Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen :koffie:
Andijk ☀️ 17*C 69% LV
 
Gaat lekker in dit land :madd:
Hier op 20 km een ziekenhuis.
vriendin met spoed er er naar vervoerd
Na kort onderzoek wordt er mede gedeeld mevrouw u wordt naar een ander ziekenhuis vervoerd want we hebben geen bed voor u en als we dat wel hadden geen personeel en geen arts die u kan helpen :stom::madd:.
Vriend helemaal in paniek want hoe kom ik daar dan.
Auto maar gepakt en hem met gezwinde spoed naar Alkmaar gereden.
Nu maar :koffie:


 
Middag allemaal en het is triest Jaap dat het zo moet.
 
Zeker triest. En de multinationals draaien vette winsten over de rug van de consument.
 
Goede middag
Tja dat personeel te kort is toch wel apart te noemen voor covit hoorde je er nauwelijks over .
en nu één groot te kort overal.:juggle:
Het lijkt wel of de beroeps bevolking het ergst is getroffen door covit wat als je de berichten mag geloven niet het geval is.
Je vraagt je af waar zijn ze allemaal gebleven.
 
Zo dat waren 2 mooie races en nu mag Bo zn kunnen laten zien.
De top 10 in de GP binnen 6 sec dus daar kunnen ze in de F1 een voorbeeld aan nemen want als daar de tiende trein over de streep komt heeft de nummer 1 vaak al zn koffie op:LOL::LOL:
 
Goede middag
Tja dat personeel te kort is toch wel apart te noemen voor covit hoorde je er nauwelijks over .
en nu één groot te kort overal.:juggle:
Het lijkt wel of de beroeps bevolking het ergst is getroffen door covit wat als je de berichten mag geloven niet het geval is.
Je vraagt je af waar zijn ze allemaal gebleven.
Ze zijn niet weg. Ze zijn gewoon aan het werk. Op dezelfde plek, of elders.

Er is tijdens corona lochdown een grote fout gemaakt.

De economie zat voor corona al in een stijgende lijn. Deze stijgende lijn steeg tijdens de lockdown nog steeds door.
Maar werd gemaskeerd door verplichte lochdown.
Creatieve bedijven schoten als paddestoelen uit de grond. Om aan de grote vraag te blijven voldoen.
Deze hebben veel personeel aangenomen.

De gevestigde orde, was niet flexibel. Vroeg steun aan, of stuurde personeel weg. Of beide.

De stijgende lijn bleef stijgen op de achtergrond.
En na de lockdown had iedereen zakken geld over. En ging wat meer aan zijn huis, hobby doen.

En kocht alles leeg.

De zorg is een uitzondering. Daar is jaren kaalslag aan vooraf gegaan. Door marktwerking (om te kotsen)
Zakkenvullers gaan er met miljoenen vandoor. En het personeel staat met lege zakken, en loopt weg.

Maar goed, daar kiezen we 1x in de 4 jaar zelf voor……
 
Gaat lekker in dit land :madd:
Hier op 20 km een ziekenhuis.
vriendin met spoed er er naar vervoerd
Na kort onderzoek wordt er mede gedeeld mevrouw u wordt naar een ander ziekenhuis vervoerd want we hebben geen bed voor u en als we dat wel hadden geen personeel en geen arts die u kan helpen :stom::madd:.
Vriend helemaal in paniek want hoe kom ik daar dan.
Auto maar gepakt en hem met gezwinde spoed naar Alkmaar gereden.
Nu maar :koffie:


Wie weet het nog? Drs.JF Hoogervorst, ja ook VVD(!), die des tijds het nieuwe zorgstelsel invoerde i.p.v. die vermaledijde ziekenfonds en particuliere verzekering. Waar hij verzekerde dat er niets zou veranderen, nee door de marktwerking zou alles zelfs goedkoper worden. En natuurlijk konden we naar de ziekenhuizen van onze eigen keuze. De praktijk? Alles is duur en als je ziek bent wordt je bestraft door je eigen risico, om te beginnen. We worden al jaren gewaarschuwd dat e.e.a. onbetaalbaar wordt terwijl elk jaar de winsten van de verzekering maatschappijen toenemen? Och, als er weer verkiezingen komen beloofd Rutte ons weer 1000 euro, wie weet dat eigenlijk nog? En wij stemmen als simpele zielen gewoon weer op...?
 
Kijkt u maar en geniet
1659898730380975627483.jpg
flamemosjes
 

Bijlagen

  • 1659898673807214386082.jpg
    1659898673807214386082.jpg
    487.5 KB · Weergaven: 35
Goedemorgen :koffie:
Andijk 🌤️ 17*C 86% LV
Wie weet het nog? Drs.JF Hoogervorst, ja ook VVD(!), die des tijds het nieuwe zorgstelsel invoerde i.p.v. die vermaledijde ziekenfonds en particuliere verzekering. Waar hij verzekerde dat er niets zou veranderen, nee door de marktwerking zou alles zelfs goedkoper worden. En natuurlijk konden we naar de ziekenhuizen van onze eigen keuze. De praktijk? Alles is duur en als je ziek bent wordt je bestraft door je eigen risico, om te beginnen. We worden al jaren gewaarschuwd dat e.e.a. onbetaalbaar wordt terwijl elk jaar de winsten van de verzekering maatschappijen toenemen? Och, als er weer verkiezingen komen beloofd Rutte ons weer 1000 euro, wie weet dat eigenlijk nog? En wij stemmen als simpele zielen gewoon weer op...?
Toen riep ik al ja ja marktwerking dat gaat ons geld kosten en dat is waarheid gebleken
En wat stemmen betreft we hebben hier in de gemeente een poging gedaan en als de winnaar uit de bus gekomen.
Maar net zoals het in den haag gaat waar ze tijdens de verkiezingen onderling de oude partijen elkaar als rotte vis uit maken en beweren nooit meer met elkaar samen te werken weten ze niet hoe gauw ze na de verkiezingen weer 1 front te vormen.
zodat er van enig samenwerking geen sprake kan en wil zijn.
maar wel heel gauw zelf een samenwerking verband smeden want tja je mocht je baan als vergeet tonijn eens kwijt raken en ander je vuile was buiten dreigen te hangen.
 
Goedemorgen,laatste week van de vakantie aangebroken voor ons. De zoon is alweer met zn vakantiebaantje begonnen.
lekker een weekje genieten nog van het mooie warme weer. Fietsen, wandelen en savonds hengeltje werpen.
 
Moge Albert en je hebt er deze week mooi weer bij.

Moge Jaap en Marcel.
 
Moge Antje.

Tja wie kent hem niet van vroeger:
 
Gadver zeg, kippenvoeten. Wij geven die dingen gedroogd aan de hond maar als ik die zelf moet eten dan sla ik wel over.



Kippenvoetjes… daar staan wij in Nederland misschien wat vreemd tegenover, maar ik heb ze een keer gegeten bij een traditioneel Chinees restaurant en ze waren echt heerlijk. Was wel lang geleden hoor, toen ik nog vlees at😀

Goedemorgen trouwens…
 
Moge Nina en smaken verschillen inderdaad.
 
Waar staat de heidehut van Ben dan:S;)
 

Tja beetje jammer weer dit. Net als in de VS gaan ze hier steeds vaker denken dat ze cowboys zijn en om de haverklap gebruikt de politie het vuurwapen. Misschien is het tijd om een een kijkje in Engeland te nemen waar ook niet elke agent met een pistool loopt te zwaaien. Hier kan men het in de regel ook af zonder een wapen maar ja als ik hier om me heen kijk dan zijn veel agenten amper uit de schoolbanken. Iets met kostenbesparingen denk ik.
 
Middag.

tja, ik vindt dit altijd wat moeilijk.. moet de politie dan wachten tot een ‘verdachte’ op hun schiet en dan pas terugschieten? Als ze zich bedreigt voelen mogen ze van mij erop knallen uit zelfverdediging of om escalatie te voorkomen.

gister toevallig eens naar handhavers gekeken op tevee. Nou wat die lui naar hun kop krijgen is ook niet mals. doen gewoon hun werk en worden uitgedaagd, gescholden of bedreigd. Zelfs boswachters krijgen al met geweld te maken. Het respect voor ‘het gezag’ is ver te zoeken.
 
Gisteren ook die uitzending gezien Albert.

Of het klopt weet ik niet, maar ik heb het idee dat de mensen van team handhaving (BOA's) nog steeds te maken hebben met een imago probleem, uit de tijd dat men stadswachten introduceerde (Melkertbanen).

Niet dat bedreigen, schelden etc. goed te praten is, maar ik vermoed dat veel mensen geen idee hebben want handhaving mag/doet. Net zoals men geen idee heeft dat boswachters ook een BOA functie (kunnen?) hebben.
 
Inderdaad Nicole. Mensen denken idd dat ze niks mogen, maar ze hebben bijna dezelfde bevoegdheden als de politie. ze mogen bekeuren maar niet arresteren. Wel staande houden en id etc vorderen. En als het te gek wordt komt de politie toch erbij.

mn broer is ook als Melkertbaan begonnen bij de Stadswachten destijds, maar is nu BOA milieuzaken. Al zit hij door Long Covid in een traject om weer langzaam zn werk op te pakken. Werkt een 8u per week maximaal. Vanmorgen ook een paar Scooters vernietigen voor de Politie. Zijn dan in beslaggenomen en/of geen eigenaar meer bekend. Gaan naar de schroot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan