Gewichtsverdeling Scaperline 100 op werkbank


Svenvdp

Active member
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
28
Leeftijd
27
Goedenavond iedereen!

Afgelopen week heb ik een nieuw aquarium gekocht en de werkbank op de foto erbij. Nu staat het aquarium iets in het midden van de werkbank en vraag ik me af of het gewicht zo goed verdeeld is. Het gaat hier om een werkbank met een bland van rubberhout en stalen poten onder de werkbank. De werkbank zelf kan een maximum gewicht dragen van 815KG. Nu denk ik dat het water + aquarium en stenen bij elkaar zo iets minder dan 400kg wegen. Zou dit een probleem kunnen vormen in de toekomst?
PXL_20230817_191426417.jpg
nk op de foto. Nu
 
Zijn dit koker- of hoekprofielen? Heb ff gezocht maar ziet er aardig stevig uit. Als je het niet vertrouwd kun je er altijd nog kruislings een paar ijzeren trekstrips aan bevestigen.
 
Dit zijn kokerprofielen. De dragers onder het blad zijn een soort U profielen. Ik zat zelf te denken om in het midden een stuk multiplex van 15mm onder te bevestigen en dan een verstelbare poot eronder. Nu buigt het blad wel licht langs de zijkanten. Dus nu rust het aquarium vooral op de dragers en de bevestiging van de poten onder het blad. Maar net niet op de poten zelf.
 

Terug
Bovenaan