Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag

Hier een beste woei en omdat de straten en de omliggende straten vol staan met oude eiken en beuken, de middagronde met de honden overgeslagen. Even voor de deur een plas. Maar dadelijk toch een ronde lopen. Glip dan via een sluipweggetje de wijk hiernaast in waar geen grote bomen staan en wat er staat is zo goed als uit het blad.
 
Laatst bewerkt:
Middag Nicole en hier flinke buien dus ook hier wilde Sky er niet uit. Net tussen de buien door hem snel een zwieper gegeven:DD

Ik zeg gelijk maar fijne avond allemaal.
 
Vanmiddag op bezoek geweest bij mensen met een reutje, zo oud als mijn jongste hond. Mijn eigen honden vinden dat ik nu naar honing ruik, zijn niet bij mij weg te slaan. Flink kwispelen terwijl ze aan mijn kleren ruiken..
 
Ik was vroeg vandaag met eten maar krijg alweer trek dus maar een frikandel en pikanto in de oven gedaan. Lekker broodje frikandel speciaal fabriceren over 10 min.
 
Fozzy
Wat betreft de pneumokokken prik daar kan je weer 5 jaar mee vooruit, heb deze prik vorig jaar gehad tezamen met de griepprik. Nu nog een afspraak inplannen voor de corona prik voor mij en de vrouw en dan zijn we er weer even mee klaar.
 
Avond Bert. Werkt die pneumokokken maar 5 jaar dan?
Vroeger heb ik die ooit gehad maar al tientallen jaren niet meer en ik hoor er ook niks over maar ja dat komt misschien omdat ik nog maar 28 ben:juggle:
 
John ja die werkt voor een periode van 5 jaar.Waarom ik vorig jaar daar voor het eerst in aanmerking voor kwam en daarvoor niet is mij onbekend.
Misschien was het 9 jaar geleden nog niet noodzakelijk om landelijk in te voeren.
Had er tot vorig jaar ook nog nooit over gehoord, tot dat ik van de huisarts vorig jaar 2 formulieren ontving voor een vaccinatie.
 
John ja die werkt voor een periode van 5 jaar.Waarom ik vorig jaar daar voor het eerst in aanmerking voor kwam en daarvoor niet is mij onbekend.
Misschien was het 9 jaar geleden nog niet noodzakelijk om landelijk in te voeren.
Had er tot vorig jaar ook nog nooit over gehoord, tot dat ik van de huisarts vorig jaar 2 formulieren ontving voor een vaccinatie.
Dit klopt niet meer .

Voor ouderen zijn twee nieuwe vaccins beschikbaar gekomen: PCV15 en PCV20. Beide nieuwe vaccins zijn conjugaatvaccins. Dat type vaccin biedt langduriger bescherming dan polysacharidevaccins. Iedere 5 jaar opnieuw vaccineren is daardoor niet meer nodig. Bovendien zijn de nieuwe conjugaatvaccins effectiever in het beschermen tegen ziekte door pneumokokken dan het huidige polysacharidevaccin. De Gezondheidsraad adviseert om mensen van 60 jaar en ouder eenmalig PCV20 aan te bieden
 
Fozzy
Werk jij voor een farmaceut, dit wat jij hier aanhaald is beina vaktaal, daar ga ik niet veel van snappen, maar was ook niet de opzet, en mijn bedoeling om uit te leggen waarom ik vorig jaar de eerste pneunokokken heb gehad, ik ben immer voor vacinaties, voor wat dan ook.
 
Fozzy
Werk jij voor een farmaceut, dit wat jij hier aanhaald is beina vaktaal, daar ga ik niet veel van snappen, maar was ook niet de opzet, en mijn bedoeling om uit te leggen waarom ik vorig jaar de eerste pneunokokken heb gehad, ik ben immer voor vacinaties, voor wat dan ook.
Nee, dat komt hier vandaan…

. https://www.gezondheidsraad.nl/onde...umokokken dan het huidige polysacharidevaccin.


Ik heb ook nog weer een uitnodiging voor Covid, maar weet het nog niet of ik hem nog weer neem. Twijfel.
 
Dit klopt niet meer .

Voor ouderen zijn twee nieuwe vaccins beschikbaar gekomen: PCV15 en PCV20. Beide nieuwe vaccins zijn conjugaatvaccins. Dat type vaccin biedt langduriger bescherming dan polysacharidevaccins. Iedere 5 jaar opnieuw vaccineren is daardoor niet meer nodig. Bovendien zijn de nieuwe conjugaatvaccins effectiever in het beschermen tegen ziekte door pneumokokken dan het huidige polysacharidevaccin. De Gezondheidsraad adviseert om mensen van 60 jaar en ouder eenmalig PCV20 aan te bieden
Nou ja ik moet nog bijna 2 jaar wachten dus.
 
John ja die werkt voor een periode van 5 jaar.Waarom ik vorig jaar daar voor het eerst in aanmerking voor kwam en daarvoor niet is mij onbekend.
Misschien was het 9 jaar geleden nog niet noodzakelijk om landelijk in te voeren.
Had er tot vorig jaar ook nog nooit over gehoord, tot dat ik van de huisarts vorig jaar 2 formulieren ontving voor een vaccinatie.
Nou ik kan je wel vertellen waarom je die toen pas kreeg Bert. De HA heeft je daarvoor telkens niet ouder dan 58 geschat;)
 
De babbelbox moet niet de richting van een discussie aanwakkeren, het zijn in dit topic vaak korte berichten, en voor diepere onderwerpen gaan we toch naar de inhoud/ forum.

Zal ter zijner tijd eens aan de huisarts of assistente vragen waarom die prik 9 jaar geleden niet is gezet, kan even duren, maar het antwoord zal wel een keer hier voorbij komen.

Daar schijnt verwarring over te bestaan.
 
Ach een discussie mag best hier Bert als het niet hobby gerelateerd is als men maar respectvol discussieert maar gelukkig gaat dat in het GDT doorgaans wel goed.
En anders ga ik wel met gele kaarten wapperen hoor:DD;)
 
Met het uitlaten van de honden was het stuk dat ik onder de oude bomen (vol in het blad) moest lopen nog steeds brrrr. Nog flinke windvlagen hier. Blij dat ik weer binnen was! Veilig en wel.

Hier is het dan geen code geel meer maar het verschil met vanmiddag is niet te merken.
 
Verjaardags cadeautje.

20231102_200118.jpeg
 
Goedesmorgens. alle wind van gister is nog niet weggewaait. Er ligt wel al een dekentje van blad bij onze schutting. Straks maar even met de sneeuwschep in de gft bak deponeren. En om 9uur naar de haarsnijder om mijn kapsel weer wat vorm te geven na de storm.
 
Goedemorgen.

Na storm komt zonneschijn. Zo maar eens een mooie wandeling gaan maken.
Het blijft droog vandaag. Wel fris met 8 graden.
Vanmiddag ook maar wat bladeren uit de tuin halen.
 
Goedemorgen.

Na storm komt zonneschijn. Zo maar eens een mooie wandeling gaan maken.
Het blijft droog vandaag. Wel fris met 8 graden.
Vanmiddag ook maar wat bladeren uit de tuin halen.
Hier is de verwachting dat we bijna de hele dag regen hebben met een harde wind dus ik blijf lekker binnen.

Moge binnenkomers.
 
Straks even de nieuwe bike van de vrouw halen bij de fietsenmaker en de ‘oude’ achterlaten. Maar eerst bij moeke een bezoekje en vanmiddag richting de Veluwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan