Glas ontdoen van verf.


Stef Meijer

Well-known member
Lid geworden
21 november 2021
Berichten
231
Leeftijd
41
Weet iemand een goede en veilige manier zonder de bak volledig te bekrassen? Achterwand is nu zwart maar weet niet met wat het is geverfd op dit moment.

Greetzzzz,
Stef
 
glasschraper, haal je bij de bouwmarkt oid.
 
De resten dan maar met een stukje wol en terpentine doen?
 
Ik heb de laatste keer verfafbijtmiddel gebruikt. Dat doet 99% van het werk voor je, wel zo makkelijk. En dan met een plamuurmesje de restanten eraf halen. Zo gepiept.

Is wel gemeen spul. Het heeft niet voor niets "bijt" in de naam. ;)
 
Is wel een manier, maar geeft een intense rommel en drap is mijn ervaring. Vraag mij ook af of de kit randen aan de buitenzijde het wel prettig vinden... ?
 
Ik heb de kit bewust afgeplakt toen. Wist niet zeker of dat er tegen kon.

Ik vond de verf er nog best op een beschaafde manier van afkomen. Veel grote stukken. Ook wel kleine maar niets wat een stofzuiger niet kan handelen.
 
Denk niet dat kit er tegen kan omdat ik het vaak gebruikte om lijmresten weg te halen van trap en vloerbekleding en dan lost het echt alles op. Wie weet heb ik nog wat staan van dat spul (heel oud vrees ik), maar geen idee wat een potje nu kost. Anders maar met een mesje en wat minikrassen, het is toch maar voor een kweekbak aan de achterzijde.
 
glasschraper, haal je bij de bouwmarkt oid.
10 minuten werk ongeveer (y)
IMG_3263.JPG
IMG_3264.JPG
 
met een coke-mesje is het er zo af....... torn-mesje heet dat geloof ik volgens de officiële spelling

:cool:
 
Niet doen...... kan het bericht niet wissen dus moest een nieuwe tekst gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan