Goede start maken


robdegekste

Well-known member
Lid geworden
22 oktober 2008
Berichten
591
Voor mijn zoontje ga ik een aquarium kopen. Hij wordt 5 jaar. Er komt een Juwel rio 180. Hou marktplaats dagelijks in de gaten voor het witte model.

Voor de bodem kies ik voor zwart filterzand van de Hornbach. De achterkant zal ik zwart verven, zodat je een mooie diepte krijgt. Qua voeding zal ik tabletten bij de planten in de bodem stoppen. Qua hardscape is het idee om met spider wood te gaan werken met misschien wat stenen er om heen.

Hier wil ik mijn planten bestellen : https://www.aquarium-planten.com/shop/5/beginnersplanten/185

Alleen hoe zie ik, of de plant voeding via de wortel of via het water nodig heeft? En hoeveel planten koop je voor een rio 180? Minimaal 20, bijvoorbeeld 4 x 5 bosjes of nog meer?


Deze methode lijkt mij als beginner prima. Als je 50% water wisselt, daalt de temperatuur niet heel erg?
 
Laatst bewerkt:
Mocht je zoontje ook de waterwissels gaan doen en de ramen poetsen; kinderarm-verlengstukjes zijn te koop bij alie express;p

Bij planten kan het helpen “makkelijke” planten te willen kopen, onderzoek naar deze te doen en een plan te maken.

good luck!! En veel plezier!!
 
Moerasplanten vragen in de regel voeding bij de wortels. Ik zou ook eerst kijken wat je kan bieden aan licht en eventueel co2 want bij de keuze van je planten is dat wel belangrijk zodat je achteraf geen problemen hiermee krijgt.
 

Terug
Bovenaan