Goede Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey als ik dit nu hier snel mag vragen.
Ben opzoek/ik wil deze planten ergens kunnen kopen of bestellen voor me grotere bakken.
Het zijn rode en groene tijgerlotus en aponogetons ,ulvaseus ,madagascariensis, windeloff javavaren erbij graag.
Is hier iemand op het forum die snel met internet is en voor mij kan uitzoeken en helpen hoe ik die planten hiernaartoe krijg?
Hier bv.
 
Dank je, ik ben daar in de begintijd wel eens binnen geweest.
Die heeft het wel voor me zo te zien.
Alleen geen lotussen , ik bel of mail ze morgen wel.
 
Zand kan geleverd worden vanaf 3 uur! Handjes wrijven! Heb er zin in, ook al voel ik me alsof ik door een maxitrack aan- en overreden ben... Nieuwe obsessie. Grote miniatuurtreinen waar je op kunt zitten :love: Ik zie dat al helemaal voor me met een grote vijver in de trein en een spoorbruggetje en dan de vissen voeren vanaf je trein!
 
Vanmiddag eindelijk afspraak gemaakt voor de hybride warmtepomp. Eind november komen ze hem installeren. Lijkt wel een zwangerschap. Heeft 9mnd geduurt van bestelling tot installatie. Maar het kan altijd gekker nog als ik de verhalen mag geloven mbt leverproblemen
Misschien komt dat nu wel goed uit door het ingevoerde prijsplafon. Het blijkt dat het extra stroomverbruik behoorlijk duur uit kan pakken.
 
Dank je, ik ben daar in de begintijd wel eens binnen geweest.
Die heeft het wel voor me zo te zien.
Alleen geen lotussen , ik bel of mail ze morgen wel.
Groene Lotus kan altijd weer een probleem blijken. Ze zijn niet vaak op voorraad. Jonkies, de bolletjes met amper blaadjes worden vaak aangezien voor groen en blijken later toch weer rood te zijn.
 
Middag Ben en ik zat al te wachten op je groet;)
 
Mooi dat het je helpt:DD
Ik word er alleen maar misselijk van.
Maar dat heeft meer te maken met de kwaliteit van die automaatmeuk hiero:sick:
 
Ik heb adhd (eigenlijk add maar veel weten niet wat dat is) en word juist enorm rustig van koffie (bekend effect bij mensen met adhd)
Echt? Ik word er nog onhandelbaarder door (hi, ADHD-er, maar dan met de Hyperdepieper in de attention defecit disorder)... En als je caffeine met suiker mengt dan zijn duracellkonijntjes er niets bij en komt er helemaal niets nuttigs meer uit mijn handen :LOL: (de verhalen though...). Duurde even voor de dokters doorhadden dat ik "allergisch" was voor cola :rolleyes: en toen maar aan de kindercola gezet. Maar het is idd waar dat heel veel mensen baat hebben bij caffeine (zei ze na een blikje cola, want ik woon op mezelf en eigenwijs zijn is ook een vak).

Case and point: Ik moet nog 2 documenten uitwerken maar ik heb de badkamer uitgepoetst want ik ging wat water halen, maar de wastafel had wat watervlekken, en bij het weggooien van het schoonmaakdoekje zag ik dat het pendaalemmertje vol was, en daardoor dat de zak vol was, toen tijdens het weggooien van de vuilniszak met de installateur van de camera's staan praten (en met de zak terug naar huis gelopen om er bij de voordeur achter te komen dat ik hem nog bij me had). Achter de voordeur gestruikelt over schoenen, Daria de les staan lezen dat schoenen geen knaagspeeltjes zijn, de schoenen opgeruimd, teruggegaan naar de laptop om op het forum te praten en :

https://aquaforum.nl/threads/help-h...artje-zoekt-nog-steeds-een-nieuw-huis.178189/ <- ik zit zo eens naar Hendrik Jan te kijken (was helemaal vergeten dat we een verkoopdeel hadden). Ik weet niet wát ik aan dit visje zie... Maar ik zie er iets aan.

En de documenten zijn nog steeds niet gedaan want ik zie dat ik ook nog moet stofzuigen en dat gaat me zo irriteren dat ik me niet kan concentreren.

Conclusie: blijf van de blikjes cola af die je voor je beste vriendin gekocht hebt en ga een tabletje innemen.
 
Ik word voel de hyperness al bij het lezen:ROFLMAO:
Lijkt me soms ook wel lastig:rolleyes:
 
Ik word voel de hyperness al bij het lezen:ROFLMAO:
Lijkt me soms ook wel lastig:rolleyes:
Oh, niet altijd, de hyperfocus als je aan een project werkt dat je leuk vindt is to die for. Je vergeet dat eten, drinken en slapen bestaat tot je bijna van je kastje gaat en weer terugkomt op aarde, maar dan is je project wel zo goed als af. Ik heb Horizon Forbidden West binnen 3 dagen voor 99% uitgespeeld... En daarna zie je ons 2 dagen niet omdat we met de volledige inhoud van de koelkast op bed liggen.

Het wordt pas lastig als je iets moet doen wat je echt oer en oersaai vindt of een pesthekel aan hebt, of als een berg tegenop ziet. Je hoofd gaat altijd van "maaaaar... We zouden in plaats daarvan dít kunnen gaan doen." En alle andere stemmetjes worden dan zo enthousiast dat het ene stemmetje van redelijkheid en dat andere stemmetje van plichtsbesef volledig onder de voet gelopen worden. Oh! Goede analogie! Mijn hersenen zijn een kudde Minions. Ze doen waar ze zin in hebben, wanneer ze er zin in hebben en ze onder controle krijgen is een kwestie van consessies.
 
Middag, tot zover de werkdag. Lekker op fietsje naar huis gegaan. Koppie thee gedronken met vrouw en zoon. En de ega nu naar dr werk Tot 21.30 minimaal.
 
Voor mij persoonlijk (ik kan niet voor anderen met AD(H)D spreken), is het alsof je permanent vastzit op een conventie of beurs, zeg Vivarium. Overal is licht, geluid, beweging, je aandacht wordt overal tegelijk naartoe getrokken.
Om een idee te geven:
Vallend blaadje... Zo mooi, en kijk hoe hij dwarrelt... Oh, ik zie een konijntje NEE! OHHHH EEKHOOOOOORN! VOLG! Nee, niet volgen, vinden ze niet leuk... Ze zijn zo fluffy en cute... Er beweegt iets in mijn ooghoek. Oh, de dikke zwarte kat van nummer 34. Oh nee, de eekhoorn! Oh, hij heeft m al gezien. Fietser! uitkijken. Mag niet in het park, sukkel, en je rijdt mijn zwarte kat bijna aan, dit is een voetpad, mensen van tegenwoo- PUPPIE! Hey, waar is de kat heen? Oh, die zit daar nu. Lieve hond! <- Dit zijn 4 minuten in het park.

Moet je nagaan hoe een daadwerkelijke conventie of beurs is XD Iedere minion (zeg klein kind aan je hand) wil een andere kant op en je staat daar gewoon stil, en mensen denken "oh, is ze verlegen/verdwaald" terwijl in je hoofd een enorme discussie gaande is wie er gaat winnen en waar we het eerste naartoe gaan, wat de voor en nadelen van de gekozen route is, of er een betere route beschikbaar is, of iedereen het daarmee eens is.

Alsof die hele groep peuters allemaal tegelijk aan je trekken om een andere kant op te gaan: je komt uiteindelijk nergens. En het ergste is dan dat er iemand op je afkomt om je te helpen, en nog een extra prikkel toevoegt aan je al stuiterende brein want "stranger danger" en "ik kan het er op dit moment even niet bij hebben om nieuwe mensen te ontmoeten" komen gevaarlijk dicht bij elkaar. En iemand boos aankijken omdat ze ongevraagd je persoonlijke ruimte instappen terwijl jij in de loopgraven in je hoofd ligt, is nog steeds niet geaccepteerd. Dat is ook de reden dat ik meestal iemand meeneem die geen ADHD heeft, kunnen zij m'n buffer zijn, tenzij we naar iets gestructureerds gaan als de Ikea... Al ken ik mensen (met ADD) die mij daar ook zwaar geergerd weten te krijgen over hoe chaotisch dingen gaan.

Oh, en net als een corvid-achtige kan je geobsedeerd raken door iets shiny en nieuws (maxitracks op dit moment). Dan ineens bestaat de rest van de wereld niet meer. Beetje tijdelijke hypnose idee?
 
Voor mij persoonlijk (ik kan niet voor anderen met AD(H)D spreken), is het alsof je permanent vastzit op een conventie of beurs, zeg Vivarium. Overal is licht, geluid, beweging, je aandacht wordt overal tegelijk naartoe getrokken.
Om een idee te geven:
Vallend blaadje... Zo mooi, en kijk hoe hij dwarrelt... Oh, ik zie een konijntje NEE! OHHHH EEKHOOOOOORN! VOLG! Nee, niet volgen, vinden ze niet leuk... Ze zijn zo fluffy en cute... Er beweegt iets in mijn ooghoek. Oh, de dikke zwarte kat van nummer 34. Oh nee, de eekhoorn! Oh, hij heeft m al gezien. Fietser! uitkijken. Mag niet in het park, sukkel, en je rijdt mijn zwarte kat bijna aan, dit is een voetpad, mensen van tegenwoo- PUPPIE! Hey, waar is de kat heen? Oh, die zit daar nu. Lieve hond! <- Dit zijn 4 minuten in het park.

Moet je nagaan hoe een daadwerkelijke conventie of beurs is XD Iedere minion (zeg klein kind aan je hand) wil een andere kant op en je staat daar gewoon stil, en mensen denken "oh, is ze verlegen/verdwaald" terwijl in je hoofd een enorme discussie gaande is wie er gaat winnen en waar we het eerste naartoe gaan, wat de voor en nadelen van de gekozen route is, of er een betere route beschikbaar is, of iedereen het daarmee eens is.

Alsof die hele groep peuters allemaal tegelijk aan je trekken om een andere kant op te gaan: je komt uiteindelijk nergens. En het ergste is dan dat er iemand op je afkomt om je te helpen, en nog een extra prikkel toevoegt aan je al stuiterende brein want "stranger danger" en "ik kan het er op dit moment even niet bij hebben om nieuwe mensen te ontmoeten" komen gevaarlijk dicht bij elkaar. En iemand boos aankijken omdat ze ongevraagd je persoonlijke ruimte instappen terwijl jij in de loopgraven in je hoofd ligt, is nog steeds niet geaccepteerd. Dat is ook de reden dat ik meestal iemand meeneem die geen ADHD heeft, kunnen zij m'n buffer zijn, tenzij we naar iets gestructureerds gaan als de Ikea... Al ken ik mensen (met ADD) die mij daar ook zwaar geergerd weten te krijgen over hoe chaotisch dingen gaan.

Oh, en net als een corvid-achtige kan je geobsedeerd raken door iets shiny en nieuws (maxitracks op dit moment). Dan ineens bestaat de rest van de wereld niet meer. Beetje tijdelijke hypnose idee?
Wel tof dat je je persoonlijke ervaring deelt:)
Respect!
Heb dan wel geen adhd (ASS-er), maar kan het me wel enigszins voorstellen.
Ik kan vaak de prikkels ook niet filteren, waardoor ik snel uitgeput raak.
 
Avond JW en ja dat is gelukt en morgen gaan ze betegelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan