Goeden Dag Topic


Mogge, zo eens naar de LFS in Almelo, kijken of ze al vijverplanten hebben staan voor mn terrasvijvertje. En of er nog meer leuks te scoren is. Niet teveel uitgeven, wil nog wat overhouden voor volgende week. Zaterdag is er in houden de DN kikkerdag. Daar ook eens rondkijken naar wat leuks.
 
Hoe werkt het dan als iemand arbeidsongeschikt is vanaf zn jeugd want veel hebben dan geen arbeidsjaren opgebouwd. Ik neem aan dat die ook het minimum krijgen?
Wat dat betreft mogen wij dan blij zijn met een vast bedrag aan AOW.
 
Hoe werkt het dan als iemand arbeidsongeschikt is vanaf zn jeugd want veel hebben dan geen arbeidsjaren opgebouwd. Ik neem aan dat die ook het minimum krijgen?
Wat dat betreft mogen wij dan blij zijn met een vast bedrag aan AOW.
Vanaf 66% ben je arbeidsongeschikt en bedrag naar orde van gehandicapt en de nodige behoeftig . Ik heb Nederlandse vriend die in rolstoel zit en in belgie en Nederland is het ongeveer zelfde geregeld , maar in beiden zijn er veel tekortkomingen .
 
Morgen, ik zie een blauwe lucht met een fel licht wat is dat ?:LOL:
 
Moge Lex en ja er klopt iets niet.
Vanaf 66% ben je arbeidsongeschikt en bedrag naar orde van gehandicapt en de nodige behoeftig . Ik heb Nederlandse vriend die in rolstoel zit en in belgie en Nederland is het ongeveer zelfde geregeld , maar in beiden zijn er veel tekortkomingen .
Ja hier heb je ook verschil of je arbeidsongeschikt raakt als je werkt of als je vanaf kind dat al bent. De laatste krijgen Wajong maar na veranderingen is dat alleen als je geen arbeidsvermogen meer hebt en heb je dat wel dan kom je in de bijstand. Vroeger kreeg je ook Wajong naar gelang je arbeids beperkt was maar dat is al veranderd.
Ben je nu als 18 jarige voor 60% arbeidsongeschikt dan val je onder de bijstand en ja dan mag je niks bijsnabbelen en maar heel weinig vermogen hebben.
Gelukkig valt Jes nog onder de oude Wajong en dan heb je nog veel voordelen tov de nieuwe Wajong.
 
Morgen, ik zie een blauwe lucht met een fel licht wat is dat ?:LOL:
Blauwlicht = Maanlicht van een zeeaquarium
Fel licht is je vrouw die s'nachts het licht komt aansteken en vraagt wanneer je ook komt slapen
 
Moge Lex en ja er klopt iets niet.

Ja hier heb je ook verschil of je arbeidsongeschikt raakt als je werkt of als je vanaf kind dat al bent. De laatste krijgen Wajong maar na veranderingen is dat alleen als je geen arbeidsvermogen meer hebt en heb je dat wel dan kom je in de bijstand. Vroeger kreeg je ook Wajong naar gelang je arbeids beperkt was maar dat is al veranderd.
Ben je nu als 18 jarige voor 60% arbeidsongeschikt dan val je onder de bijstand en ja dan mag je niks bijsnabbelen en maar heel weinig vermogen hebben.
Gelukkig valt Jes nog onder de oude Wajong en dan heb je nog veel voordelen tov de nieuwe Wajong.
Die jongen ( lees 41 jaar ondertussen ) is 1m20 hoog zit in rolstoel heeft diploma aan univ bij jullie . De beste man had werk kon voor zijn eigen voorzieningen zorgen MAAR hij verloor als hij werkte alle voordelen . Geen recht meer op aangepaste woning , geen recht meer op die bijstand die voor zijn rolstoel zorgde ( als hij in het weekend een lekke band heeft , komen die dat repareren voor hem ) geen recht meer op ..... . Dan heb je iemand die nog wil bijdragen aan de maatschappij , maar door omstandigheden wordt deze verplicht om dat niet meer te doen . Die zelfde nadelen heb je ook in Belgie . Ik heb urenlange gesprekken gehad met die vriend , waarvan je toch eens goed aan het denken gaat . Je hebt een zeer verstandelijk iemand die op zijn 26ste alleen woont probeert zelfstandig te zijn waarvan ze zeggen jij moet / mag nooit meer werken en hoe jij de rest van jou leven jou dagen gaat vullen moet je zelf maar oplossen .
 
Goedemorgen

Even wachten op de boodschapjes.
 
Die jongen ( lees 41 jaar ondertussen ) is 1m20 hoog zit in rolstoel heeft diploma aan univ bij jullie . De beste man had werk kon voor zijn eigen voorzieningen zorgen MAAR hij verloor als hij werkte alle voordelen . Geen recht meer op aangepaste woning , geen recht meer op die bijstand die voor zijn rolstoel zorgde ( als hij in het weekend een lekke band heeft , komen die dat repareren voor hem ) geen recht meer op ..... . Dan heb je iemand die nog wil bijdragen aan de maatschappij , maar door omstandigheden wordt deze verplicht om dat niet meer te doen . Die zelfde nadelen heb je ook in Belgie . Ik heb urenlange gesprekken gehad met die vriend , waarvan je toch eens goed aan het denken gaat . Je hebt een zeer verstandelijk iemand die op zijn 26ste alleen woont probeert zelfstandig te zijn waarvan ze zeggen jij moet / mag nooit meer werken en hoe jij de rest van jou leven jou dagen gaat vullen moet je zelf maar oplossen .
Wel raar want als je hier een rolstoel nodig hebt dan krijg je die vanuit de WMO incl onderhoud en ellende. Hier hebben we voor Jes en Jurgen er een in huis en als er iets is is 1 belletje voldoende. Ook als je werkt maar een rolstoel nodig hebt dan krijg je die omdat je toch een handicap hebt. Nu verschilt het soms per gemeente hoe snel men iets toewijst maar als je echt rolstoelbehoeftig bent dan krijg je die incl bijbehorende service.
Maar ja ook hier wordt bezuinigd en is het minder dan bv 20 jaar geleden.
Jurgen zit ook in een rolstoel maar als die werk ( hij is nu bijna 17 en loopt stage bij DUO en kan daar misschien blijven) krijgt dan veranderd dat niets aan de rolstoelvoorziening. Ik denk dat ze kijken in hoeverre jij je kan redden en of dat kan zonder de rolstoel. Als dat kan dan zul je het recht erop verliezen natuurlijk.
 
Goedemorgen ☀️ :koffie:
 
Ik zeg alvast middag allemaal en ga een half uurtje onkruid wieden en dan moet de tuin er weer tegen kunnen tot october:DD
 
Wel raar want als je hier een rolstoel nodig hebt dan krijg je die vanuit de WMO incl onderhoud en ellende. Hier hebben we voor Jes en Jurgen er een in huis en als er iets is is 1 belletje voldoende. Ook als je werkt maar een rolstoel nodig hebt dan krijg je die omdat je toch een handicap hebt. Nu verschilt het soms per gemeente hoe snel men iets toewijst maar als je echt rolstoelbehoeftig bent dan krijg je die incl bijbehorende service.
Maar ja ook hier wordt bezuinigd en is het minder dan bv 20 jaar geleden.
Jurgen zit ook in een rolstoel maar als die werk ( hij is nu bijna 17 en loopt stage bij DUO en kan daar misschien blijven) krijgt dan veranderd dat niets aan de rolstoelvoorziening. Ik denk dat ze kijken in hoeverre jij je kan redden en of dat kan zonder de rolstoel. Als dat kan dan zul je het recht erop verliezen natuurlijk.

Dat klopt, dat gaat in Nederland via de Wmo. Zou niet al te best zijn als je rolstoelbehoeftig bent of aanpassingen aan je huis nodig hebt en dat krijg je niet omdat je werkt.
 
Dat klopt, dat gaat in Nederland via de Wmo. Zou niet al te best zijn als je rolstoelbehoeftig bent of aanpassingen aan je huis nodig hebt en dat krijg je niet omdat je werkt.
Ja dat vindt ik ook maar wat wel kan is dat bij meer inkomsten je een hogere eigen bijdrage gaat betalen maar het recht op een hulpmiddel blijf je behouden.
Ook kunnen toeslagen minder worden door meer inkomsten maar hulpmiddelen worden gegeven aan de hand van een bepaalde beperking en niet aan de hand van je inkomsten of vermogen.
Gemeenten ogen geen inkomens of vermogenstoets doen bij de WMO. Wel moet je soms een eigen bijdrage betalen maar dat is pas als je een hulpmiddel hebt gekregen.
 
Goedemiddag, de stofzuiger eens over de vloer duwen hier en daarna met de dweil rondslingeren. En dan kan ik eindelijk genieten vd rust hoop ik..
 
Goedemiddag, de stofzuiger eens over de vloer duwen hier en daarna met de dweil rondslingeren. En dan kan ik eindelijk genieten vd rust hoop ik..
Middag Albert en kijk uit met dat slingeren want voor je het weet slinger je een vaas van de kast of de tv van de muur;)
 
Goedemiddag, ik lees hier nu een paar weken mee en af en toe schrijf ik wat. Maar ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid advertenties. Ik ben op redelijk wat fora actief als lezer vooral, maar nog nooit deze hoeveelheid advertenties gezien.
Ik vroeg me af wat zoveel advertenties nodig maakt? Wordt hier naast de domeinnaam en de webspace ook betaald voor de forum software zelf en het updaten hiervan? Wat het allemaal een stuk duurder maakt?
Geen idee hoor. Ik vroeg het me af…
 
Goedemiddag, ik lees hier nu een paar weken mee en af en toe schrijf ik wat. Maar ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid advertenties. Ik ben op redelijk wat fora actief als lezer vooral, maar nog nooit deze hoeveelheid advertenties gezien.
Ik vroeg me af wat zoveel advertenties nodig maakt? Wordt hier naast de domeinnaam en de webspace ook betaald voor de forum software zelf en het updaten hiervan? Wat het allemaal een stuk duurder maakt?
Geen idee hoor. Ik vroeg het me af…
De kostenposten ken ik niet maar het zijn zoveel advertenties, dat is een veel geklaagd onderwerp op dit forum, dat ik een ad blocker draai.
 
Goedemiddag, ik lees hier nu een paar weken mee en af en toe schrijf ik wat. Maar ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid advertenties. Ik ben op redelijk wat fora actief als lezer vooral, maar nog nooit deze hoeveelheid advertenties gezien.
Ik vroeg me af wat zoveel advertenties nodig maakt? Wordt hier naast de domeinnaam en de webspace ook betaald voor de forum software zelf en het updaten hiervan? Wat het allemaal een stuk duurder maakt?
Geen idee hoor. Ik vroeg het me af…
Welkom en vragen staat vrij. Marcel de eigenaar moet het forum betaalbaar houden en vandaar dat er reclame is te zien en dat je donateur kan worden voor 25 euro per jaar.
Ik weet niet de exacte cijfers maar het is best een prijzige aangelegenheid om het forum in de lucht te houden.
 
Btw, voor dit soort vragen en onderwerpen is er ook een speciaal topic Bowie;)

 
Middag, powernap gehad. Nu maar ff wakker worden met :koffie:
 
Middag, powernap gehad. Nu maar ff wakker worden met :koffie:
Die heb ik ook gehad en was wel nodig na het wegtrekken van dat rotgras in de tuin. Het veld maai ik maar ja in de niet overal kan dat en ik denk dat ik er een paar geiten neer ga zetten:DD:DD
 
Zit nu buiten in een zonnetje welke gedempt wordt door hoge wolken. En toch is het 24 graden,

IMG_2961.jpeg
 
Hier ook 23 graden maar soms ook een poosje geen zon door de bewolking.
 
Goedemiddag, ik lees hier nu een paar weken mee en af en toe schrijf ik wat. Maar ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid advertenties. Ik ben op redelijk wat fora actief als lezer vooral, maar nog nooit deze hoeveelheid advertenties gezien.
Ik vroeg me af wat zoveel advertenties nodig maakt? Wordt hier naast de domeinnaam en de webspace ook betaald voor de forum software zelf en het updaten hiervan? Wat het allemaal een stuk duurder maakt?
Geen idee hoor. Ik vroeg het me af…
Ik zeg hier ook altijd, dat de hoeveelheid advertenties potentiele nieuwe leden afschrikt.
Maar dat is een discussie die we nooit gaan winnen.
Maar ik ben heel blij dat jij dit eens aankaart. En je niet laat afschrikken.
 
Welkom en vragen staat vrij. Marcel de eigenaar moet het forum betaalbaar houden en vandaar dat er reclame is te zien en dat je donateur kan worden voor 25 euro per jaar.
Ik weet niet de exacte cijfers maar het is best een prijzige aangelegenheid om het forum in de lucht te houden.
Ik denk dat het gewoon luiigheid is.
Lekker makkelijk een google ad script erop zetten en rinkelende kassa.

Beter zou je een actief beheer hebben dat op zoek gaat naar relevante sponsoren in deze hobby. Dat maakt de ads ook minder erg.
Maar de ads die we nu krijgen hebben geen reet met vissen te maken.
 
Ik zeg hier ook altijd, dat de hoeveelheid advertenties potentiele nieuwe leden afschrikt.
Maar dat is een discussie die we nooit gaan winnen.
Maar ik ben heel blij dat jij dit eens aankaart. En je niet laat afschrikken.
Ik denk dat dit heel erg meevalt en ik zie weinig tot geen verschil in het aantal nieuwe leden sinds ik beheerder ben.

Maar goed je kan altijd een ad blocker gebruiken maar nog beter donateur worden (voor diegene die dat nog niet zijn).

Avond allemaal.
 
Avond. Zomers temperatuurtje nog steeds hierzo.
IMG_5964.png
 
Goedenavond.

Wat een weertje zeg. Vanmiddag 25 graden in de tuin. Gras gemaaid en spullen vanuit de garage in de nieuwe tuinbox geplaatst.
Vanmorgen mooie wandeling gemaakt, jas lekker thuis gelaten.
 
Avond heren. Ja was best te doen vandaag en morgen doen we een stapje terug maar 18 is mij nog warm genoeg.
Maar het zal Nederland niet zijn als we daarna weer naar de 13 graden toegaan. Maar ja normaal voor de tijd van het jaar denk ik.
 
Heeft het bij jullie ook geregend? Nou hier ook niet (tot nu toe...). Gelukkig maar. Hoewel gelukkig maar? Mijn lief vond het een mooi moment om de stoep achter het huis te schrobben d.w.z. dat IK de stoep zou gaan schrobben. Wij zijn het wel wel vaker niet eens. Kort en goed; ik heb dus de stoep geschrobd. Ze wreef het er nog eens goed in door mij te complimenteren met het uiteindelijke resultaat. Naar het schijnt gaat het de komende week weer regenen wat mogelijk bevorderlijk is voor mijn tere gestel. Niettemin lijkt het mij een goede gedachte om jullie een plezierig restant van de dag te wensen.
 
  • Haha
Waarderingen: Lex
Avond allemaal, hier ook veel in de tuin gerommeld was lekker weer zelfs de korte broek aangehad....sorry nog buren en de rest van de straat.:p
Om toch nog op die advertenties te reageren, kijk hier t forum op de laptop en zie 0 advertenties.....is dat alleen op de telefoon ofzo die ads. ?
 
Avond allemaal, hier ook veel in de tuin gerommeld was lekker weer zelfs de korte broek aangehad....sorry nog buren en de rest van de straat.:p
Om toch nog op die advertenties te reageren, kijk hier t forum op de laptop en zie 0 advertenties.....is dat alleen op de telefoon ofzo die ads. ?
Misschien ingebouwde adblocker.
 

Terug
Bovenaan