Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Je merkt gelijk dat de vuurwerk verkoop is begonnen.
Tot vandaag niks gehoord.

Beter voortaan pas verkopen op de dag zelf. Of totaal verbod.
Mensen kunnen zich toch niet inhouden.
 
Logische toch je bent geen dief van eigen portemonnee.....het is dat ik niet in de buurt van de grens woon anders had ik ook in Duitsland geshopt..

Oja Avond mensen !
 
Goedenavond

Die crockpot van mij heeft dat ook. Kun je kiezen. Hoge of lage druk.

Mijn moeder had vroeger al een snelkookpan.
Altijd leuk als je dat ventiel opent.

De eerste keer bij mijn oma, wist mijn moeder niet wat een snelkookpan was. Dus gewoon deksel open.
Ja de stamp zat tegen het plafond.
Ik heb heb getest met water. Ventiel open en de stoom haalde met gemak het plafond 😲
Ik vond het wel even spannend want ik was helemaal onbekend met hoge drukpannen.

Had je moeder geen brandwonden? Toen ik een jaar of 16 was zag je ze met regelmaat die pannen.
Ja, lang niet alles is er goedkoper, hoor ik ook wel van collega’s die er wel eens gaan shoppen.. drank en afwasmiddelen wel, zie ik wel eens staan bij dat tankstation waar ik ga.

moet je dit dan zien:
En drogisterij artikelen. Als je een DM in de buurt hebt moet je maar eens gaan kijken. Scheelt echt heel veel.
 
Nog heeeeeeeel errug eeeeeeeventjes en het is alweer oudjaar.

Denk dak maar geen oliebollen in het frituurvet gooi vanwege de olieprijs... :DD

Morgen allemaal.
 
Moge Andre en ik zou zonnebloemolie gebruiken hoor:DD
 
Goedemorgen beste mensen.
 
Mogge John. Zo meteen verplaats ik me naar de schuur met mn (mis)baksels… paar appels in een jasje laten zwemmen.
 
Moge Albert en ik koop ze de laatste jaren want zoveel eten we er niet en je hebt er als je in huis bakt veel stank van.
Vroeger maakten we wel zelf.
 
Je merkt gelijk dat de vuurwerk verkoop is begonnen.
Tot vandaag niks gehoord.

Beter voortaan pas verkopen op de dag zelf. Of totaal verbod.
Mensen kunnen zich toch niet inhouden.
Alleen al voor de dieren mogen ze het verbieden.
 
Moge Albert en ik koop ze de laatste jaren want zoveel eten we er niet en je hebt er als je in huis bakt veel stank van.
Vroeger maakten we wel zelf.
Laatste paar jaar niet gedaan en haalden we ze ook. Maar zelf gemaakt smaakt toch lekkerder. En in de schuur stinken alleen je kleren. Maar die gaan de was in daarna.
 
Goedemorgen.

Hier gaan we morgen pas bakken. Dan zijn ze lekker vers en warm op oudjaar.
En als we ze vandaag bakken, dan weet ik niet of ze er op oudjaar nog zijn.
 
Moge binnenkomers. Degene die zelf bakken verdienen geld want hier kost een oliebol 1,20 en een appelbeignet 2,50.
Die beignets zien er net zo uit als bij AH maar daar heb ik 4 voor 2,49.
 
goedemorgen allemaal:coffee:

Zometeen even de laatste waterwissel doen van het jaar en dan wachten op de koerier met me nieuwe aquarium bewoners:)
 
Moge Martin en hier straks ook de laatste verversing.
 
Heb ze al klaar. En op zijn ze nog niet hoor. Maar wel lekker zo warm met poedersuiker.
ja, de werkbank is een doorn in het oog vd autisten onder u… sorry..


IMG_5479.jpegIMG_5480.jpegIMG_5482.jpeg
 
Ik kom ze wel even proeven vanmiddag want ze zien er lekker uit;)
 
Heb ze al klaar. En op zijn ze nog niet hoor. Maar wel lekker zo warm met poedersuiker.
ja, de werkbank is een doorn in het oog vd autisten onder u… sorry..


Bekijk bijlage 370178Bekijk bijlage 370179Bekijk bijlage 370180

Albert heeft tenminste nog de echte appelbeignets!!

Die zie je bijna niet meer. Overal zie je die bladerdeeg gevallen met kartelrandje en veel teveel kaneelsuiker.
 
Albert heeft tenminste nog de echte appelbeignets!!

Die zie je bijna niet meer. Overal zie je die bladerdeeg gevallen met kartelrandje en veel teveel kaneelsuiker.
Uiteraard met Koopman mix voor appelbeignets compleet met kaneelsuiker. Alleen melk bij deeg en verder niks.
de hoeveelheid kaneelsuiker is ook voldoende.

sommigen bakken ze met Oliebollenmix. Lang niet zo lekker!
 
Overal zie je die bladerdeeg gevallen met kartelrandje en veel teveel kaneelsuiker
Nou ik vindt die kaneelsuiker juist lekker en mik er ook nog poedersuiker overheen hoor.
Ik hou juist wel van dat bladerdeeg maar ja smaken verschillen. Die bij de oliebollenkraam hier zijn ook met bladerdeeg zag ik.
 
Moge Thea en hier het laatste onderhoud voor 2023 gedaan.

Ik zeg alvast middag allemaal.
 
Denk dak maar geen oliebollen in het frituurvet gooi vanwege de olieprijs... :DD
Zo lang je zelf niet in de olie bent kan dat denk ik nog wel verantwoord ;)

Alleen al voor de dieren mogen ze het verbieden.
Zelf vergeten te kijken. Een docu vna 20 minuten of dieren en vuurwerangst.


Moge binnenkomers. Degene die zelf bakken verdienen geld want hier kost een oliebol 1,20 en een appelbeignet 2,50.
Die beignets zien er net zo uit als bij AH maar daar heb ik 4 voor 2,49.
Ik heb ze daar ook al een paar jaar gekocht en ik vond de beignets lekker maar kunnen niet tippen aan wat Albert net gemaakt heeft. Hier slechte oliebollenkramen. De krenten moet je bv zoeken en ze zijn sompetig vet.
Triest maar waar, die van AH zijn beter.

Dit jaar besteld bij Picnic, worden morgen bezorgd.

Wel een hele goede wafelkraam, alsof je ze zelf hebt gebakken, maar 12,50 zag ik voor 4 dikke wafels, dan sla ik over en bak ik zelf als ik ze perse wil hebben.


Heb ze al klaar. En op zijn ze nog niet hoor. Maar wel lekker zo warm met poedersuiker.
ja, de werkbank is een doorn in het oog vd autisten onder u… sorry..


Bekijk bijlage 370178Bekijk bijlage 370179Bekijk bijlage 370180
Heerlijk Albert! Ik hoop dat K vandaag en morgen wat opknapt, en dat ze niet ziek ligt te wezen op de bank met de jaarwisseling.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk Albert! Ik hoop dat K vandaag en morgen wat opknapt, en dat ze niet ziek ligt te wezen op de bank met de jaarwisseling.
Lief van je…. Nou, ze is in de kleren. En de haaknaald is weer bezig. Samen met mn zusje een sprei aan het haken voor op mn moeder haar bed. Het gaat de goede kant op.
 
Lief van je…. Nou, ze is in de kleren. En de haaknaald is weer bezig. Samen met mn zusje een sprei aan het haken voor op mn moeder haar bed. Het gaat de goede kant op.
Fijn! En wat een mooi gebaar om samen met je zus een sprei te haken voor je moeder. Dat is een heel warm cadeau, letterlijk en figuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan