gH test in SuperFish/Colombo test koffer


B94

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2023
Berichten
158
Leeftijd
28
Hi,

Vanmorgen heb ik een SuperFish watertest compleet koffer gekocht bij de Pets Place. Op het plastic van de doos staat ook groot COLOMBO, maar het etiket is dus van SuperFish.

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit soort testen uitvoer op een aquarium, heb er dus verder geen ervaring mee. Ik heb de set gekozen na advies van dit forum en omdat ik dan (hopelijk) de belangrijkste tests allemaal kan doen.
Alle tests zijn goed gelukt, behalve de gH test. De handleiding spreekt hier over een test met twee flesjes, terwijl er maar één in mijn koffer zit. Er mist ook geen flesje in de koffer, zie onderstaande foto's.

Is er misschien iemand die eenzelfde set heeft en mij kan helpen hoe ik deze test moet uitvoeren?

Groeten,
Bart
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.00.30.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.00.30.jpeg
    129.3 KB · Weergaven: 51
  • WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.00.29.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.00.29.jpeg
    141.2 KB · Weergaven: 49
We hadden het er al in de chat over bart en ik heb nu 3 van Colombo gehad en altijd met 2 flesjes voor de gh maar ik las dat Gini ook testen met slechts 1 flesje had.
Begreep ik nu dat in je bijsluiter staat dat je er 2 flesjes bij moet hebben zitten?

Edit: ja 2 flesjes volgens de foto en dat bevreemd me want in de koffer zit er 1 en volgens de handleiding heb je 2 nodig:juggle:
Nu zie ik dat er op het flesje ook geen nummer staat zoals bij de mijne dus wellicht klopt de handleiding niet en heb je genoeg aan dat ene flesje.
 
We hadden het er al in de chat over bart en ik heb nu 3 van Colombo gehad en altijd met 2 flesjes voor de gh maar ik las dat Gini ook testen met slechts 1 flesje had.
Begreep ik nu dat in je bijsluiter staat dat je er 2 flesjes bij moet hebben zitten?

Edit: ja 2 flesjes volgens de foto en dat bevreemd me want in de koffer zit er 1 en volgens de handleiding heb je 2 nodig:juggle:
Nu zie ik dat er op het flesje ook geen nummer staat zoals bij de mijne dus wellicht klopt de handleiding niet en heb je genoeg aan dat ene flesje.
Dat hoop ik! Scherp van dat nummer trouwens.

Dan is dus de vraag, 1 druppel = 1 eenheid erbij zoals bijv. kH of zou ik er 5 druppels in moeten doen en de kleur ergens mee vergelijken. Ik vermoed het eerste want er is geen gH kleurenstrook in de koffer.
Hopelijk is er iemand die uitsluitsel kan geven!
 
ik heb hier contact over gehad met Aquadistri! Hier is gewoon elke druppel uit dat ene flesje 1GH. Het klopt dus dat er maar 1 fles ervoor in het koffer zit.

Ze zouden de gebruiskaanwijzingen aanpassen, hebben ze dus duidelijk niet gedaan want ik had hier bij de herstart van de Fusion contact over en dat is toch weer heel wat maanden geleden.
 
Beetje slordig dat het niet is aangepast dus. Maar goed het is nu wel duidelijk.
 
ik heb hier contact over gehad met Aquadistri! Hier is gewoon elke druppel uit dat ene flesje 1GH. Het klopt dus dat er maar 1 fles ervoor in het koffer zit.

Ze zouden de gebruiskaanwijzingen aanpassen, hebben ze dus duidelijk niet gedaan want ik had hier bij de herstart van de Fusion contact over en dat is toch weer heel wat maanden geleden.
Dank je wel voor het antwoord! Beetje slordig van ze, maar goed, in ieder geval bruikbaar! :)
 

Terug
Bovenaan