Gezocht ORANJE zoetwater vis


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Ik ben op zoek na een oranje achtige vissen. Geen platy achtige vis want die vind ik vreselijk.

Mijn zoontje maakt me al weken gek voor oranje vissen.... En het enige dat ik zie zijn platys of maanvissen met oranje maar die vind ik allemaal niets :sorry:

Ook geen goudvis!

Graag een makkelijk visje in een groep of groepje en uhm rustig en niet te groot :D

Bestaan deze of kan ik beter een viskom aanschaffen met wat oranje Ali visjes erin?
 
Ik denk dat ik voor het gemak ga kiezen uit vuurneons en/of koperzalm groepen.

Aangezien ik uiteindelijk wil dat de maanvissen in de toekomst gaan uitblinken. Daarbij vind ik deze ook beter passen bij de scholen die ik heb en wil.

Al zeggen ze dat koperzalm vissen erg actief zijn. Ik weet niet of deze zouden kunnen dan?

Roodkopzalmpjes uitbreiden en ipv de kardinaaltjes( blijven gewoon erin) wil ik Simulans.

De oranje kleurige vissen die ik mooi vind hebben of een andere ph waarde of kunnen wat agressief zijn of uhm je kan enkel een koppel erin of ze worden te groot:juggle:
 
Voor welke bak zoek je deze visjes Mandy want dan kunnen we rekening met het formaat houden.
 
Naar aanleiding van je vraag in m'n album;

Melanotaenia boesemani;
https://www.aquainfo.nl/artikel/melanotaenia-boesemani-regenboogvis/

Hou er wel rekening mee dat het groeps vissen zijn en de mannetjes zo'n 15 cm worden en de vrouwtjes iets van 13cm.

Ik was ze al tegen gekomen en deze vind ik heel erg leuk maar worden te groot.

Voor welke bak zoek je deze visjes Mandy want dan kunnen we rekening met het formaat houden.

Uiteraard rio. In de nano komen geen vissen. Mocht ik dat wel doen dan worden het de standaard nano visjes van 1.5 cm a 2 cm ;)
 
ancistrus fire red, heb je in twee varianten, met gewone vinnen en sluiervinnen.
 
Als het voor de Rio 400 is dan speelt het formaat niet gelijk een grote rol denk ik en is de keus weer groter.
 
Als het voor de Rio 400 is dan speelt het formaat niet gelijk een grote rol denk ik en is de keus weer groter.

Dat valt vies tegen hoor. Zeker omdat ik geen zandbodem heb:juggle:
 
Mare als ik mijn zoontje moet geloven komen er guppys en endlers erin :D
 
Oranje medaka's, rijstvisjes dus, Oryzias.
En bij de Rifwachter zag ik oranje Endlers.
 
Guppen, endlers en alle kleine rasbora soorten: niet doen. Levend voer voor je toekomstige maanvissen. Ik dacht dat je ze voor je nano zocht, vandaar dat ik de Rasbora hengeli opperde.
 
Guppen, endlers en alle kleine rasbora soorten: niet doen. Levend voer voor je toekomstige maanvissen. Ik dacht dat je ze voor je nano zocht, vandaar dat ik de Rasbora hengeli opperde.


Nee voor de rio en dan blijf ik erbij dat ik vuurneons een betere keuze vind met wellicht een groep koperzalm.
 
Hyphessobrycon amandae :smitten:
 
Naar mijn ervaring valt dat nogal mee.
 
Zoals ik al eens heb geschreven ;) Is het voor in de Rio en daar kunnen ze makkelijk in! MAAR of mijn andere vissen zo blij zijn met drukke vissen nou....


Ik was ze al tegen gekomen en deze vind ik heel erg leuk maar worden te groot.



Uiteraard rio. In de nano komen geen vissen. Mocht ik dat wel doen dan worden het de standaard nano visjes van 1.5 cm a 2 cm ;)
 
Zoals ik al eens heb geschreven ;) Is het voor in de Rio en daar kunnen ze makkelijk in! MAAR of mijn andere vissen zo blij zijn met drukke vissen nou....
Ik heb toch al duizenden Hypohessobrycon amandae gezien. Maar deze vis is absoluut niet druk!

Als deze vis druk is, is een Guppy helemaal hyperactief.
 
Aphyosemion australe 'gold'


Groetjes John.
 
Nou dan zal ik wel een hitsige hebben gehad of de verhoudingen tussen man en vrouw niet goed hebben gehad maar die ik hier had :juggle: dat die nog niet tegen het glas aan knalde.

Mare gezien de verandering van de bak met een grote groep maanvissen zullen kleine visjes geen optie meer zijn.
 

Terug
Bovenaan