Goede Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge binnenkomers. Hier vliegen de schilders op hun kwast door het huis.
 
Goedemorgen nogmaals

Ik hoor hier dagelijks meerdere keren 'andere' vliegtuigen over vliegen dan die gebruikelijk naar Maastricht Aachen Airport vliegen.
Ze klinken anders waardoor ze mijn aandacht trekken. Soms kan ik zien, andere keren alleen horen. Ze komen ook altijd uit een andere richtingen dan de toestellen die gaan landen.

En als ik het dan online op zoek zijn het bijvoorbeeld AWACS die hier voorheen nooit (laag) over vlogen en bv Amerikaanse stratotankers die vertrekken vanuit Geilenkirchen Duitsland #Oekraine.
 
Moge Nicole en zie je ze nu ook al vliegen:DD:DD
 
Morge...

soms pak ik hier https://www.flightradar24.com/ gewoon een vliegtuig en kijk waar het naartoe gaat.

AWACS hoor je wel als die langs vliegen.
Ja meestal kijk ik dan ook even op flightrader24.

AWACS die hoor je zeker. Voorheen "onder de deken" van AWACS gewoond, daar konden we als we buiten waren maar beter even zwijgen want je verstond elkaar toch niet meer als ze over kwamen, maar ook bv de stratotankers herken ik inmiddels.

Of herkennen is veel gezegd, ik hoor dat het geen gangbaar toestel is voor mijn regio. Ze vliegen hier dan ook nog erg laag, 2,5-3 km dus dan hoef ik maar even te kijken om te zien dat het er 'weer zo een' is. De grijze kleur met de zwarte neus en 4 joekels van motoren.
 
Goedemorgen zo eindelijk tijd voor :koffie:
Ben je nog geen vijf minuten uit bed heb je al vier hulp vragen van buurt bewoners aan je broek hangen van niet starten van auto tot cv problemen tot pc hulp en kabelmodems die niet meer doen wat ze moeten doen.
En nu had ik mezelf een atv dag belooft
Gaat hem niet worden.
Andijk ☀️ 14*C 98% Lv
 
Middag allemaal en als je je nog verveeld Jaap en dan heb ik nog wel wat klusjes hoor:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ja meestal kijk ik dan ook even op flightrader24.zou

AWACS die hoor je zeker. Voorheen "onder de deken" van AWACS gewoond, daar konden we als we buiten waren maar beter even zwijgen want je verstond elkaar toch niet meer als ze over kwamen, maar ook bv de stratotankers herken ik inmiddels.

Of herkennen is veel gezegd, ik hoor dat het geen gangbaar toestel is voor mijn regio. Ze vliegen hier dan ook nog erg laag, 2,5-3 km dus dan hoef ik maar even te kijken om te zien dat het er 'weer zo een' is. De grijze kleur met de zwarte neus en 4 joekels van motoren.
Ja, dat zijn oude vliegtuige die veel lawaai maken.
Ik herken ze ook aan het geluid. Airbus/Boeing....

Vroeger stond ik hier vaak aan de luchthaven om te kijken wat er zo landt. Vandaag komt hier helemaal niks meer wat nog interessant zou kunnen zijn om naar te kijken.
 
Goedemorgen zo eindelijk tijd voor :koffie:
Ben je nog geen vijf minuten uit bed heb je al vier hulp vragen van buurt bewoners aan je broek hangen van niet starten van auto tot cv problemen tot pc hulp en kabelmodems die niet meer doen wat ze moeten doen.
En nu had ik mezelf een atv dag belooft
Gaat hem niet worden.
Andijk ☀️ 14*C 98% Lv
Je bent blijkbaar eeng geliefde buur!

Ik herken ze ook aan het geluid. Airbus/Boeing....
Het begon er mee dat we buiten stonden te kletsen en ik stom verbaasd naar boven keek en we consteteerden dat dat vliegtuig wel erg laag over kwam en uit een hele vreemde richting. Het vliegtuig zelf konden we niet zien omdat we onder een stel grote oude eiken stonden. We hadden zoiets van "gaat dat wel goed daarboven?"

Nu weet ik wel beter. Dat was er natuurlijk ook "weer zo een" ;-)

Vroeger stond ik hier vaak aan de luchthaven om te kijken wat er zo landt. Vandaag komt hier helemaal niks meer wat nog interessant zou kunnen zijn om naar te kijken.
Het heeft nooit mijn interesse gehad maar nu het letterlijk dichtbij komt begint het me toch wel te boeien.
 
Buiten én in mijn hart schijnt de zon wat maakt dat met nog meer genoegen jullie een fijne dag kan wensen!
 
Je bent blijkbaar eeng geliefde buur!


Het begon er mee dat we buiten stonden te kletsen en ik stom verbaasd naar boven keek en we consteteerden dat dat vliegtuig wel erg laag over kwam en uit een hele vreemde richting. Het vliegtuig zelf konden we niet zien omdat we onder een stel grote oude eiken stonden. We hadden zoiets van "gaat dat wel goed daarboven?"

Nu weet ik wel beter. Dat was er natuurlijk ook "weer zo een" ;-)


Het heeft nooit mijn interesse gehad maar nu het letterlijk dichtbij komt begint het me toch wel te boeien.
Liever woon ik in een aanvliegroute dan in de bocht waar de tram om de paar minuten voorbij rijd...

Ik woon hier direct in de bocht aan de tramlijn. Grrrrr, om de 2-3 minuten komt er eentje...
Nu het raam niet meer zo vaak open staat stoor ik me er minder aan maar in de zomer toen ik veel buiten in de tuin was en naar tv wilde kijken of aan het telefoneren ben moet je altijd eventjes stoppen omdat die zoveel lawaai maakt.




En eergisterenavond vloog hier direct boven ons huis een helecopter van de politie en we dachten wat is er nu weer aan de hand.
Op twitter had ik gevonden dat ze een 91-jaar oude vrouw was vermist en ze ongedeerd werd govonden.
 
Laatst bewerkt:
Liever woon ik in een aanvliegroute dan in de bocht waar de tram om de paar minuten voorbij rijd...

Ik woon hier direct in de bocht aan de tramlijn. Grrrrr, om de 2-3 minuten komt er eentje...
Nu het raam niet meer zo vaak open staat stoor ik me er minder aan maar in de zomer toen ik veel buiten in de tuin was en naar tv wilde kijken of aan het telefoneren ben moet je altijd eventjes stoppen omdat die zoveel lawaai maakt.

Daar kan ik me iets bij voorstellen, zeker als het je hindert bij het doen van heel normale dingen als bellen of tv kijken. De vliegtuigen die hier gaan landen, die registreer ik niet eens meer, daar ben ik erg aan gewend. Uitzonderingen daargelaten. Nooit opgezocht wat voor toestel het is maar er prijkt altijd een gigantisch groot 'Qatar' op de buik.
 
Daar kan ik me iets bij voorstellen, zeker als het je hindert bij het doen van heel normale dingen als bellen of tv kijken. De vliegtuigen die hier gaan landen, die registreer ik niet eens meer, daar ben ik erg aan gewend. Uitzonderingen daargelaten. Nooit opgezocht wat voor toestel het is maar er prijkt altijd een gigantisch groot 'Qatar' op de buik.
Heb me daar toch vroeger nooit aan gestoord toen ik nog thuis woonde. Het is nu niet direct in de aanvliegroute dat mijn ouders woonden maar toch niet zo ver van luchthaven van Brussel. En soms vliegen ze daar ook bijna direct over het huis.
Daar moet ik de volgende keer toch eens op letten als ik daar weer ben.




Hier schijnt de zon ook en mooi warm weer ook. 32,3°C :D
Het zal wel rond de 20 graden zijn, die sensor staat in de zon! 🌤️
 
Middag
Middag allemaal en als je je nog verveeld Jaap en dan heb ik nog wel wat klusjes hoor:ROFLMAO::ROFLMAO:
Helaas John tot 2026 volgeboekt trouwens je bent wel een erg vere buurman denk niet dat het dan als nog op korte termijn gaat lukken.:DD;)
 
Middag

Helaas John tot 2026 volgeboekt trouwens je bent wel een erg vere buurman denk niet dat het dan als nog op korte termijn gaat lukken.:DD;)
Geen probleem en ik heb geen haast met die klusjes hoor dus prik maar ergens een datum als het maar voor 2033 is;)
 
Middag, weer lekker naar huis gefietst, beter weer tov gistermiddag. Lekker in t zonnetje.
nu kop thee met n lekkere Jodenkoek.
 
Daar kan ik me iets bij voorstellen, zeker als het je hindert bij het doen van heel normale dingen als bellen of tv kijken. De vliegtuigen die hier gaan landen, die registreer ik niet eens meer, daar ben ik erg aan gewend. Uitzonderingen daargelaten. Nooit opgezocht wat voor toestel het is maar er prijkt altijd een gigantisch groot 'Qatar' op de buik.
militaire vliegtuigen vindt je op de normale Flightradar bijna niet.
kun je beter deze gebruiken en dan filteren op Military.

 
Middag Albert en ik heb net de schilder uitgezwaaid tot morgen.
 
even een wandelingetje gemaakt. Best lekker weertje vandaag, tenminste nadat de mist weg was rond een uur of 12.
 
Wereld van verschil met gister inderdaad Albert en ook aangenaam in de zon.
 
militaire vliegtuigen vindt je op de normale Flightradar bijna niet.
kun je beter deze gebruiken en dan filteren op Military.

Die had je laatst inderdaad ook genoemd maar ik had het linkje niet opgeslagen. Zal eens kijken of die ook fijn werkt op mobiel. Dankjewel.
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavond Albert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan