Goed nieuws voor goudvissen?


Tja in een ver verleden kon je hier ook Goudvisjes en haaitjes winnen op de kermis. Gelukkig is dat hier al lang verleden tijd.
 
Hier wel gelukkig. En nu dus ook in Bristol. Maar blijkbaar in de rest van de UK nog nietšŸ˜Ÿ. En in de rest van de wereld? Commerciele goudvissenkweek is nog steeds lonend. Wij gingen wel eens een weekendje naar Maastricht, en in het hotel waar we dan overnachtten kon je een goudvis op de kamer krijgen tegen betaling. Op de balie stonden dan piepkleine bakjes ( 20 liter of zo) met een paar heel jonge goudvisjes. Die kon je dan voor de kinderen huren, waarna zoā€™n diertje in een 10 literbakje mee mocht naar de kamer. In mijn naiviteit vond ik dat toen nog grappig, maar na een paar jaar intensieve omgang met sluiers denk ik daar natuurlijk wel anders over.

In het hotel is inmiddels veel veranderd. Het gedeelte waar wij sliepen is inmiddels omgebouwd tot appartementen, er wordt een spabehanding aangeboden, maar de goudvissen zijn er nogā€¦ (scroll naar beneden tot je ā€œblub de goudvisā€ ziet).

 
5 euro per nacht! en dan kan er niet eens een knappe bak vanaf schandalig
 
Ik kan me ook niet voorstellen dat veel mensen gebruik maken van dat "verhuren" van een vis. Die beestjes zitten daardoor veelal in de stress en ik vraag me af hoe ze op het idee komen.
 
Nou ja, de lobby daar is helemaal in ā€œsixtiesā€ sfeer, compleet met bol-tv, rotan stoelen en bordspellen( zie fotoā€™s). In die tijd had je ook Willem Duys op tv, en die had altijd een goudvis in een kom op tafel staan. Bijna iedereen was onwetend op het gebied van goudvissen in die tijd, net als ik trouwensā€¦
 
Het zou tijd worden, nu de rest van de wereld nog. Twee weken terug nog een collega met de vraag welk formaat vissenkom ik zou aanraden... Ik heb gezegd een van 2,5 meter met een heel dik filter erop. Daarna foto's van goudvissen laten zien zoals ze horen te zijn. Hoop dat het heeft geholpen.
 

Terug
Bovenaan