Goldie's expert 30 garnalenbak


dankje! ben erg benieuwd of het allemaal goed gaat groeien en hoe het er dan over een paar weken uitziet.

Maar die bloemen eraf? Komen die niet uit, of is dat alleen de bovenwatervorm?
 
bloeit wel, maar gaat weer weg rotten en kost veel energie.
 
Zijn mooi om te zien en dat rottingsproces komt het indraaien juist weer ten goede lijkt mij...
 
Kijk nog even wat voor een bloem eruit komt (nieuwsgierig) en knip hem dan wel af. Bedankt voor de tip!
 
whaha, nou dan laat ik hem zeker groeien haha ;). Even of topic, maar die docu van de man met een scrotum van 60 kilo.......jeetje!!!! hahaha
 
Ik heb het zelfde bakje en geen stickertje gezien. Bij mij helemaal gevuld tot aan de plastic rand. Gaar tot nog toe goed.
 
Seabait zei:
Ik had zelf met zware tape nog een extra rand onder de rand van de bak geplakt zodat ik zeker wist dat de verlichting droog bleef en niet tegen de rand met water zat te kijken.
Ook een goed idee!
 
Het is idd droog gebleven, normaal zie je vaak wel hoe hoog het glas doorloopt, hier echter niet. Maar gaat dus prima. Plantjes zitten gelukkig nog in de grond haha! Was bang voor een wolk aan drijvend naaldgras....

Vanmiddag ga ik de dennerle powertabs bij de wortels steken.
 
Tot het bovenste van de rand is het waterdicht dus zal niet gaan lekken maar het belangrijkste is dat de verlichting niet te vochtig wordt,kan wel wat hebben natuurlijk maar moet niet permanent vochtig zijn.
 
Heb gister even gekeken idd, wel wat condens in de kap, paar druppels. Maar verlichting leek verder droog. Heb de bak gevuld tot net misschien 1mm boven het begin van de rand, hoger zou ik ook niet doen. Zal zo eens de poster op maat gaan knippen....
 
gewoon zwart.... andere kant mooi koraal haha. Denk dat zo de garnalen straks en de plantjes mooi opvallen. Had eerst nog een soort wortelstructuur in handen.... maar dit lijkt me toch mooier. Gewoon simpel zwart.
 
En anders mooi koraal achter je plantjes. Lijkt me ook wel uniek.
 
haha, nou hou ik niet zo van! Ziet er nu mooi uit. Mijn verwarming of mijn thermometer functioneert niet goed. Heb de verwarming nu op 25 graden gezet en nu geeft de thermometer pas 21 graden aan.... erg vreemd!

Zal nu de powertabs met mijn nieuwe pincet haha, in de bodem drukken.


Iemand een idee waar ik zo'n s vormige schaar kan kopen, wel een beetje betaalbaar??
 
Zo mijn nieuwe filter geinstalleerd de aquael turbo 500. Nu kan het indraaien echt beginnen. Het filter past net! Maakt een stuk minder lawaai dan de aquaflow. Stroming is mooi te regelen dus is goed te doen ook al is het maar een 30 liter bak. Heb nog wel 2 losse onderdelen over?? Geen idee waar dat voor is, misschien om het geheel wat langer te maken??
Wel jammer dat de uitstroom van het filter niet wat hoger is zodat de oppervlakte wat meer in beweging is.... of ga even knutselen, het sproeibuisje van de aquaflow past er ook op....

Zit ook een luchtslangetje op voor bubbels, maar lijkt me niet bevorderlijk voor de planten??
 
Dat tuitje van de uistroom kan je toch aanpassen zodat het naar het oppervlak staat?
 
ja maar zit wel 10cm van het oppervlak af..... dus niet erg veel beweging....
 
Dan staat de uitsroom aan de lage kant,die kan je toch ook verstellen? met de 500 zou je bijwijze van spreken een tsunami in het bakje kunnen maken ;)
 
haha ja idd, als ik hem voluit heb, dan blaast al mijn mos weg haha. Moet even zoeken naar een tussenstukje..... als ik de sproeibuis van de aquaflow erop zet heb ik wel wat golfslag,,,,, maar nog niet naar de zin. En die bubbels niet doen toch??
 
Nee geen bubbels maken,is niet goed voor de plantjes.
 
ok dacht ik al...
 
Goldie83 zei:
Iemand een idee waar ik zo'n s vormige schaar kan kopen, wel een beetje betaalbaar??

Ik heb die zeer goedkoop via E-bay aangeschaft.
 
ah ok, zal nog eens zoeken, heb al heel wat afgegoogled haha maar nog zonder resultaat. Alvast voorbereid zijn op mijn gigantische grasmat straks ;) hopelijk!!
 
ziet er mooi uit?
Heb je al foto's van je garnalen, of heb je ze nog niet?
 
nee garnalen komen pas over een maand ongeveer.

Ik twijfel nog tussen 3 soorten, de Blue Fairy, de Blue Dream of de oranje rili. Zijn allemaal zo mooi!!
Het wordt in ieder geval wel een afstammeling van de vuurgarnaal, dus geen cr oid.
 
Ok�, tegen de tijd dat garnalen er zijn is het grasveldje af en kunnen ze voetballen.
 
haha zou mooi zijn idd!! Gras groeit hard (nog niet in de breedte :( ), maar mag het niet knippen van Franketrank...... !!
 
mijn mos is nog steeds meer bruin als groen...... mmmm moet ik dit mos er nou uithalen.... zitten wel groene sprieten in... komt het nog goed?? Iemand ervaring?
 
Ik geloof dat ik hier nog niet geweest Goldie!
Wat een prachtig ingericht bakkie zeg, heel mooi gedaan!
 
Zolang er nog wat groen is is er hoop maar kan wel een tijd duren.
 
Dankje Astrid!

Ok ik hou hoop John haha..... zou leuk zijn als het wat groener wordt.... nou ja geef het nog een week of twee de kans.
 
Komt vast goed renate, mos duurt altijd even voordat het aan slaat.

Vreemd, ik zie helemaal geen foto's op deze pagina :engel:
 
is ook nog niks nieuws te zien ;) Gras krijgt nu even een dipje.... en veel schimmel haha ;)
 

Terug
Bovenaan