Goeiedag allen, mijn naam is Bert Jonker, 32 jaar, Hovenier. Sinds begin januari draait mijn Rio 240.


B

BJonker

Guest
In mijn aquarium heb ik
8 groene sumatranen
10 vuur neons
1 ancistrus temminckii
6 amano garnalen
3 apistogramma cacatuoides

Van de week heb ik een tweede vrouwtje van de apistogramma aangeschaft nog een andere winkel dan het koppel in de eerste instantie. Dit met het oog op eventuele inteelt, echter laat het 1e vrouwtje de ander niet met rust. Er zijn genoeg verstop plekken maar ze zoekt haar steeds op, weet iemand of dit goed gaat komen en wat ik hier eventueel aan zou kunnen doen? Gr
 
Een hartelijk welkom hier op het forum Bert de hovenier! :petjeaf:
Ik durf je geen antwoord te geven op het gedrag van de apistogramma's.
 
Welkom, alle winkels krijgen hun vissen van dezelfde groothandel dus dat inteeltverhaal mag naar het land van onzin, de kans dat je vissen allemaal hetzelfde DNA hebben is uitermate groot.

Je ancistrus is naar alle waarschijnlijkheid (ik acht die kans 99%) geen temincki maar een cf cirrhosus omdat de teminckii niet in de handel voorkomt maar wel de cf cirrhosus die onder de verkeerde naam verkocht word. op www.planetcatfish.com vind je het antwoord.

Over je apistorgramma's gedrag kan ik niks zinnigs zeggen
 
Dank je voor de info, wat betreft de ancistrus heb je waarschijnlijk gelijk hij lijkt meer op de cirrhosus. Wat betreft de inteelt; de intensie was goed iig
 
Dank je voor de info, wat betreft de ancistrus heb je waarschijnlijk gelijk hij lijkt meer op de cirrhosus. Wat betreft de inteelt; de intensie was goed iig
Het is ook niet als verwijt bedoeld want met jouw weet practisch geen enkele starter hoe het zit met visimport/verkoop, en je bedoeling was inderdaad goed, maar het is een wassen neus te denken dat iedere winkel zijn eigen importeur heeft.
Zo zie je ook vaak d eredenatie voorbij komen: "in de winkel zaten ze ook op leidingwater" of "in de winkel zaten ze ook in een klein aqurium" Het is dan handig te bedenken dat de winkel z eniet zelf kweekt/lang huisvest, soms zitten de vissen er maar 1 dag en gaan dan al mee met hun nieuwe baasje, en de winkel kan simpelweg niet 10.000 liter op osmose houden omdat dat onbetaalbaar word (bedrijven betalen veel meer belasting voor water dan jij en ik) dus noodgedwongen zit alles in kleine bakken op verkeerd water.
 
Had eigenlijk hetzelfde idee liever vissen en garnalen van een andere winkel met de inteelt maar moet nu dus opzoek naar een andere groothandel :! Heb mijn aquarium uit dortmund omdat die 500,- goedkoper was daar genoeg vissen daar alleen is 2 en half uur net iets te ver voor die beesten volgens mij.
 
Die apisto gaat blijven jagen.
Rio 240 is misschien wat krap voor ze.

Welkom.
Als hovenier verwacht ik een prachtige onderwaterwereld aan planten he.
 
Die apisto gaat blijven jagen.
Rio 240 is misschien wat krap voor ze.

Welkom.
Als hovenier verwacht ik een prachtige onderwaterwereld aan planten he.

Haha ja, dat zou je verwachten idd. Ik zal vanmiddag een foto maken.

Toch heb ik een hoop websites en forums geraadpleegd, die adviseerden voor een trio minimaal 80cm dit vind ik aardig krap. Vandaar de rio 240, ik dacht dat dat zou gaan.
Zou erg jammer zijn want ik ben fan geworden van deze visjes.
 
Wanneer je het trio in 1 keer had toegevoegd was het waarschijnlijk beter gegaan.
Nu komt het 2e vrouwtje binnen in een territorium van een ander vrouwtje.
Je kan het even aanzien maar ik denk dat uiteindelijk het zwakste vrouwtje dood zal gaan.
 

Terug
Bovenaan