gezelschap aquarium 100x30x40 van Mitchke1995


M

mitchke1995

Guest
hallo , ik wil toch even mijn aquarium hier zetten
het is een gewoon aquarium dat ik vorig jaar gekocht heb voor een prijsje.

een totaaltje
556464_0_82_img_46771.jpg


kalkafzetting aan de randjes , maar dit heeft nooit echt problemen veroorzaakt bij mijn vissen.
753819_0_82_img_46761.jpg


de bewoners zijn , een 7tal black mollys , een 6tal zwaardragers , en nog 1 cherry pristella wat over is gebleven van mijn eerste aankoop visjes .. er zit ook nog een kweekbakje in waar nu 61 kleine zwaardragers in zitten en 3/4 kleine blackmollys , ongeveer 1 week oud.

726341_0_82_img_46671.jpg


314485_0_82_img_46691.jpg



162653_0_82_img_46721.jpg


569529_0_82_img_46731.jpg


ik zou na verloop van tijd de blackmollys eruit willen , en hier 10 neon tetras inzetten

een nieuw plantje in het midden misschien zou niet misstaan.

misschien nog een andere toevoeging , als iemand een aanrader weet , laat het maar weten !

ik moet er wel bij vermelden dat de filter die ik er in heb , een zeer sterke stroming geeft ..

Groetjes Mitch !
 
Hallo Mitch,

Ik ben zelf nog niet heel lang bezig maar ik ga je wel proberen te voorzien van advies. Volgens mij heb je sowieso erg weinig planten in je bak staan voor zover ik kan zien. Wat mij is aangeraden is om een aantal snelgroeiers erin te zetten. Ik zou is op zoek gaan naar iets in deze richting als ik jou was.

Voor het midden achterin zou ik een wat grotere plant doen. Ik kan je met de name niet helpen maar dat kunnen andere vast wel!

Succes in ieder geval, ziet er trouwens leuk uit zo. Zou alleen wat meer planten neerzetten.

Gr, Jeffrey
 
ja ik heb gister de aquarium pas heringericht , plantjes komen er zeker nog bij !
maar het probleem is , het aquarium is niet echt hoog , en de stroming is zeer sterk , dus een groot plantje komt zeer vaak los ..
maar zeker bedankt voor het advies !

groetjes Mitch!
 
mitchke1995 zei:
ja ik heb gister de aquarium pas heringericht , plantjes komen er zeker nog bij !
maar het probleem is , het aquarium is niet echt hoog , en de stroming is zeer sterk , dus een groot plantje komt zeer vaak los ..
maar zeker bedankt voor het advies !

groetjes Mitch!

Anders misschien een idee om het hout in het midden te leggen en een grotere plant in de hoek te zetten waar de stroming het minst is?
 
ja ik ga kijken hoe de vallisneria het doet , want deze kunnen ook helpen om de stroming iets aftezwakken !

een beetje afwachten ..
 
Leuk hoor. Vind die molly's altijd erg leuk. Inderdaad nog wat groen erbij. Misschien ook wat drijfplantjes.
 
drijfplantjes zijn in aantocht , ben alleen aan t wachten totdat ze genoeg gegroeid zyn in de andere aqua en ze dan overzetten !
 
en de 11 neontetras zijn erbij gekomen!
het gaat er op vooruit!
 
Is wel eens iets anders zo met die spotjes verlichting :thumbs:
En kardinaaltjes altijd mooi he
 
ja het is omdat er geen lichtbak in zat anders was het toch zonder spottjes !
 

Terug
Bovenaan