Goeden Dag Topic


Avond allemaal.
 
Goedenavond.

Hier is het een natte dag geweest. Totaal weer 21mm gevallen.
Hopelijk morgen wat beter weer.
 
Avond,

Geen drup regen hier. Alleen nattigheid uit de drukspuit, gevuld met water en HG groene aanslagreiniger. Even een paar dagen laten inwerken. Kijken of het effect heeft op de schutting die niet vervangen is.
 
Avond binnenkomers en hier ook een droge maar frisse dag.
 
Avond, koude dag zeg brrr....wanneer komt die zooooooooooooooooooooooooooooooomer:cool:
 
Goedenavond
Avond,

Geen drup regen hier. Alleen nattigheid uit de drukspuit, gevuld met water en HG groene aanslagreiniger. Even een paar dagen laten inwerken. Kijken of het effect heeft op de schutting die niet vervangen is.
Dat spul is waarschijnlijk hartstikke giftig. Niet alleen voor honden/katten, maar ook voor bv egels en vogels. Niet laten intrekken, meteen goed wegspoelen.
Of die van de HG ook zo giftig is durf ik niet met zekerheid te zeggen, laatst een lijst gezien en ik meen dat de HG er ook op stond.

Even opgezocht, gaat om de werkzame stof Didecyldimethylammonium Chloride.
 
Hypocryte bende met die zogenaamde bestrijdings middelen.
We moeten allemaal beter voor het milieu zorgen, maar het tuincentrum en action etc staan vol met chemische troep.
En roundup mag gewoon gebruikt worden. Alleen de consument niet.

Gewoon lekker met chloor aan de gang. Dat valt zeer snel uiteen in keukenzout. Niks schadelijk voor milieu.
Maar juist daarvan zeggen ze dat het schadelijk is………
Nee het is spotgoedkoop, dus valt geen droog brood aan te verdienen…..
 
Moge binnenkomers.
 
Laatst bewerkt:
Moge Jaap en Albert. Tja ik kan nog rustig de e bike in de schuur opladen:DD
 
Hypocryte bende met die zogenaamde bestrijdings middelen.


Gewoon lekker met chloor aan de gang. Dat valt zeer snel uiteen in keukenzout. Niks schadelijk voor milieu.
Maar juist daarvan zeggen ze dat het schadelijk is………
Nee het is spotgoedkoop, dus valt geen droog brood aan te verdienen…..
goeie tip hoor…..

Natuurlijk krijg je met chloor alles weg en schoon, maar dit is niet zo’n goede methode in een natuurlijke omgeving als je tuin. Chloor komt onvermijdelijk in het grondwater terecht en dit zal schadelijk zijn voor de volledige natuurlijke kringloop in je tuin. Zowel onder- als boven de grond leven zeer veel planten en dieren die afhankelijk van elkaar zijn. Deze flora en fauna kunnen absoluut niet tegen chloor.


Beste oplossing is gewoon elke keer nieuwe schutting plaatsen. Elk middel zal wel voor- en meer nadelen hebben voor het, toch al verziekte, milieu.
 
Ook goedemorgen. Bijna weekend.

:):)



Blij da’k geen electrische auto heb. Nu willen die malloten dat je hem savonds niet mag opladen. Omdat dan het net extra belast wordt. Dus maar lekker in benzine en diesels blijven rijden mensen.


Las het ook deze morgen.
Is iets wat ik 5 jaar geleden al aan zag komen. Als onze 8 - 5 cultuur lekker na het werk thuis komt. Met hun lease EV, eerste wat ze doen. Stekker dr in en morgen weer een nieuwe dag. En dan raar kijken dat het net dat niet aankan…..

Wil je optimaal gebruik maken van de EV, en daarbij ook volledig duurzaam laden.
Dan moeten alle EV’s op het werk (8 - 5) lekker aan de laadpaal.
En dan moet dat ding ook weten wanneer de zon vollop schijnt.
Dan prop je die dingen vol met overschot.

En wat nog mooier is. Als je thuiskomt hang je hem weer aan de lader. En dan trek je er wat stroom uit.

Je moet in de slimme EV aangeven tot wat hij max mag terugleveren, zodat je de volgende dag voldoende bereik hebt.
Dan is de EV ook gelijk thuis accu.
 
Middag
Leuke ideeën Marcel 1 probleem de meeste hebben helemaal geen EV
Want tja 30/40 duizend hebben de meeste niet in de achterzak zitten.
 
Want tja 30/40 duizend hebben de meeste niet in de achterzak zitten.
Ik niet want ik heb alleen briefjes van 20 en dan is het pak te dik om in mn kontzak te doen Jaap:ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik zal eens vragen of ik ze kan wisselen voor briefjes van 100;)
 
Ik niet want ik heb alleen briefjes van 20 en dan is het pak te dik om in mn kontzak te doen Jaap:ROFLMAO::ROFLMAO:
Ik zal eens vragen of ik ze kan wisselen voor briefjes van 100;)
Zou ik je niet aanraden John voor je het weet ben je een verdachte van wit wassen of erger
Zit je in eens zonder bank rekening om dat de bank je als risicofactor ziet.:eek:
 
Zou ik je niet aanraden John voor je het weet ben je een verdachte van wit wassen of erger
Zit je in eens zonder bank rekening om dat de bank je als risicofactor ziet.:eek:
Haha, ja zag er ook iets over bij Kassa en de regelgeving is belachelijk Jaap.
 
Haha, ja zag er ook iets over bij Kassa en de regelgeving is belachelijk Jaap.
Is echt weer wat voor Nl of niets doen of zo strak dat normaal zaken doen niet meer gaat.
Nu eerst :koffie: en dan straks naar ziekenhuis samen met de vrouw van de kameraad voor een gesprek met de artsen over kameraad vrees het ergste.
 
Is echt weer wat voor Nl of niets doen of zo strak dat normaal zaken doen niet meer gaat.
Nu eerst :koffie: en dan straks naar ziekenhuis samen met de vrouw van de kameraad voor een gesprek met de artsen over kameraad vrees het ergste.
Sterkte Jaap, dat is geen makkelijke gang die je moet gaan maken met de partner van je kameraad. Fijn dat je met haar mee gaat.
 
Sterkte Jaap, dat is geen makkelijke gang die je moet gaan maken met de partner van je kameraad. Fijn dat je met haar mee gaat.
Tja zie dat niet meer als mijn plicht is verder geen familie meer van beide kanten
 
De grote tuinverbouwing. Maar wel zonder RTL of SBS hulp. Samen met zn 2en.
Ze zitten niet echt stevig met de kit vast. Dat scheelt een paar klappen met een rubberen hamer.
 

Bijlagen

  • IMG_5716.jpeg
    IMG_5716.jpeg
    4.9 MB · Weergaven: 18
  • IMG_5715.jpeg
    IMG_5715.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 18
Flinke klus Albert met die grote stenen.
 

Terug
Bovenaan