Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
En deze is van eind november toen het nog redelijk ‘warm’ was buitenl. Die piek in gas is van het douchemoment. vd zoon, en die andere tijdens mijn douchemoment van 5 minuten… :):) heb ik hem dus ook laten zien.
7D01D02E-242F-4170-A08A-4766300499A7.jpeg
 
Avond Marcel.

hier zie je het verbruik stroom en gas van gister over 24u.
dit is dus met nachtvorst en koude dagen met temp amper boven 0. Volgens de Slimme Meter portal.
de € is conform ons huidige contract, kachel staat dus op 20 continu, en sluimerverbruik is koelkast, afzuiging en pompen vd terraria Etc.

.Bekijk bijlage 353384
Hier gisteren 28 kwh. Plus nog 3 kwh van de zon. Dus 31 kwh totaal.

E12FF04B-A83A-432A-BC8E-8BE4C7AEABD6.jpeg
 
Goedemorgen, deze koude morgen.
 
Goedemorgen :koffie:
Andijk 🌤️ :brk-4*C :brk 91%LV
 
Moge Antje en hoe is het met de spierpijn?
 
Mogge. T is koud. Maar vannacht was t nog kouder. Komende nacht regen/ijzel. ?
AAA98830-D578-4FA8-A6E3-0F84F14749DD.png
 
Laat ik alvast goedemiddag zeggen.
 
Speciaal voor John en evt anderen….


Ja ik heb van Antje geleerd dat ik niet alles moet geloven wat op internep staat dus ik ga gewoon uit van de stand van de zon hier:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mogge John, ik voel me net het olle wief :LOL: alles stram en stijf, dus een dagje niksen op het program:koffie:
Normaal zou ik zeggen: neem een lekker warm bad (of douche).

Maar ja, nu moet je kiezen tussen 1 warm bad, of 1 week de kachel aan……:juggle:
 
Wanneer er een prijsplafon komt moet je als energie leverancier slim zijn om je klanten toch nog wat meer uit te melken. Door bijvoorbeeld berekeningen te wijzigen. Essent bereikt dit door dag berekeningen en dus niet meer over het jaar te maken en die zoals onderstaand uit te gaan voeren. En dit naast een prijsverhoging al in november en de volgende van 50% per 1 januari. Wij hebben een minister voor energie die dat toch niet allemaal doorheeft en zo kan een CEO toch nog aan een goede bonus komen. Bah!!
Schermopname (136).png
 
Zo nadat ik mijn gal hebt gespuugd hierboven kan ik jullie weer wat vriendelijke benaderen; goedendag allemaal!
 
Middag allemaal.
Even uitbuiken van de lunch hier.
Een tomaatensoep en knoflook stokbrood.
Temperatuur hier nog steeds onder het vriespunt :brk
 
Middag, even een powernapje gedaan.
 
Middag
En deze is van eind november toen het nog redelijk ‘warm’ was buitenl. Die piek in gas is van het douchemoment. vd zoon, en die andere tijdens mijn douchemoment van 5 minuten… :):) heb ik hem dus ook laten zien.
Bekijk bijlage 353385
kijkend naar je gas verbruik valt me iets op je gebruikt de hele dag gas als je naar het plaatje kijkt
Kan het zijn dat een lekkage bij een aansluiting gas is
als ik naar mijn gebruik van de warmte pomp kijk zie dit niet
Schermafdruk op 2022-12-18 14-24-15.png

lijkt me bij jouw aansluiting dus niet in orde.
wat je sluimerverbruik betreft deze wordt tussen 1 en 5 uur nachts berekend heb je nu dus de pech dat je warmte pomp tussen deze tijd draait wordt dit ook mee genomen.
 
Hier is het nog -2 graden.
 
Wanneer er een prijsplafon komt moet je als energie leverancier slim zijn om je klanten toch nog wat meer uit te melken. Door bijvoorbeeld berekeningen te wijzigen. Essent bereikt dit door dag berekeningen en dus niet meer over het jaar te maken en die zoals onderstaand uit te gaan voeren. En dit naast een prijsverhoging al in november en de volgende van 50% per 1 januari. Wij hebben een minister voor energie die dat toch niet allemaal doorheeft en zo kan een CEO toch nog aan een goede bonus komen. Bah!!
Bekijk bijlage 353417
Komt van onze overheid (gekozen) die het beste voor heeft met haar burgers.

De energieleverancier moet het uitvoeren.
 
Komt van onze overheid (gekozen) die het beste voor heeft met haar burgers.

De energieleverancier moet het uitvoeren.
De energie leverancier moet inderdaad uitvoeren maar dat houdt haar niet tegen om daar waar het kan nog wat extra's uit de gegeven mogelijkheden te halen. Waarmee het dan ook weer mogelijk wordt om nog wat extra's te peuteren uit de portemonnees van de klanten. En daar onze regering op moeten toezien!
 
Nou dat wordt zo niks voor Frankrijk nu het al 2-0 staat.
 
middag, t is wel duidelijk dat die Argentijnen moeten winnen. Penalty van niks.. 2-0 was uitgespeeld. Maar wat een zeurpieten, steeds met de scheidsrechter praten. MaFiFa.
 
Tja maar buiten de penalty heeft Frankrijk weinig in de melk te brokkelen en ze hebben niet voor niet 2 sterren gewisseld voor de rust.. Argentinie is gewoon een stuk beter over de hele eerste helft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan