Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste wensen.

Hier was het prachtig. Zoveel siervuurwerk nooit eerder gezien. Waar ik ook keek, keek ik naar een “gordijn” van vuurpijlen.

Was hier wel duidelijk dat de mensen even uit hun dak wilden gaan. Een professionele show kon hier niet tegen op.
 
Helaas, geen 30miljoen. Wel 200% terug van het geïnvesteerde Lot.

tijd voor een kniepertie met slageoom. In de volksmond een nieuwjaarsrolletje genaamd.
 
Goedemorgen in een nieuw jaar. De beste wensen allemaal!
Hier genoten van mooi vuurwerk.
Zal morgen gewoon weer aan het werk moeten want helemaal niks gewonnen met Staatslot.
 
Goedemorgen. De beste wensen voor iedereen.

Hier was het ook een hele goede oud en nieuw.
Nagenoeg geen knalvuurwerk. Heel veel siervuurwerk. Het enige wat knalde waren die enorme bollen in de lucht.
Om 1:30 was het ook weer rustig. Niet wakker geworden midden in de nacht door een idioot met knalvuurwerk.

Als alle oud en nieuws zo verlopen als afgelopen keer, dan hoeft er wat mij betreft geen verbod te komen!
Dit was gewoon gezellig genieten.
 
Laatst bewerkt:
Mogge folks, hier was het enorm veel knalwerk wat tot de late uurtjes doorging, recentelijk veel nieuwe bewoners in de wijk erbij gekregen en dat was dus te merken, nu eerst maar :koffie: en dan beeldhouwen
 
Nagenoeg geen knalvuurwerk. Heel veel siervuurwerk
Hier idem dito.

Dit had niks met illegaal vuurwerk te maken waar we hier het hele jaar door met name 's nachts last van hebben. Dit was gewoon prachtig.

Om 1:30 was het ook weer rustig. Niet wakker geworden midden in de nacht door een idioot met knalvuurwerk.
Hier is het wat later geworden door een enthousiaste achterbuurman :LOL:
Als alle oud en nieuws zomverlopen als afgelopen keer, dan hoeft er wat mij betreft geen verbod te komen!
Dat dacht ik dus ook, mits mensen zich aan de afsteektijden houden, want dat is hier hopeloos. Als ik de ganzen in het donker op hoor vliegen in de aanloop naar de jaarwisseling realiseer ik me weer dat het niet voor alles en iedereen een feestje is. En dat is wellicht ook wel een utopie.
 
Op mijn leeftijd behoor je voldoende rust te krijgen. Die ontbrak vannacht geheel en al. Af en toe wegdommelend ontstond de gedachte dat de zich heer noemende Poetin de euvele moed had gevonden om Hellendoorn aan te vallen. Met geratel van mitrailleurs, knallende granaat ontploffingen en een vonkenregen neerdalend achter ons huis waardoor het vermoeden rees van van een nabije raketinslag. Maar telkens bij het wakker worden was daar ook de geruststelling; het is maar vuurwerk. Toch zal mijn gedachten gang niet alleen bij mij opgang hebben gevonden. Juist diegene zou ik een gelukkiger nieuwjaar willen wensen, als het mag.

Maar ook jullie doe ik graag het beste toekomen in 2023!
 
110 miljoen + een veelvoud daarvan aan zwaar vuurwerk.
Ik wou wel met een emmer water de straat opgaan maar dan was ikzelf waarschijnlijk geeindigt in het ziekenhuis.
Als de belasting of schatkist hier nu eens een voordeel in kunnen zien dan is het letsel te claimen als voor oorlogslachtoffers.

De koolmezen zijn net ook weer terug.
 
Middag allemaal en ja precies 12 uur en dat was een goed voornemen maar alleen voor vandaag.
 
Goedemiddag iedereen een gelukig en gezond nieuwjaar gewenst dat jullie wensen en goede voornemens maar uit mogen komen
Hier in Andijk ook geen rare dingen gebeurt zo ver ik weet.
Wel heel veel mooi siervuurwerk gezien dus genoten hier
Verbod lijkt me ook niet aan de orde sterker nog kon wel eens een averechts effect hebben want tja wat niet mag afijn jullie begrijpen het.
Hier zo klaar maken om de eerste keer in het nieuwe jaar weer als begeleider mee te gaan naar het ziekenhuis eens kijken hoe het is met de man.
fijne middag iedereen.
 
Goeiemorgen! 😂😵‍💫

1 plakje komkommer
Doe maar luxe john pas wel op dat het er niet weer uit komt. Klinkt als een grote stap we zijn hier om je te steunen 😂
Jij neemt geen vaccinanties. 1 plakje komkommer aan het start van het nieuwe jaar en het houd de dokter uit huis voor de rest van het jaar 😄

Als ik de ganzen in het donker op hoor vliegen in de aanloop naar de jaarwisseling realiseer ik me weer dat het niet voor alles en iedereen een feestje is.
Ik kon aan niets anders denken bij elke knal. Op 1 of andere manier kan ik er niet van genieten. De lucht die het geeft, de afval die het bezorgd, de co2 die het afgeeft en vraagt om uberhaubt al klaar te maken en te transporteren. Het belasting wat ik dit jaar betaal voor alle schade. De mensen die wakker liggen vannacht om dat hun geliefde of kind gewond is geraakt door vuurwerk. De dieren die vanstreek zijn. En dan nog niet gesproken over de traumas en het werk wat het de hulpverleners dit jaar gekost heeft om alles zo veilig mogelijk te houden..

Hier in de straat ging het om 9 uur systematisch met knalvuurwerk voor me duur. Ik denk dit moet nog 3 uur door gaan tot 12 uur? Mn katten een beetje terroriseren met illegaal vuurwerk wat recht voor mijn deur afgestoken moet worden. Waar ik nog niet de deur uit kan stappen en ik al binnen een straal van 8 meter van het vuurwerk sta(minimale verplichte afstand dat omstanders van het vuurwerk moeten staan)
Uur daar voor een gigantische paniekaanval gehad waar ik trillend als een rietje bij de balie stond met de vraag of ze me wilde helpen met de boodschappen omdat ik toch iéts te eten moest en niet alleen de winkel in durfde vanwege het flauwvallen en paniekklachten.
Uur later dus dat vuurwerk. En ik denk ik ga er toch iets van zeggen. Straat genoeg, kan ook voor iemand anders zn huis. Of gewoon ergens waar je mensen hun deuren niet blokkeert of je gooit gewoon je illegaal vuurwerk weg.
Ze reageeerde er wel goed op en ze zeiden dat het knalvuurwerk bijna op was dus ik heb het zo gelaten.

Ik zat uit mn raam te turen. Mn katten waren iets tot rust gekeken en pippi wilde met me uit het raam kijken boven. Ik kon neer kijken op een vuur dat aangestoken was recht voor mn deur, vol vuurwerkafval en brandbaar spul. Maar waar waren me buren? Binnen... Wie kon dat vuur van 1 tot 3 uur in de gate gaan houden. Ik. Weet ik veel wat ik daar mee moet. De wind stond mijn kant uit allemaal vonken vlogen richting mn huis. Ik denk voor zn klein vuurtje wil ik de brandweer ook niet wakker bellen en voel me nog verlegen er iets aan te doen door te bellen omdat ik denk ze hebben het al druk zat.

Ik kon ook verder het niet laten dan bij elke knal zonder iets te zien te denken aan oorlog, en terrorisme. En het gevaar van vuurwerk. Niemand die brillen draagt, niemand die zich aan de regels houd als of ze er nooit toe hebben gedaan. Dat laat me in mijn ogen alleen maar zien hoeveel de mens nog een beest is. Terwijl de echte dieren hulpeloos en radeloos geen kant op konden om de terreur te ontsnappen.

Ik twijfel nog of ze volgend jaar dingen moeten afschaffen hoor.. nee jk niet echt heb een sterke mening. Zou het niet gewoon een fijne jaarwisseling geest zijn als de eerste hulp gewoon dicht kon blijven en iedereen het goedde jaar in kan gaan maar dat is te veel gevraagd ben ik bang voor.
Ik geef het een 5/10 dit jaar. Vuurwerk was vorig jaar mooier en tegenwoordig is er ellende genoeg om nog het positieve van vuurwerk te kunnen zijn. Misschien zal ik wel te oud worden.
Dat terzijde.. verwachten ze dat morgen nou gewoon weer een maandag is of wat. Wanneer mag ik vakantie en rust 😂
 
Kijk dat zijn vrienden waar ik iets aan heb;)
Ag gewoon ipv koekhappen komkommerhappen maar ipv op de droge gewoon in het water tijdens de nieuwjaarsduik heb je gelijk een gros dan de nederlandse tradities ook weer gehad! En met dat koude water valt de komkommer vast ook mee 😁 dan juig ik voor je op het droge hoor! 😁
 
Ik ga eten en zeg alvast goedenavond allemaal.
 
Lekker paar broodjes gehad, op tv The Tribute to the Cats band, en de achterburen geven nog ff een vuurwerkshow weg van ruim 20 minuten. Heerlijk, zo slecht hebben wij het nog niet hierzo. Op naar 31 december met hopelijk weer veel ‘mooi’ vuurwerk. Dat het maar nooit verboden mag worden.!
 
Avond folks, triest nieuws dat dat dan toch nog zo snel gegaan is, het blijft een rotziekte
 
Rip Wim. En vrijdag postte hij nog iets in zijn topic. Rotziekte die ik zelf ook van dichtbij in de familie heb meegemaakt. Soms kan het langdurig en slopend zijn, en soms kan het ook snel gaan, zoals bij Ton Of een paar jaar geleden bij een neef van me, binnen 4 mnd na de diagnose.
 
Bedankt voor het mededelen @jessicapilon ! Moge wim in vrede rusten ik denk toch dat het prettig geweest is voor hem dat hij in iedergeval wat heeft kunnen afsluiten voor het zo ver was. En hopen dat het geen zwaar gevecht heeft hoeven zijn! Voor ieder die hier aangeslagen door is mijn medeleven en sterkte!
 
Goedemorgen, vandaag nog een vrije dag. Dus die benut ik maar eens om de kerstspullen dr uit te werken tot ze weer mogen eind vh jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan