Geslacht Ramirezi


Briandk

Member
Lid geworden
1 oktober 2018
Berichten
9
Leeftijd
34
Beste Forum Leden,

Ik heb de onderstaande vissen in de winkel gekocht met het idee dat het een paar is. De winkelbediende wist echter niet zeker of de kleinere vis een vrouwtje was, hoewel hij dit wel vermoedde. Ik zou graag willen weten wat het geslacht is van de vissen.

Mijn idee is dat de grotere een mannetje is en de kleinere heb ik dan vooral de vraagtekens bij.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Brian
PIE_6812 aangepast.jpg
PIE_6818 aangepast.jpg

PIE_6821 aangepast.jpg
PIE_6822 aangepast.jpg
PIE_6823 aangepast.jpg
PIE_6829 aangepast.jpg
 
Op basis van de "kenmerken" neig ik naar een mannetje en vrouwtje, maar een duidelijkere foto zou nog kunnen helpen
 
Zijn dat foto s die in de winkel zijn gemaakt?
 
zelf gemaakt. Ik kan nog andere foto' s maken eventueel
 
Maar waarom zie ik geen bodem of planten?
 
Het is een tijdelijke woning voor de vissen aangezien ik een doorstart aan het maken ben met aquasoil en dit in de eerste weken ammoniak af geeft wat giftig is voor de vissen.

Iemand anders die er verstand van heeft die eventueel wel kan zijn wat voor geslacht de vissen hebben.
 
De kleinste vis is vrijwel zeker een vrouwtje.

De grotere is sowieso een doorgekweekte variant met een afwijkende lichaams- en vinvorm.
Los van de vraag of je wel een vis wil die door fokprogramma's zóveel van de natuurlijke verschijningsvorm afwijkt wil, gelden de normale uiterlijke kenmerken van mannen en vrouwen dan ook niet meer. Er is daardoor niets zinnigs te zeggen over het geslacht van de vis.
 

Terug
Bovenaan