glas vol vlekken ..


D

dice

Guest
Beste leden

Ik heb 19 dec 2015 een zeer nette rio400 gekocht (krasloos) ik heb de bak goed schoongemaakt ivm bruine aanslag op het glas en eendenkroos . Na 3 uur cleanen ging ik de bak vullen enze maar eenmaal gevild zag ik een waas tevoorschijn komen met heldere vlekken erin.. nu kijk ik al een week tegen een witte waas aan op het glas vooral als je van onder naar boven kijk, ik heb alles al geprobeerd op azijn bad na en soda liever haal ik de bak niet leeg ivm planten onder water is het al een heel stuk minder maar je blijft vlekken zien en dat stoort mij :(

De bak heeft lang leeg gestaan heeft kort gevuld gestaan deze meneer kreeg een ongeluk dus onderhoud enze ging niet meer dus de bak is toen leeg gehaald maar niet schoongemaakt ....ik denk dus dat het in het glas zit wat wel raar is bak is van juni 2012 en 1 jaar gevuld gestaan

ik heb mesjes geprobeerd ...wondersponzen...en staalwol 00

Ik heb op youtube een filmpje gevonden van iemand die dit euvel ook had en is aan de slag gegaan met waterproofschuurpapier 1500 m3 .... ik wou graag weten of dit mss bij jullie ook bekend is deze methode

En is dit eventueel tedoen met water en vis in de bak (giftig)

mvg rick uit vlissingen
 
En dat van die schuurpapier eind resultaat was egt bizar mooi maar wil toch jullie mening graag hebben ivm dat mijn bak gevuld staat
 
Lijkt me zelf niet verstandig om dat in een draaiende bak te doen.
Had je al een werkend filter ed want binnen een week al vissen in je bak is wel heel snel.
 
Hallo

ja zeker ik heb de zelfde dag ook me rio 240 en een 80cc bak verkocht daar draaiden 2 filters op 1x2213 nieuw gekocht begin nov ....en een eheim pro 3 350 begin nov dus die waren wel in gedraait ik heb 300 liter water bewaard dus overgegooit en 100 +- nieuw water dus eigenlijk een waterwissel bak is al weer mooi helder me vissen doen het prima me co2 is op peil en planten groeien weer alleen baal van me waasje het is niet zo dat me bak dof is maar ik weet dat het er zit dus liever weg halen :)
 
Ok top,dan heb ik niks gezegd ;)
Net dat filmpje ook gekeken maar zou dat niet doen met vissen en al.
 
Nee idd ik liever ook niet wat ik zat tebedenken is mss 90% water er uit halen bak van de muur schuiven en dan paar cm achterover zetten dat het water naar achterligt en de voorkant water vrij isdan het grind voorzijde 3 cm weg halen en dan met vuilniszakken met speciale tape vast zetten onder me strip bodem voorzijde en dat over me grote stukken hout leggen enze zodat er geen troep in me bak komten niet alles er uit hoef tehalen het schijnt een klus tezijn van max 10 min, voorruit dan schoon en droog maken en rustig alles recht zetten en vullen want in schuurpapier schijnt geen giftige troep tezitten

het klinkt heel lomp enze maar om nu weer me bak leeg tehalen dan krijgen me planten een grote schok ivm wortelem en aan slaan

Of is er een optie die jij makkelijker of beter vindt dan hoor ik dit graag
 
Lijkt me link ivm glasbreuk om je bak schuin te zetten.
Zal met bv een 60cm wel gaan maar met zo'n enorme bak is het een ander verhaal.

Helemaal leeghalen is ook weer zo wat idd.
Is een gevoel maar durf het niet met zekerheid te zeggen dat het stof kwaad kan maar zou anders ideaal zijn als het zo kon met een volle bak natuurlijk.
 
Witte waas kan kalkaanslag zijn.

Wat let je om een klein stukje te doen.
met 1ste waterverversing.
hou je gelijk een binnenfiltertje ernaast, die het op zuigt.
 
Hallo

Ik heb even zitten denken en ik ga de bak niet schuin zetten idd ivm gewicht enorme stukken hout en 70 kilo bodem hmmm...

En bertus ik denk ook idd kalk maar wat mij opvalt en dat zegt me vriendin ook dat het lijkt of het minddr wordt met de dag

en john ik heb er nu 36 kardinalen in zitten ...1 kogelvisje...... 7 cory s zwartz ...koppelhoning gourami.s en 8 bijlzalmen ....ik heb een koppel wildvang discus die zou eind deze maand eringaan maar ik wacht nog even ivm dat ze egt geel mooi zijn dus me water en bak moet goed rijp zijn !!

Gr rick
 
Door de waterwaarden, PH 6,5. Kan het ook oplossen.
Net als ,dat de slakkenhuizen oplossen, bij lage ph.


Nee, op zijn kant zou ik ook niet doen, dan zakt de bodem eruit.
 
Zou anders helemaal geen aanrader zijn met Discus iig maar mooi dat het minder lijkt te worden!
 
Oh okee dat wist ik niet bertus ivm de ph

en de bak ga ik idd niet schuinzetten

gr rick
 
Je kan het natuurlijk ook proberen met een nog kleinere korrel van b.v. 4000 grit.
ik weet uit de bowlingwereld dat er pads daarvoor te koop zijn, deze zijn ook water en olie bestendig.
 
dice zei:
Oh okee dat wist ik niet bertus ivm de ph

en de bak ga ik idd niet schuinzetten

gr rick

Appelslak en waterkwaliteit

Appelslakken zijn doorgaans beter bestand tegen slechte waterkwaliteit dan je aquariumvissen. Er hoeven dus niet speciale eisen aan het water te worden gesteld. Waar wel aandacht aan besteed moet worden is aan de calciumconcentratie. De schelp is namelijk opgebouwd uit calsiumkristallen dus bij een tekort kunnen er gaten in de schelp ontstaan. Zorg daarom voor een pH waarde van 6,8 en 7,8.
 
Weet je wat het rare is het zit alleen op de voorzijde en van rechts naar links wordt het minder omdat aan de rechter kant een raam zat dus meer aanslag....ze hebben de bak laten staat met heeeeel klein beetje water er in gelukkig wel krasloos


bedankt voor je berichtje ton :)

En bertus ik weet niet precies hoe hoog me ph is op dit moment dat weet ik dinsdag pas ik geef wel co2 met druk fles ..dennerle ei is gras groen met 96 bellen per minuut +-

ik kom hier dinsdag op terug
 
Welja, dan is het misschien ook verdwenen, als sneeuw voor de zon.
 
Daar heeft het niet opgezeten :) egt alleen vooruit van onder tot boven allen recbt wat erger dan links en als ik nu op de bank zit vanaf 2a3 meter dan zie je het nauwelijks tenzij je er op gaat focussen of dicht bij de bak staat ...ik heb dit nog nooit gezien maar lees wel dat ik niet de enige ben met dit haha
 
Haha idd john mss ben ik wel een zeikerd :p voor de rest is me bak in orde
 
Nee,hoor,Rick, dat merk je dan wel, hahahaha
Negeerknop. hhahaa
 
Heey bertus ...even terug tekomen over het proberen teschuren ...welke stoffen zit er in 3m 1500 wp schuurpapier en wat ik schuur in hetvwater eventueel is toch kalk dus dat lijkt mij niet erg en dan daarna 25% water wissel ?? En bij het schuren een fikter met fijne waten bij plaatsen ?? Ik hoop dat hij het vast houd dan in het filter eventuele tips graag ik ga dinsdag materiaal halen en dan eerst een stukje in de hoek proberen
 
Hallo

Vandaag toch tijd gehad om spullen tekopen ...maar helaas de vlekken gaan er niet uit met m3 1500 wp schuurpapier dus ik zal er helaas mee moeten leven :(
 

Terug
Bovenaan