Goldie83 haar Dubai 120 Malawi


bedankt! Ik vind juist de socolofi een hele mooie vis! Maar ik snap je punt.... moet sowieso nog zien of ik de socolofi en de caeruleus white hier kan krijgen... ik wacht nog op een reactie van de lfs.
 
Goldie83 zei:
Net even een aantal waardes gemeten en is nog niet optimaal voor malawi....

Ph 8
Gh 7
kh 5
No2 0
No3 tussen 0 en 10
Nh4/Nh3 0

Met sera druppeltest (inmiddels wel 3maand over de datum... zou dat erg zijn?)

Volgens mij moet de kh en gh nog wat omhoog??


3 maanden over datum?
Nou,dat is nog wel goed,hoor.

Heb nog een koffer van 2007, met 2 testen die niet meer goed zijn.
No2 en No3.
Rest is gewoon te verwaarlozen.
 
dacht ik al wel, kan ik nog even mee door dan!
 
Nou liever niet! Haha, hoop alles bij de dierenwinkel te kunnen bestellen (in 5min heen en terug ;) )
 
Inmiddels begint er wat bruine alg zichtbaar te worden, is normaal toch bij een opstartende bak? Het zit voornamelijk op de achterwand en op een paar van de stenen. Zou leuker zijn als er een mooi groen tapijtje ontstaat.....
 
Dat is normaal,groen mag je mij ook leren.
Ik kom niet verder dan bruin.
 
haha, had bij de vorige inrichting ook prachtig blauw ;)
 
Vissen komen als het goed is volgende week donderdag. Ik laat de oude pomp nog maar even een week of 2/3 meedraaien.
Alvast wat voer besteld (iemand ervaring mee?):

784887_0_82_dscf2235.jpg


Ook heb ik nog wat repashy gelfood waar alleen groenvoer in zit, dus perfect voor de vissen die erin komen.

Alg:
796753_0_82_dscf2237.jpg


877718_0_82_dscf2238.jpg


471588_0_82_dscf2239.jpg
 
begint er al beter uit te zien!
 
Bruin alg of wel kiezelalg is heel normaal in de opstartfase zeker, er zit kiezelzuur in ons drinkwater wat zorg voor bruinalg.
Groen tapijtje is moeilijk er zijn er zat die het nooit lukken, probeer 3000 en 6500k lampen of 3000, 4500 en 6500k.
Het voer opzich heb ik geen ervaring mee maar het is spirulina dus dat is goed en granulaat zijn ze hier gek op.
Het is ook leuk om er wat van in het zand te verstoppen, zit je op de bank worden ze ineens allemaal weer wild omdat ze het gevonden hebben.
Ik voer ongeveer een theelepel redelijk fijn gewreven voer en voor geweekt per dag, het zijn hongerlijers en zullen altijd eten als je ze geef.
Ook geef ik 1 keer in de week wat diepvries voer bij jou zouden ze het niet nodig hebben maar het mag wel.
 
Bedankt Dave!
Kan niet wachten tot de vissen er zijn! Leuk!!!
 
Ja, als het goed is kan ik ze volgende week donderdag ophalen.
Alleen nog even afwachten of ze de socolofi kunnen bestellen.... die kan ik anders nog wel bij een andere zaak krijgen.
 
Alles besteld wat je hier voor beschreven had?
 
ja idd, alleen de socolofi is dus twijfelachtig....
 
Daar ga je wel een lekker kleurrijk en bezig bakje van krijgen.
Ben benieuwd naar de eerste fotos.
 
Ik ben ook zeer benieuwd! Maar goed nog even geduld. Foto's volgen als het zover is.....
 
Jij nog geen slechte ervaringen gehad met een algenmagneet?
 
Ziet er mooi uit. Inderdaad met die magneet oppassen geblazen. Voor je het weet heb je een korreltje zand ertussen en krassen op je ruit!
 
Wat grappig! Ik dacht echt dat die rooie kater op die doos van je filter stond, in plaats van er voor! Gezichtsbedrog, vond het al zo idioot! Hoog tijd om te gaan slapen dus! :)
 
Hahaha.
Algenmagneet gebruik ik altijd al en nog nooit problemen mee gehad. Zolang je niet te dicht bij het grind/zand komt is er niks aan de hand. Ik vind het een ideaal ding! En heb er nog nooit krassen van gekregen..... kwestie van goed gebruik ;)
 
Nou Goldie, ik heb het ook gebruikt zo'n magneet, maar het stukje wat erop geplakt zit liet plotseling los toen ik bezig was en het resultaat zijn lelijke krassen, ik kon wel janken.
 
Mooie opstelling! Ik ben erg benieuwd.

astrid j zei:
Nou Goldie, ik heb het ook gebruikt zo'n magneet, maar het stukje wat erop geplakt zit liet plotseling los toen ik bezig was en het resultaat zijn lelijke krassen, ik kon wel janken.

Bij mij hetzelfde, ik heb toen direct al die dingen weg gegooid. Sindsdien gebruik ik een oud bankpasje, dit werkt ook erg goed. Je moet dan alleen wel met je handig in het water.
 
Heb ik zo,n schrapertje voor,op steel.
Met scheermesje. gaat prima.

En ,magneten,net wat Renate zegt,bij de bodem weg blijven.

Heb er ook 1 voor dubbelglas. om de ramen te wassen.
Wel met een touwtje,voor als hij los raakt.
 
Volgens de dierenwinkel gaat het allemaal lukken met de vissen!! Joehoe! Dus ook de socolofi!

De bruine alg breidt zich wat uit, vooral op de onderste en middelste stenen. En hier en daar een heel klein beetje groen, h�h�! Heb een tijd terug een handje vol kroos in de bak gedaan, nu bijna de hele oppervlakte bedekt... oeps! Maar goed is voer voor de visjes....

De torenslakken struinen door de hele bak en heb al 4 kleintjes gespot.


551251_0_82_dscf2247.jpg


197923_0_82_dscf2248.jpg


147148_0_82_dscf2249.jpg


498783_0_82_dscf2250.jpg


815275_0_82_dscf2251.jpg
 
Mooi hoor, maar om nou 3x te posten..... :D
 
haha, computer liep vast oeps!!

Nogmaals het beoogde visbestand voor de mensen die zich dat afvragen:

- Pseudotropheus Saulosi 3m/6v
- Iodotropheus Sprengerae 1m/3v
- Labidochromis Caeruleus 1m/2v (ipv geel de wit/blauwe)
- Pseudotropheus Socolofi 1m/3v
 
Fozzy zei:
Mooi hoor, maar om nou 3x te posten..... :D
Is wel overdreven om het extra duidelijk te maken, dat het aquarium erg mooi is. :p
(boel opgeschoond)
 
dankje!!!
 
Mooi bestandje leuk dat je de witte variant labidochromis heb kunnen krijgen, nog 3 dagen te gaan toch?
 
ja donderdag is d-day! Ben zo benieuwd!! Zal morgen of overmorgen even weer water testen.
Zal ik wel of niet een deel water verversen voor het inzetten van de vissen? Hoor graag advies.
 
Ik heb ooit als tip gekregen om te verversen voor je vissen in je bak zet. Was iets met ammoniak ofzo.

Ik ben benieuwd :).
 
Goldie83 zei:
ja donderdag is d-day! Ben zo benieuwd!! Zal morgen of overmorgen even weer water testen.
Zal ik wel of niet een deel water verversen voor het inzetten van de vissen? Hoor graag advies.

Ik zal het een dag na,de inbreng van nieuwe vissen doen. Door stress scheiden ze een stof af,en de extra bezetting ineens is ook een klap voor de waterwaarden.
 
ok bedankt! haha weer twee verschillende meningen.... maar het lijkt me idd goed om na het inzetten van de vissen te verversen aangezien het in ��n keer alle vissen zijn.
 

Terug
Bovenaan