje zou mijn zoetwater kogelvis samen kunnen met een goudvis
 
Hoe groot is die bak? Voor zover ik weet hebben kogelvissen niet zo'n grote bak nodig, maar goudvissen wél. En wat is de temperatuur waarop je ze zou willen houden? (Nog afgezien van het karakter van een kogelvis, dat niet altijd samen gaat met welke vis dan ook).
 
Geen goede combi zover ik weet want die kogeltjes moeten warmer worden gehouden. Een echte goudvis kun je ook beter in een vijver houden.
 
Bijzondere combi. :p

Gaat het dan om de Carinotetraodon travancorius? Die zijn wel erg klein vergeleken met een goudvis en kunnen aan lange vinnen gaan knabbelen.

Over wat voor goudvis hebben we het (type, grootte, hoe oud)? En wat zijn de bakmaten?

Technisch gezien kan het soms, maar het is niet zo gauw een aanrader...
 
Hoe groot is die bak? Voor zover ik weet hebben kogelvissen niet zo'n grote bak nodig, maar goudvissen wél. En wat is de temperatuur waarop je ze zou willen houden? (Nog afgezien van het karakter van een kogelvis, dat niet altijd samen gaat met welke vis dan ook).
De bak is 50 liter het zijn nog maar goudvissen van 2.5cm de temperatuur is 20 22 graden
 
Nee echt niet doen want die hebben een veel grotere bak nodig. Zelfs een bak van 1.20 is voor een goudvis al niet groot genoeg eigenlijk want die kunnen enorm groot worden.
 
En de bovenstaande forumleider vindt het wel leuk of interessant voor je met een bepaalde kogelvis bij je goudvis
 
Je moet hem bij ze snavel pakken
 
Ben jij nou ook in de veronderstelling verkeerd geworden dat een goudvis met een zoetwaterkogelvis te houden is.
Jammer dat er hier nog niet iets verwijderd of minimaal toch gemodereerd word op zulke trachten van nilo
 
Goudvissen horen eigenlijk in een vijver thuis, maar gezien het formaat van deze en de huidige buitentemperatuur kun je ze wel een tijdje binnen houden om ze op te zien groeien en in de zomer uitzetten.
 
Goudvissen horen eigenlijk in een vijver thuis, maar gezien het formaat van deze en de huidige buitentemperatuur kun je ze wel een tijdje binnen houden om ze op te zien groeien en in de zomer uitzetten.
Ja ze zitten nu ook buiten maar we hadden er eerst meer maar omdat het best wel heeft gevroren de laatste weken zijn er een aantal dood gegaan vandaar dat ik ze nu graag binnen wil hebben.
 
Kan je een foto plaatsen? Ben erg benieuwd om welke kogelvis het gaat.

Screenshot_20240131-154434_Marktplaats.jpg
 
Dit is hem ik krijg hem niet heel goed op de foto
 
Afgezien van de soort moet je al niet beginnen aan een echte Goudvis in zo n klein bakje. Het zijn flinke vervuilers en ze hebben echt de ruimte nodig.
 
Kan je een foto plaatsen? Ben erg benieuwd om welke kogelvis het gaat.

Afgezien van de soort moet je al niet beginnen aan een echte Goudvis in zo n klein bakje. Het zijn flinke vervuilers en ze hebben echt de ruimte nodig.
Oké dan blijven ze in de vijver
 
Ja als je ze al in een vijver hebt dan zou ik dat zeker zo laten omdat de vis dan veel beter tot zn recht komt.
 
Hou je hem alleen? Dwergkogelvissen zijn groepsdieren die je in een speciaalbak hoort te houden. Vergeet niet ze zo nu en dan slakjes te voeren om de tanden af te breken. Nu is je bak niet al te groot dus zou ik de groep uitbreiden naar 6. De temperatuur mag ook omhoog naar 24 / 25 graden. Veel planten en een drukke inrichting van de bak helpt tegen vervelling van de kogelvisjes
 
Hallo ik heb een green spot kogelvisje gekocht van 2 maanden deze zit in zoet water tot dat hij wat groter is zou ik hier corydora sterbsi bij kunnen doen?
 
Hallo ik heb een green spot kogelvisje gekocht van 2 maanden deze zit in zoet water tot dat hij wat groter is zou ik hier corydora sterbsi bij kunnen doen?
Dat is geen zoetwater vis.
 
Hou je hem alleen? Dwergkogelvissen zijn groepsdieren die je in een speciaalbak hoort te houden. Vergeet niet ze zo nu en dan slakjes te voeren om de tanden af te breken. Nu is je bak niet al te groot dus zou ik de groep uitbreiden naar 6. De temperatuur mag ook omhoog naar 24 / 25 graden. Veel planten en een drukke inrichting van de bak helpt tegen vervelling van de kogelvisjes
20 graden is zat voor Carinotetraodon travancoricus, wordt vanzelf warmer in de zomer. De rivieren in de Western Gats waar ze van nature voorkomen zijn ook niet zo warm als je zou verwachten.
Hallo ik heb een green spot kogelvisje gekocht van 2 maanden deze zit in zoet water tot dat hij wat groter is zou ik hier corydora sterbsi bij kunnen doen?
Dat zou ik niet doen, als je hier iets bij zet kies dan voor een andere brakwatersoort (als je bakformaat dat toestaat).
 
20 graden is zat voor Carinotetraodon travancoricus, wordt vanzelf warmer in de zomer. De rivieren in de Western Gats waar ze van nature voorkomen zijn ook niet zo warm als je zou verwachten.

Dat zou ik niet doen, als je hier iets bij zet kies dan voor een andere brakwatersoort (als je bakformaat dat toestaat).
Maar zou het kunnen of gaat hij ze dan aanvallen
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Nee, maar het lijkt erop dat je ook geen antwoord op je vraag wilt, aangezien er in een ander topic ook al over gesproken is en je in de titel een valse voorstelling van zaken te geven door het een zoetwater kogelvis te noemen.

indirect is het wel antwoord op je vraag, je zet geen zoetwatervissen op brak water.
Daarnaast zijn green spotted puffer sowieso niet echt geschikt voor medebewoners, en al helemaal niet in zo'n klein aquarium.
 
Hi Caylee,
Ik snap dat je heel blij wordt van een aquarium, maar denk je wel aan je vissen? Je probeert steeds antwoord te krijgen die jij graag wilt, maar waar je eigen vis niet blij van wordt. Uiteindelijk wordt hij ziek en gaat hij dood, omdat je hem op zoetwater hebt.
Vind je dat niet een verdrietig idee?

Het feit dat je in je titel zet dat het een zoetwater kogelvis is, gaat er niet voor zorgen dat ie dat wordt. Je kunt heel erg hopen dat het anders wordt, maar wensen worden in dit geval geen werkelijkheid. Helaas….

Een dierenliefhebber zet zijn gezondheid van zijn dieren op de eerste plaats.
Ook al betekent dat dat je je eigen wensen niet kan verwezenlijken. Want dieren zijn van mensen afhankelijk. Joiw kogel kan niet zelf zorgen voor brakwater. Hij zal langzaam ziek worden en dan dood gaan🥺.
 
Hi Caylee,
Ik snap dat je heel blij wordt van een aquarium, maar denk je wel aan je vissen? Je probeert steeds antwoord te krijgen die jij graag wilt, maar waar je eigen vis niet blij van wordt. Uiteindelijk wordt hij ziek en gaat hij dood, omdat je hem op zoetwater hebt.
Vind je dat niet een verdrietig idee?

Het feit dat je in je titel zet dat het een zoetwater kogelvis is, gaat er niet voor zorgen dat ie dat wordt. Je kunt heel erg hopen dat het anders wordt, maar wensen worden in dit geval geen werkelijkheid. Helaas….

Een dierenliefhebber zet zijn gezondheid van zijn dieren op de eerste plaats.
Ook al betekent dat dat je je eigen wensen niet kan verwezenlijken. Want dieren zijn van mensen afhankelijk. Joiw kogel kan niet zelf zorgen voor brakwater. Hij zal langzaam ziek worden en dan dood gaan🥺.
[SUP]ik weet dat dat niet gaat gebeuren maar zolang niemand met zoutwater hem over wilt nemen kan ik er ook niks beters van maken[/SUP]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt 'm toch zelf brak water geven? Of terug brengen naar de winkel, aangezien ze jou iets verkocht hebben dat niet klopt?
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan over de soort want dat was mij ook niet gelijk duidelijk Caylee.

k weet dat dat niet gaat gebeuren maar zolang niemand met zoutwater hem over wilt nemen kan ik er ook niks beters van maken
Kun je niet met de lfs overleggen of je deze kan terugdoen als je het uitlegt?
 

Terug
Bovenaan