Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms is de koude een vriend helaas, sommige jongens doen het gewoon, ik ben al veel van me ouwe maatjes kwijtgeraakt die hier overnachten vaak afsloegen😓😔
 
Gelukkig maar dat we binnen kunnen zitten. Ik zag gisteren beelden van een man die zelfs met dit weer buiten slaapt. Voor de deur van de dagopvang. Dan vraag je je toch af.
Hij was schaars gekleed en zei specifiek dat hij geen koude voeten had. Maar slapen bij dit soort temperaturen en de wind erbij is ronduit gevaarlijk.
Triest, maar hij had zo zijn redenen om niet naar de nachtopvang te gaan.
Denk dat als de opvang beter geregeld zou zijn dus drank en andere verslaafde gescheiden van de andere noodgedwongen thuisloze het al een stuk beter zou gaan.
Is al diep triest dat dit in zo rijk land bestaat.
 
Middag. Temperatuur nu hier


IMG_5519.jpeg



Tja. Daklozen. Ik zag vd week wat over handhavers bij Sbs. Ook een dakloze. Maar die weigerde gewoon om bij LDH te overnachten. Tja. Dan heb ik zoiets van. Eigen schuld als je dan doodvriest.

Maar deze persoon zal wel een uitzondering zijn
 
Hier in de stad ook veel daklozen en die hebben het niet makkelijk en ook zo n opvang is vaak behelpen maar ja je zit wel warm.
 
Denk dat als de opvang beter geregeld zou zijn dus drank en andere verslaafde gescheiden van de andere noodgedwongen thuisloze het al een stuk beter zou gaan.
Dat dus en ik denk dat als je als niet verslaafde dakloze daar gebruik van moet maken dat je goed op je geld en pinpas moet letten.
 
Denk dat als de opvang beter geregeld zou zijn dus drank en andere verslaafde gescheiden van de andere noodgedwongen thuisloze het al een stuk beter zou gaan.
Iets dergelijks, maar in andere bewoordingen, vertelde deze man inderdaad.
Maar deze persoon zal wel een uitzondering zijn
Ik vrees het niet. Alleen al hier in Sittard zijn er diverse die de nacht buiten doorbrengen ondanks de koude.


Dat dus en ik denk dat als je als niet verslaafde dakloze daar gebruik van moet maken dat je goed op je geld en pinpas moet letten.
Dat dus John. Ook veiligheid gaf hij aan.
 
Yikes, ik ga niet meer klagen over het koude weer.
Blijkt dat bij een vriendin die in South Dakota (US) woont, het deze week 's nachts -29,5 graden gaat vriezen. Daar komt dan nog een windje en sneeuw bij. En daar valt een paar keer per jaar flink wat.
 
Dat doe ik wel nadat ik net met Sky buiten ben geweest:br::br::br:
Het is ook frisjes :DD
Ik ben vanmiddag naar de trimsalon geweest met de honden. Lopend. En dan via een deel van het stadscentrum terug. De jongste stond te bibberen en de oudste liep met een zuur gezicht. Eerlijk waar.

Te lang buiten geweest dus met ze, maar gelukkig hebben ze zich thuis goed op kunnen warmen.

Ik ben de vriezer aan het ontdooien. Prima weer om wat er nog in de vriezer lag, buiten te leggen. Snel zal het daar niet ontdooien 😖
 
Ja Sky is vorige week geweest en die trilt ook maar ja die eigenwijze wil geen jasje aan want dan verzet ie geen stap. Maar ja hij is net als zn baasje een bikkel en je hoort hem ook nooit klagen:juggle:
 
Ja Sky is vorige week geweest en die trilt ook maar ja die eigenwijze wil geen jasje aan want dan verzet ie geen stap. Maar ja hij is net als zn baasje een bikkel en je hoort hem ook nooit klagen:juggle:
De kleinste hier loopt met zo'n lage gevoelstemp. wel met een jasje, die koelt me door haar "indrukwekkende" formaat te s nel af. Ze is geen fan, maar ze went er maar aan ;)
Of huisarrest voor straf :DD
 
Ach die kleintjes kun je altijd nog een pamper aandoen hoor;)
 
Nou zojuist groen licht voor de schaatsbaan hier in de wijk ⛸️
 
Avond John
Voor alle anderen natuurlijk ook een goedenavond.
 
Het is alweer aan het vriezen met -2.
 
Goedenavond deze woensdag den 10den januari 2024.
 
Denk dat als de opvang beter geregeld zou zijn dus drank en andere verslaafde gescheiden van de andere noodgedwongen thuisloze het al een stuk beter zou gaan.
Is al diep triest dat dit in zo rijk land bestaat.
Ze zijn niet beursgenoteerd, dus kost alleen geld, dus niet belangrijk.
Dat is het moderne denken heelaas.

Maar goed, meerderheid heeft laatst weer hun keuze doorgegeven. En zie het geheel met angst en beven tegemoed.
 
Goedenavond.

Hier alweer -3 buiten.

Binnen gaat het van 11 graden tot 21 graden.
Merk nu wel dat de isolatienormen tegenwoordig een stuk beter zijn.
Maar zo erg als bij mijn schoonmoeder is het niet.
Daar gaat de de CV halverwege de nacht al aan als het 15 graden is.
Hier is het met 18 graden in de huiskamer al aardig fris in de ochtend. ‘s nachts staat alles uit.

Full electric. Dus even bijna 12kw uit het net.

20240110_175944.jpeg
 
Goedenavond.

Hier alweer -3 buiten.

Binnen gaat het van 11 graden tot 21 graden.
Merk nu wel dat de isolatienormen tegenwoordig een stuk beter zijn.
Maar zo erg als bij mijn schoonmoeder is het niet.
Daar gaat de de CV halverwege de nacht al aan als het 15 graden is.
Hier is het met 18 graden in de huiskamer al aardig fris in de ochtend. ‘s nachts staat alles uit.

Full electric. Dus even bijna 12kw uit het net.

Dit hebben wij gister verbruikt aan stroom en gas met de hybride verwarming. Constant op 21 graden 24/7 ivm vloerverwaming

IMG_5520.png

.
 
Avond heren en ja hier is het bij het opstaan ook 18,5 met deze kou maar ja dan maar de cv even aan. Wij merken de isolatie zeker en zijn een kwart minder aan gas kwijt.
Daarbij leveren de zonnepanelen nog 1600 per jaar op dus we gingen terug van 4200kW naar 2600.
 
Dit hebben wij gister verbruikt aan stroom en gas met de hybride verwarming. Constant op 21 graden 24/7 ivm vloerverwaming

Bekijk bijlage 370582
.
Albert, ik moet zeggen dat het dan hier toch wel meevalt.

Als je 7,5 kuub gas omzet naar elektra en rekeninghoudend met de efficientie van een warmtepomp komt dit overeen met 15 kWh.
Daarnaast heb je dan nog 14,6 kWh elektra verbruikt. Dat is dan ook 29,6 kWh.

Ik heb gisteren 30 kWh verbruikt.
Blauw zijn de warmtepompen.
Paars is voornamelijk boiler.
Roze is keuken en woonkamer en badkamer radiator.

IMG_4190.jpeg
 
Avond Thea.

Heb je al zonnepanelen Marcel? 30 KW is best veel als je dat afzet tegen de huidige tarieven. Hier verbruiken we op een dag als gister 12 KW en 4 kuub gas . Dat is ongeveer 4,80 en 5,60 dus zeg maar 10 euro op een dag maar ja dan zijn we wel de hele dag thuis en staat vanaf 05.00 de cv al aan.

Jij betaald zeg maar 7,50 maar dan heb je nog voordelige stroomtarieven denk ik met zo n 25 cent per KW. Wij zitten dacht ik op zo n 39 cent.
 
Avond Thea.

Heb je al zonnepanelen Marcel? 30 KW is best veel als je dat afzet tegen de huidige tarieven. Hier verbruiken we op een dag als gister 12 KW en 4 kuub gas . Dat is ongeveer 4,80 en 5,60 dus zeg maar 10 euro op een dag maar ja dan zijn we wel de hele dag thuis en staat vanaf 05.00 de cv al aan.

Jij betaald zeg maar 7,50 maar dan heb je nog voordelige stroomtarieven denk ik met zo n 25 cent per KW. Wij zitten dacht ik op zo n 39 cent.
Zonnepanelen begin ik niet meer aan. Teveel onduidelijk beleid.
 
Albert, ik moet zeggen dat het dan hier toch wel meevalt.

Als je 7,5 kuub gas omzet naar elektra en rekeninghoudend met de efficientie van een warmtepomp komt dit overeen met 15 kWh.
Daarnaast heb je dan nog 14,6 kWh elektra verbruikt. Dat is dan ook 29,6 kWh.

Ik heb gisteren 30 kWh verbruikt.
Blauw zijn de warmtepompen.
Paars is voornamelijk boiler.
Roze is keuken en woonkamer en badkamer radiator.
maak me er niet zo druk over, zeker met ons huidige contract nog niet, we werken hard samen en willen ook nog een beetje genieten omdat het kan.
 
Zonnepanelen begin ik niet meer aan. Teveel onduidelijk beleid.
TJa ik snap dat en het is dat wij ze via de woningbouw hebben en er niks voor betalen. Alle opbrengst is meegenomen in dat geval.
 
Goedemorgen allemaal. Het is -6 momenteel.
 
Goedemorgen! Het is is hier ook min 6, maar met een gevoelstemp van min 10! Zo dadelijk naar het werk tot 15.30 uur.....fijne dag allemaal
 
Goedemorgen.

-8 hier buiten.
 
Mogge. T was een uur geleden toen ik bijna op mn Giant stapte -7,2. Wel minder wind tov eerder deze week. Nu een bakkie doen en dan voorzichtig de toetsen vd computer bespelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan