Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het wisselt inderdaad.

Avond Marcel.
 
Inderdaad erg traag momenteel en Marcel gaat er morgen mee aan de slag want het rare is dat het tot het begin van de middag rap ging.
 
Goedemorgen

Het wordt ook steeds vroeger bij jou John.
 
Goedemorgen, t is weer woensdag. En wat voor 1..
 
Goedemorgen.

Ja, gelukkig is het woensdag.
 
Middag Nicole.

De eigenaar heeft weer wat aangepast dus ik hoop dat we snel blijven met het forum.
 
Een goedewoensdagmiddag. Miezerig regentje vanmorgen. Maar nu lijkt het een poosje helderder te worden. Op naar half 5 en dan rap op huus an
 
We, de mensen die zonnepanelen hebben gekocht of huren, kunnen blijvend salderen! (Nou ja, voorlopig nog...) De reacties van de diverse energie verkopers, geen producenten daar hebben we buitenlandse firma's voor nodig omdat wij onze spulletjes verkocht hebben, zijn niet mals. Zij beloven ons allerlei extra (noodzakelijke (?)) kosten! Opvallend; ik hoor niemand van die aanbieders over de lagere prijzen voor diegene die geen zonnecollectors hebben. Want het was toch niet eerlijk dat deze mensen extra moesten betalen t.o.v. de mensen met panelen op het dak? Of waren dat alleen kreten voor de lobbyisten naar de regering toe die dat vervolgens konden na papagaaien? Hoe dan ook, mijn groet vergeet ik niet! Goedendag allemaal!
 
Middag Albert en Ben en hier de hele dag al lichte regen.
 
T voordeel van thuiswerken is dat je tussen de middag een waterwissel kunt doen zodat je s avonds de handen vrij hebt :DD
 
Middag Lissa en wel opletten met het vullen als je ook doorwerkt;)
 
Middag. Werkdag zit er al een tijdje op. Nu wachten tot het eten klaar is. Het ruikt wel heerlijk dus dat wordt smullen.
 
Middag tijdens de lunch een vreemd geluid waargenomen :unsure:
Was zaagmans helft van de week zit er weer op
Op naar het weekend :DD
We, de mensen die zonnepanelen hebben gekocht of huren, kunnen blijvend salderen! (Nou ja, voorlopig nog...) De reacties van de diverse energie verkopers, geen producenten daar hebben we buitenlandse firma's voor nodig omdat wij onze spulletjes verkocht hebben, zijn niet mals. Zij beloven ons allerlei extra (noodzakelijke (?)) kosten! Opvallend; ik hoor niemand van die aanbieders over de lagere prijzen voor diegene die geen zonnecollectors hebben. Want het was toch niet eerlijk dat deze mensen extra moesten betalen t.o.v. de mensen met panelen op het dak? Of waren dat alleen kreten voor de lobbyisten naar de regering toe die dat vervolgens konden na papagaaien? Hoe dan ook, mijn groet vergeet ik niet! Goedendag allemaal!
puur stemmingsmakerij Ben die alleen maar draaien om belasting centen en inkomsten voor de stroomleveranciers
Als overheid netwerkbeheerders hun huiswerk goed hadden gedaan dan speelde dit hele gebeuren niet.
weet niet of ik nou moet lachen of huilen als ik die Jetten hoor praten en ook andere betrokken
zoals bijvoorbeeld het idee dat de mensen zelf meer opgewekte stroom moeten gaan gebruiken door meer de wasmachine of andere stroom vreters aan te zetten en oja ook de stekkerauto moet ook overdag thuis opgeladen worden
Tja de meesten van ons werken tussen 6-18.00 uur en niet thuis dus hoe ze dat zien:unsure::juggle:
En wat die belasting inkomen betreft dat had ie eerder moeten bedenken en ook die uitspraak van salderen is niet meer nodig want de zonepanelen zijn nu goedkoper ja sukkel dat kan wel wezen maar dat waren ze 2-3 jaar zeker niet.
 
Een bijzonder goedenavond op deze dag.
 
Avond Albert op deze druilerige dag;)
 
We, de mensen die zonnepanelen hebben gekocht of huren, kunnen blijvend salderen! (Nou ja, voorlopig nog...) De reacties van de diverse energie verkopers, geen producenten daar hebben we buitenlandse firma's voor nodig omdat wij onze spulletjes verkocht hebben, zijn niet mals. Zij beloven ons allerlei extra (noodzakelijke (?)) kosten! Opvallend; ik hoor niemand van die aanbieders over de lagere prijzen voor diegene die geen zonnecollectors hebben. Want het was toch niet eerlijk dat deze mensen extra moesten betalen t.o.v. de mensen met panelen op het dak? Of waren dat alleen kreten voor de lobbyisten naar de regering toe die dat vervolgens konden na papagaaien? Hoe dan ook, mijn groet vergeet ik niet! Goedendag allemaal!
Ja Ben, ik weet er ook niet helemaal het fijne van.
Maar wat ik nu een beetje uit het verhaal begrijp is dat ze geld te kort komen om het netwerk te verzwaren.
Dat geld zou in eerste instantie opgehaald moeten worden uit de transportkosten.
Wat dat opleverd zou het net onderhouden en verzwaard kunnen worden.
Maar omdat de salderings regeling niet alleen de kosten van electra en btw op electra vergoed, maar ook de transportkosten.
Hierdoor is het zo dat ze dus veel minder geld binnen halen om het net te verzwaren. Dus moeten de transportkosten omhoog.
En omdat de mensen met panelen deze hogere kosten wegstrepen (salderen) en de mensen zonder niet.
Leg je de kosten dus volledig bij mensen zonder panelen.

Dat is een stukje wat ik eigenlijk niet eerlijk vind. Want mensen met panelen hebben het netwerk wel nodig.
Want ze duwen hun overproductie het net op. En ze gaan ook zeuren als hun omvormer uitvalt wegens te groot aanbod.

Wat mij betreft hoeft de saldering niet geheel weg te vallen. Maar de transportkosten zouden wel volledig berekent moeten worden.

Met alleen de transportkosten hou je nog genoeg over om het rendabel te houden.

Ik heb ook nooit begrepen dat mensen hun dak compleet vol leggen. Terwijl ze dat vermogen niet eens kunnen gebruiken in huis.
Ik heb daarom ook nooit echt veel panelen genomen. Mede omdat ik deze discussie al aan zag komen.
 
Goedenavond.

Vanmiddag nog even een doos bonbons gekocht als valentijns cadeau. En ook deels eigen belang…
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan