Goedemorgen


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,139
Locatie
Gelderland
Na al een tijdje regelmatig dit forum te hebben gelezen, wil ik er graag een vraag stellen. Dat lijkt me een goed moment om mij even voor te stellen. Ik ben Nathalie en heb zo’n beetje mijn hele leven al aquaria.

Toen ik 10 jaar was kreeg ik van mijn oom een cichlide en een aquarium. Die cichlide vrat zijn maanvissen aan en ik mocht deze hebben. Ik was dol op de vis en weet nog het moment dat ik ‘s ochtends wakker werd en hij overleden was. Na dit avontuur heb ik voor nieuwe vissen gespaard en bijna altijd wel een bakje in huis gehad, op een periode na waarin ik reptielen hield.

In de tuin had ik jaren een koivijver en na daarmee te zijn gestopt heb ik daar een aantal jaar een opvangvijver voor goudvissen en sluiers van gemaakt. Dat vond ik een van de leukste dingen om te doen. Vissen uit kleine bakjes weer zien opknappen in een vijver. Toen ik uiteindelijk die vijver had leeggehaald, vanwege de komende verhuizing, kwamen daar blakende vissen uit.

Afgelopen jaren heb ik een beplante gezelschapsbak gehad waarin onder andere maanvissen en diamantzalmpjes. De vissen voelen zich meestal fijn bij mij, wat vaak resulteert in nakweek. Die bak draaide perfect, maar uiteindelijk vond ik een perfect draaiende bak wel wat saai worden. Er is bijna geen onderhoud nodig.

Dus heb besloten om niet een corona puppy te nemen, maar deze winter dat te gaan doen wat ik al heel lang graag wilde.

Ik heb een eigen bedrijf en als er een lockdown is, is mijn werkplek thuis. Tijdens deze corona winter was de verwachting dat ik voornamelijk thuis zou zitten.

Daarom heb ik corona baby discussen red melon gehaald en daar ben ik nu druk mee. Die zijn geweldig! Je hebt de hele dag je handen vol aan de verzorging. Ik weet weer helemaal dat ik vissen in huis heb. Ze zijn zo tam als puppy’s. En ze groeien als kool!

De vraag gaat over twee andere visjes en post ik in samenstelling visbestand.
 
Welkom!
 
Welkom op het AF
 

Terug
Bovenaan