Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen vanuit een ☀️ Andijk
:koffie:
 
Middag allemaal.
 
Voor mij is het ook nog ochtend. Ik had nog dromen in te halen vannacht 😪 dus goedemorgen 😄
 
Ach met die warmte. Ik heb 2 dagen terug de halve middag liggen doezelen. En vandaag ben ik zo kriegel als wat. Moet er echt even uit, ook met deze warmte.
 
Middag, lekker in de tuin zitten hier na een klusje met de tuinverlichting. Die moet vd schutting af. 3 lampjes ad linkerkant. Er komt een nieuwe schutting tussen ons en de buren. Meter of 10. Dus de lampies dr alvast fgehaald. En o ja, ik heb uiteraard eerst de schakelklok uit het stopcontact gehaald.

nu lekker even in de tuinstoel luisterend naar de radio EN vogelgezang in de omgeving.
 
Ach met die warmte. Ik heb 2 dagen terug de halve middag liggen doezelen. En vandaag ben ik zo kriegel als wat. Moet er echt even uit, ook met deze warmte.
Ja lekker je siesta houden is het beste met dit weer maar ja de verkoeling komt er echt aan.
 
Triest zoiets weer zeg:

Ja ik snap eigenlijk niet waarom ze van die grote sport evenementen op gevaarlijke plekken moeten houden eerlijk gezegd. Ze kunnen veel beter gewoon op hometrainers racen 😁
 
Tja dat heet sport Don en niet altijd zonder risico maar soms wordt er onnodig risico genomen.
Met een hometrainer de berg op is ook best lastig hoor:pp
 
Tja dat heet sport Don en niet altijd zonder risico maar soms wordt er onnodig risico genomen.
Met een hometrainer de berg op is ook best lastig hoor:pp
Nooit zo bekeken maar klinkt erg logisch eigenlijk... Daarom houd ik er misschien niet van 😂 voor mij is dat geen sensatie 😝
 
Ik dacht al wel dat jij liever met de hometrainer de berg af zou willen want daar wordt je minder moe van:p
 
Goedemiddag allemaal.
Vanmorgen bericht gekregen dat de Juwel Rio 180 volgende week wordt bezorgt samen met de onderkast en gelijk naar boven gebracht gaat worden.
Nu maar hopen dat de traplift er dan nog niet zit want dan kan het best lastig worden.

Inmiddels druk bezig met een onderkast voor nieuw bakje van 60x30x30 volglas.
Maar het trng warm boven dus in de auto ff naar mijn vriendin bij Hornbach bakje van 60x30x30 gehaald.
Sta ik op de terugweg in een mega file op de A15, ik slim binnendoor via Papendrecht.
Wat denk je, was niet de enig dus daar ook in de file.

Spullen in huis gehaald voor Vaderdag, hoop niet dat ik weer een zelfgekleide asbak krijg, rook al 30 jaar niet meer.
Iedereen een fijne middag.
 
Ik dacht al wel dat jij liever met de hometrainer de berg af zou willen want daar wordt je minder moe van:p
Ik houd wel van een brandend gevoel aan mn benen. Mn armen zijn alleen rietjes. Fietsen is voor mij een eitje. Ben met goeie kuiten geboren. Mn enkels laten me alleen blijkbaar flink in de steek kwam ik laatst achter. Moet mn achillespees meer trainen blijkbaar 🤪
 
Gezien het feit dat een groot aantal mensen een thermometer schijnen te hebben en daar bovendien herhaaldelijk op te kijken een waarschuwing. Kijk er NIET op! Daar krijg je het warm van. Zeker wanneer zo'n ding de waarde ietwat naar boven, al of niet foutief, bijstelt. Zou het apparaat ergens op 15 graden blijven steken zouden we allemaal klagen over de kou.... Dus stel je voor dat het 22 graden is en alles is weer prima. Een heerlijke temperatuur. Euhh.... denk ik. :confused:

Hier is al een gesproken over het houden van een siësta. Zal ook wel weer te maken hebben met het bovenstaande. Dat heb ik nog nooit gedaan maar misschien is dit het proberen waard? Het blijkt vermoeiend. Eerst een plek, een rustplaats gereed maken. Dan moet je je op die plek neer vleien. Het is vervolgens de bedoeling dat je gaat slapen waarbij je interne wekker voor een kloppende wek tijd moet zorgen. Je gaat daar dus, eenvoudig gezegd, op liggen. Wat weer maakt dat het kan duren eer je een slaap te pakken hebt om je ligtijd te overbruggen. In mijn geval bleek toen de slaap kwam het tijd was om de siësta te beëindigen. Wat maakte dat ik én doodmoe was én slaperig. Mijn verzoek; willen jullie het niet meer hebben over siësta's? Het geeft alleen maar problemen.

Ja lekker je siesta houden is het beste met dit weer maar ja de verkoeling komt er echt aan.
Een slaapje houden op het zesde uur (Sexta hora), daar komt het woord siësta vandaan, werkt voor mij niet. Wordt ik, als eerder uitgelegd, alleen maar moe van. Maar ik ben op een nieuw idee gekomen! Wat nu als ik dat slaapje verplaats in de tijd? Dan mag het natuurlijk geen siësta meer heten. Jongelui, dat heb ik getest! Het "vicesima tertia hora" het drieëntwintigste uur kwam als beste uit de bus. Prima geslapen tot de andere dag het "hora nona, negende uur! Kan ik aanbevelen!

Hopelijk hebben jullie een fijne dag allemaal!
 
Middag, we zijn weer thuis. Tuincentrum gedaan om paar mooie planten te halen voor mn schoonzus die moegn 65 wordt.
en langs moeders voor een bezoekje. En toen door naar Hardenberg om een doos sondevoeding bij mn vrouw dr werk te brengen die we moesten halen bij een DPD afhaalpunt. Lekker ritje bij de airco…
 
Middag heren. Buiten is het lekker en vooral in de schaduw. Maar ja dan stap je het huis in en in de woonkamer is het vies warm met 25 graden dus vanavond de deuren maar flink open.
 
Kijk er NIET op! Daar krijg je het warm van
Dit klopt als een bus! Daarom heb ik nu een uitgeprint plaatje op mn thermostaat met 19 graden geplakt. Nu is het hier altijd lekker comfortabel binnen! Scheelt echt een hoop gewoon. En de energie rekening in de winter ook 😝


maakte dat ik én doodmoe was én slaperig.
Het is heel normaal voor sommige mensen en vooral jonge mensen juist energie uit zn middag dutje te halen. Dat zit in ons systeem. Er zijn niet voor niets ochtend en nacht mensen. Dat hadden we vroeger al om te overleven blijkt uit onderzoeken. Ik kan heel goed dutjes van een uur doen. Sterker nog als ik soms geen dutje doe lukt het me niet om me dag voort te zetten wat alleen maar problemen geeft.
 
Middag John.

als we dan toch over de warmte “bomen”…. Het actuele plaatje uut Banthum.
IMG_2715.png
 
Dit klopt als een bus! Daarom heb ik nu een uitgeprint plaatje op mn thermostaat met 19 graden geplakt. Nu is het hier altijd lekker comfortabel binnen! Scheelt echt een hoop gewoon. En de energie rekening in de winter ook 😝
Volgens mij ben je al te laat Don en heb je al last van zonnesteek:DD:pp
 
Hier ook “maar” 26 binnen. Doe ik het onder het dak met de grote ramen op het zuiden nog niet zo gek.
 
Ik ben nogal koel van mezelf dus heb ik niet veel last vd hitte… Karin is dus heel blij met me…. :)
De buitentemperatuur boeit mij niet zo maar het is de continu warmte in huis die mij nu al opbreekt. En later naar bed maar ook vroeger op ivm de pup, dus krijg onderhand een flink slaapgebrek. combinatie van factoren dus.
 
Ik help het je hopen want daar ben ik wel aan toe.
Hier wel eind van de komende week maar ja daar in Limburg is het wel weer warmer.

Avond allemaal.
 
Avond, lekkere appelkruimeltaart in de oven….. straks warme taart bij de thee.
 
Goedemiddag allemaal.
Vanmorgen bericht gekregen dat de Juwel Rio 180 volgende week wordt bezorgt samen met de onderkast en gelijk naar boven gebracht gaat worden.
Nu maar hopen dat de traplift er dan nog niet zit want dan kan het best lastig worden.

Inmiddels druk bezig met een onderkast voor nieuw bakje van 60x30x30 volglas.
Maar het trng warm boven dus in de auto ff naar mijn vriendin bij Hornbach bakje van 60x30x30 gehaald.
Sta ik op de terugweg in een mega file op de A15, ik slim binnendoor via Papendrecht.
Wat denk je, was niet de enig dus daar ook in de file.

Spullen in huis gehaald voor Vaderdag, hoop niet dat ik weer een zelfgekleide asbak krijg, rook al 30 jaar niet meer.
Iedereen een fijne middag.
Ik ben zo blij dat ik de A15 en A29 niet meer nodig heb.
10 jaar lang file rijden daar.
En nu hebben ze de haringvlietbrug afgesloten ivm brugvernieuwing.
Dus alle wegen staan muurvast.
Iedereen via de N57 of de A16 en de N2 langs papendrecht.

Ik las van de week dat sommigen forenzen de komende 2 maanden op een camping staan.
Zodat ze alleen in het weekend naar huis hoeven.
 
Hier ook “maar” 26 binnen. Doe ik het onder het dak met de grote ramen op het zuiden nog niet zo gek.
Hier ook het zelfde! Hebben we nog fraai voor elkaar 😄
 

Bijlagen

  • 16869325093465177139014464984522.jpg
    16869325093465177139014464984522.jpg
    42.4 KB · Weergaven: 17
Zo hier is het weekend ook weer begonnen.

Ik moet zeggen de afgelopen week heb ik heerlijk geslapen.

En de thermometer in huis staat steeds op 22,4 tot 23,2 graden. Dus ik heb niets te klagen.
 
Qua warmte heb ik er weinig last van om te slapen. Raam wijd open en alleen een hoeslaken over. Lekker om half 11 dr in en om 6u weer uitgerust wakker.
 
Zo hier is het weekend ook weer begonnen.

Ik moet zeggen de afgelopen week heb ik heerlijk geslapen.

En de thermometer in huis staat steeds op 22,4 tot 23,2 graden. Dus ik heb niets te klagen.
Hier staan savonds de ramen wagenwijd open om het in huis te coolen voor de volgende dag. Wat de muggen verwelkomt je lek te prikken als je je niet goed verstopt onder de dekens. Zn systeem wat jij hebt geeft wel veel gemak ja 😂 mn buurvrouw koelt door dr zuidelijke tuindeur wagenwijd open te doen wanneer de volle zon er op staat om snachts alles pot dicht te houden voor de muggen waarschijnlijk. Iedereen zn manier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan