Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg alvast middag allemaal.
 
Goedemorgen allen! Wij zijn gisteren eindelijk bij de Fancy Goldfish Store geweest, maar helaas was de eigenaar er niet. In ieder geval heb ik mijn eigen draadje weer kunnen updaten met filmpjes en zijn we daarna Dim Sum wezen eten ( met Bubble Tea erbij, ook zo’n typisch Chinese lekkernij), dus het weekend is weer goed begonnen!
ik heb filmpjes van daar gezien en vraag me af hoe het mogelijk is dat in Nederland nog zo een zaak mag open blijven .
 
ik heb filmpjes van daar gezien en vraag me af hoe het mogelijk is dat in Nederland nog zo een zaak mag open blijven .
Dat vraag ik me bij wel meer zaken af waar dieren worden verkocht. De Vogeltjesmarkt in Antwerpen is gelukkig afgeschaft, maar veemarkten bestaan ook nog steeds. Kan iemand een alternatief bedenken?
 

Dat vraag ik me bij wel meer zaken af waar dieren worden verkocht. De Vogeltjesmarkt in Antwerpen is gelukkig afgeschaft, maar veemarkten bestaan ook nog steeds. Kan iemand een alternatief bedenken?
Ze volgen blijkbaar het regelement. Anders moesten ze allang de deuren sluiten.
 
Goedemiddag allemaal
 
Dat vraag ik me bij wel meer zaken af waar dieren worden verkocht. De Vogeltjesmarkt in Antwerpen is gelukkig afgeschaft, maar veemarkten bestaan ook nog steeds. Kan iemand een alternatief bedenken?
Ik vind de gemiddelde aquariumzaken in Nederland van een hoger niveau dan in Belgie . Ik heb al bepaalde zaken bezocht in Belgie die ik op het randje vond . Ik ben zelf eens bij Fanzy geweest en er daarna nog filmpjes van gezien . Persoonlijk vond ik het er heel erg . Mss dat ze net voldoen bij controles in Nederland maar toch ...... ( persoonlijke mening die niet iedereen moet delen )
 
Ik vind de gemiddelde aquariumzaken in Nederland van een hoger niveau dan in Belgie
Dat kun je van alles zeggen denk ik Stefan als je het met Belgie vergelijkt :pp
 
Zou best kunnen behalve de nationale voetbalploeg de laatste jaar en .....
Ach dat Oranje is al tijden bagger als je het mij vraagt, maar goed dan is er toch nog iets beter in Belgie. Of de vrouwen daar knapper zijn dat durf ik je niet te zeggen:LOL:
 
Middag
Zo stofzuiger door het huis gejaagd badkamer en toilet gedaan nu maar de lunch doen.
Smakelijk lunch allemaal.
 
Middag.

Deze morgen klein rondje gelopen. Maar het is behoorlijk fris buiten.
Koude noorden wind. En de zon laat het ook afweten.

Binnen de A/C maar even op verwarmen gezet.
 
Ach dat Oranje is al tijden bagger als je het mij vraagt, maar goed dan is er toch nog iets beter in Belgie. Of de vrouwen daar knapper zijn dat durf ik je niet te zeggen:LOL:
Het barst overal van de knappe vrouwen. Maar we moeten, nee mogen, daar niet te veel over schrijven, denk ik. Toen ik nog zo knap was als ik nu ben ;) waren de mensen nog niet zo geraakt over welke mening dan ook, nu wel. Je kon toen gerust een compliment uitdelen. Nu meent men dat er vast een foute gedachte achter zit. :juggle:
 
Het barst overal van de knappe vrouwen. Maar we moeten, nee mogen, daar niet te veel over schrijven, denk ik. Toen ik nog zo knap was als ik nu ben ;) waren de mensen nog niet zo geraakt over welke mening dan ook, nu wel. Je kon toen gerust een compliment uitdelen. Nu meent men dat er vast een foute gedachte achter zit. :juggle:
Inderdaad en dat waren betere tijden Ben. Ik vindt het ook belachelijk dat Derksen na 50 jaar zo wordt bejegend al is zn actie nog zo fout geweest als alles klopt.
Een mens verdiend een tweede kans maar tegenwoordig moet je echt op je woorden passen en zo zien we dat de tijden zijn veranderd.
 
Wat is er voor lunch vandaag? 3 kroketten?
Nee ben niet zo verslaafd aan dat spul als sommige hier op zijn tijd prima maar niet te veel.
Lekker brood met vleeswaren en kaas en 🍅
bak thee er bij.
lekker en gezond.
 
Het barst overal van de knappe vrouwen. Maar we moeten, nee mogen, daar niet te veel over schrijven, denk ik. Toen ik nog zo knap was als ik nu ben ;) waren de mensen nog niet zo geraakt over welke mening dan ook, nu wel. Je kon toen gerust een compliment uitdelen. Nu meent men dat er vast een foute gedachte achter zit. :juggle:
Helemaal mee eens Ben
Ze schieten weer eens door je bent als man bijna bang om een lief persoon nog een compliment te geven laat staan eens een arm om haar/hem heen te slaan om te troosten.
Wordt er niet gezelliger op zo.
 
Het wordt er op vele fronten niet beter en gezelliger op als je het mij vraagt.
 
Doet me denken aan .
Toen hier in Belgie de zaak Dutroux aan het licht kwam gingen wij iedere zaterdag zwemmen met onze jonge kinderen ( 2 en 4 jaar ) . Het aankleden van deze jonge kinderen gebeurde altijd in een openbare plaats omdat daar voorzieningen waren zoals hoge tafel zit en lig kussen enz . Mijn vrouw nam 1 kind voor haar rekening en ik het andere . Altijd had ik het gevoel dat andere mensen mij in de gaten hielden . Je moet immers ook de intieme delen van het kind droog maken . Trouwens het was niet enkel een gevoel hoor veel mensen die me in de gaten hielden recht in de ogen gekeken dan ga hun blik snel weg . Ik heb wel het gevoel nu dat het #metoo gevoel enkel maar erger is geworden .
 
Daarom voeden we onze dochters hier in 020 zo als regelrechte bitches op.
Teveel zachtaardige kereltjes over de schreef geweest.
 
Jullie reacties, mannen onder elkaar, het weglachen van stuitend gedrag... Het is precies wat de reden is dat (sexueel) misbruik van mensen (inderdaad, mannen en vrouwen) blijft bestaan.

Wanneer jullie dochters vanavond gepenetreerd worden met een dikke kaars, terwijl ze bewusteloos op de bank liggen van alcohol, dan is dat geen probleem zolang het maar 50 jr duurt voor iemand er over praat? Stuitend!

Wat vervelend voor jullie dat het zo beperkt, en zo lastig is. Misschien moet je eens proberen, zolang er geen consent is voor meer, mensen als mensen te behandelen, niet als sexueel wezen. Gegarandeerd dat je dan de problemen hierin ontloopt.

Overigens is het niet sneu voor meneer Derksen. Hij is niet ontslagen. Hij verhipte het om excuus aan te bieden en stopte liever dan dat te doen. Dat is een keuze.
 
Doet me denken aan .
Toen hier in Belgie de zaak Dutroux aan het licht kwam gingen wij iedere zaterdag zwemmen met onze jonge kinderen ( 2 en 4 jaar ) . Het aankleden van deze jonge kinderen gebeurde altijd in een openbare plaats omdat daar voorzieningen waren zoals hoge tafel zit en lig kussen enz . Mijn vrouw nam 1 kind voor haar rekening en ik het andere . Altijd had ik het gevoel dat andere mensen mij in de gaten hielden . Je moet immers ook de intieme delen van het kind droog maken . Trouwens het was niet enkel een gevoel hoor veel mensen die me in de gaten hielden recht in de ogen gekeken dan ga hun blik snel weg . Ik heb wel het gevoel nu dat het #metoo gevoel enkel maar erger is geworden .
Het doet me toch raar aan hoor, openbaar zwembad ,intieme delen, andere bezoekers en dan nog dat verhulwoordje qua intiem.
Twijfelachtig.
 
Jullie reacties, mannen onder elkaar, het weglachen van stuitend gedrag... Het is precies wat de reden is dat (sexueel) misbruik van mensen (inderdaad, mannen en vrouwen) blijft bestaan.

Wanneer jullie dochters vanavond gepenetreerd worden met een dikke kaars, terwijl ze bewusteloos op de bank liggen van alcohol, dan is dat geen probleem zolang het maar 50 jr duurt voor iemand er over praat? Stuitend!

Wat vervelend voor jullie dat het zo beperkt, en zo lastig is. Misschien moet je eens proberen, zolang er geen consent is voor meer, mensen als mensen te behandelen, niet als sexueel wezen. Gegarandeerd dat je dan de problemen hierin ontloopt.

Overigens is het niet sneu voor meneer Derksen. Hij is niet ontslagen. Hij verhipte het om excuus aan te bieden en stopte liever dan dat te doen. Dat is een keuze.
Ho wacht even wat Derksen betreft zo kom je ook van je contract af daar al eens aan gedacht.
Blijft natuurlijk een rare actie als het waar is.
Maar wat veel erger is dat een zoen of een arm om de schouder wat heel normaal zou moeten zijn gelijk als verkeerd wordt uitgelegd.
Daarnaast is het dan normaal geworden dat je dochter zich zo te buiten gaat aan drank of drugs dat zij zich niet meer veilig kan stellen.
Rare wereld dan.
 
Ho wacht even wat Derksen betreft zo kom je ook van je contract af daar al eens aan gedacht.
Blijft natuurlijk een rare actie als het waar is.
Maar wat veel erger is dat een zoen of een arm om de schouder wat heel normaal zou moeten zijn gelijk als verkeerd wordt uitgelegd.
Daarnaast is het dan normaal geworden dat je dochter zich zo te buiten gaat aan drank of drugs dat zij zich niet meer veilig kan stellen.
Rare wereld dan.
Ben het met je eens Jaap en tegenwoordig wordt veel verkeerd opgevat. Of en wat er waar is inzake Derksen dat weet ik niet maar dat neemt niet weg dat je wel na 50 jaar gewoon een nieuwe kans verdiend en dat nu niet de maatschappij of een tv producent op de stoel van de rechter moeten gaan zitten.
We hebben allemaal onze fouten en zondes begaan in het leven. De maatschappij is veel preutser dan vroeger en dat is denk ik een feit.
 
Ho wacht even wat Derksen betreft zo kom je ook van je contract af daar al eens aan gedacht.
Blijft natuurlijk een rare actie als het waar is.
Maar wat veel erger is dat een zoen of een arm om de schouder wat heel normaal zou moeten zijn gelijk als verkeerd wordt uitgelegd.
Daarnaast is het dan normaal geworden dat je dochter zich zo te buiten gaat aan drank of drugs dat zij zich niet meer veilig kan stellen.
Rare wereld dan.

Wil je zeggen dat wanneer iemand zich te buiten gaat aan drank (of plat gaat door iets in een drankje), dat dat een vrijbrief is voor andere aanwezigen zo'n persoon sexueel gezien aan te randen of te penetreren? Vrij spel voor iedereen die zin heeft?

En heel erg dat een zoen of een arm om de schouder verkeerd uitgelegd kan worden? Misschien is het handig om te bedenken dat niet iedereen er van gediend is, ook niet wanneer het goed bedoeld is.
En wanneer je twijfelt is er altijd nog de mogelijkheid om te vragen of iemand daar bewaar tegen zou hebben. Zo simpel kan het zijn.
 
Wil je zeggen dat wanneer iemand zich te buiten gaat aan drank (of plat gaat door iets in een drankje), dat dat een vrijbrief is voor andere aanwezigen zo'n persoon sexueel gezien aan te randen of te penetreren? Vrij spel voor iedereen die zin heeft?

En heel erg dat een zoen of een arm om de schouder verkeerd uitgelegd kan worden? Misschien is het handig om te bedenken dat niet iedereen er van gediend is, ook niet wanneer het goed bedoeld is.
En wanneer je twijfelt is er altijd nog de mogelijkheid om te vragen of iemand daar bewaar tegen zou hebben. Zo simpel kan het zijn.
1 schrijf ik ergens dan dat het een vrij brief betreft om iemand te misbruiken als zij hij door drank of drugs out is ik zie het nergens staan.
Ik haal alleen dat het niet normaal is dat je zo ver gaat dat je zelf niet meer veiligheid kan brengen.
Wat dat andere betreft het zijn vaak anderen die er wat van vinden of wel commentaar leveren.
De samenleving wordt er niet beter van als voor goedbedoelde handelingen toestemming gevraagd moet worden trouwens ik acht mijn medemens heel goed in staat om met woorden en gedrag aan te geven dat zij hij het niet prettig vind.
Zonder dat anderen daar zo nodig invloed op moet uit oefenen.
 
Wat een zware kost weer hier op het forum.

Nou, tijd voor wat luchtigs. Mijn schuur is klaar.

IMG_1644.jpgIMG_1642.jpg
IMG_1643.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ho wacht even wat Derksen betreft zo kom je ook van je contract af daar al eens aan gedacht.
Blijft natuurlijk een rare actie als het waar is.
Maar wat veel erger is dat een zoen of een arm om de schouder wat heel normaal zou moeten zijn gelijk als verkeerd wordt uitgelegd.
Daarnaast is het dan normaal geworden dat je dochter zich zo te buiten gaat aan drank of drugs dat zij zich niet meer veilig kan stellen.
Rare wereld dan.
Mensen moeten van andere afblijven als het bnet gewenst is en zeker als de persoon niet bij bewust is door drugs drank oid.

Maar een grapje verbaal zie ik geen problemen in. Mensen worden weer bekrompen. En we gaan weer niet verder dan ons neus lang is kijken.
 
1 schrijf ik ergens dan dat het een vrij brief betreft om iemand te misbruiken als zij hij door drank of drugs out is ik zie het nergens staan.
Ik haal alleen dat het niet normaal is dat je zo ver gaat dat je zelf niet meer veiligheid kan brengen.
Wat dat andere betreft het zijn vaak anderen die er wat van vinden of wel commentaar leveren.
De samenleving wordt er niet beter van als voor goedbedoelde handelingen toestemming gevraagd moet worden trouwens ik acht mijn medemens heel goed in staat om met woorden en gedrag aan te geven dat zij hij het niet prettig vind.
Zonder dat anderen daar zo nodig invloed op moet uit oefenen.

De (zogenaamde) goedbedoelde handelingen kunnen degene die die handelingen ondergaan in een lastig pakket brengen. Want waar mag je wat van zeggen? Breng je contacten in gevaar wanneer je zegt dat je het liever niet hebt? Waar mag je de grens trekken? Hoe leg je uit dat de zoen van de één geen probleem vormt, maar dat van een hand op je schouder van een ander de rillingen over je rug lopen? En hoe moet je reageren op een hand op je schouder die af en toe even afglijdt naar je borsten?

Wat zegt het over jou dat je zo graag mensen (goedbedoeld) zonder toestemming wil kunnen aanraken dat je ze (mogelijk) in een lastig pakket brengt?
 
Kortom we kunnen beter niemand meer aanraken of zeggen als bouwvakker op de stelling je bent een lekker ding. Er is volgens mij een groot verschil tussen een arm om iemand heenleggen of ongewenste intimiteiten. Volgens mij moeten de bouwvakkers straks de hele dag nadenken bij wat ze zeggen of niet meer de kant van de straat opkijken :LOL: .
Er is wel een grens tussen een grapje of ongewenste intimiteiten maar als een opmerking van een bouwvakker ook al niet kan als grapje dan worden we steeds meer bekrompen.
 
Soms doen zorgen Belgen voor een verrassing zeg:


Alle combi s zijn op denk ik want meer komen er niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan