Glasgarnaal draagt eitjes?


L

Loetjeeee

Guest
Halloo,

Ik weet dat er meerdere forums er van zijn, maar elke situatie is toch wat anders en ik ben totaal nieuw met garnalen vandaar dat ik toch een forum heb aangemaakt om eventuele hulp/ info te kunnen krijgen:book:

Sinds kort heb ik glasgarnalen gekocht en is het mij opgevallen dat een van de garnalen eitjes draagt (?)
Ze zijn donkergroen van kleur

Mijn vraag is dan ook of iemand dit voor mij kan bevestigen, aangezien ik nieuw ben met het houden van garnalen.
Daarnaast is mijn andere vraag wat ik nu moet doen of kan doen, ik zou het namelijk super vinden als ik baby garnaaltjes krijg en heb daar dan ook zeker wat voor over:D


Eventuele informatie:

Ze zitten in een 1.20 m bak met een temperatuur van ca. 26-28 graden.
Af en toe zie ik haar ook een "rare houding" aannemen waarbij haar potjes onder haar buik volop te keer gaan, heeft dit te maken dat ze haar eitjes wilt los laten maar niet kan, aangezien ik van alles over brakwater las..



De garnaal waar het om gaat
ux8gxsrjzapvi.png

ZzTpAMTRIFLNtZ4oLZ5CVvNZUBixOZKt.png



Dit bedoel ik met "rare houding". Tijdens deze houding (die ze best lang aan houdt) bewegen haar potjes onder de buik super veel en zie je alle eitjes "gehusseld" worden, is dit ook normaal?
gspzl92jtdeo6.png

6jan8xjdqsgg8.png



Mijn andere garnalen hebben geen groene "massa" in zich zitten
ZzTpAMTRIFLNtZ4oLZ5CVvNZUBixOZKt.png

foto's zijn niet heel zuiver sorry daarvoor:sorry:


Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan geen eitjes waarnemen, mogelijk kan een ander dit wel bevestigen.
 
Ik ook niet en die groene massa zoals je het noemt hebben mijn zoutwater poetsgarnalen dus ook. Wat dat is weet ik ook niet.
 
Beide bedankt voor jullie antwoord.
Jammer had graag baby garnalen gewild
 
Dat wil ik graag geloven en komt mogelijk ook wel.
Het gedrag lijkt er wel op, maar niet onmogelijk dat er straks een vervelling komt.

Edit,
Je kan wel zien dat ze haar rug kromt, maar de staart gaat niet onder de buik, wat vaak wel het geval is bij geboorten.
 
Jammer had graag baby garnalen gewild


Bedoel je met glasgarnaal de
Caridina Multidentata? Kweek van deze garnaal in zoet water is niet mogelijk, de jongen overleven dat niet. Op het forum kom je hem ook tegen onder de naam Japonica garnaal.
 
Dat krommen kan ook wisselen van de huid zijn. Zal dan binnenkort wel eruit gaan.
 


Bedoel je met glasgarnaal de
Caridina Multidentata? Kweek van deze garnaal in zoet water is niet mogelijk, de jongen overleven dat niet. Op het forum kom je hem ook tegen onder de naam Japonica garnaal.
Edit:
Nee aangegeven was dat het de Macrobrachium lanchesteri was..En ik had ook al wat gelezen over brakwater om de jonge er in te laten overleven/ kweken....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wil ik graag geloven en komt mogelijk ook wel.
Het gedrag lijkt er wel op, maar niet onmogelijk dat er straks een vervelling komt.

Edit,
Je kan wel zien dat ze haar rug kromt, maar de staart gaat niet onder de buik, wat vaak wel het geval is bij geboorten.

Bedankt voor je antwoordt, dan weet ik in iedergeval dat normaal kan zijn, mocht ze ooit dan eitjes dragen
 
mocht ze ooit dan eitjes dragen. Die zie je er dan onder ,tussen de zwempoten zitten. E ze opschudden.
 
Lijkt er wel degelijk op dat op de eerste 4 foto's eitjes te zien zijn en het gedrag wat je beschrijft van dat husselen versterkt dat vermoeden want dat doen garnalen met eitjes altijd,zo zorgen ze ervoor dat er vers (zuurstofrijk) water tussen de eitjes komt zodat ze niet slecht worden.
Is jammer genoeg wel zo dat de jonge larfjes het niet redden in zoet water idd.
 
Inderdaad, John. Zal een hele truc worden ,om dat goed te krijgen.
Heten ook wel Japonica.
 

Terug
Bovenaan