Geslacht honinggourami


K

Kenny

Guest
Hallo allemaal!
Zijn jullie het met mij eens dat dit een vrouwelijke Honinggourami is?
Dit waren de beste foto's, ze wilde zich niet laten zien.
Ze zit nu nog alleen maar ik wil graag een tweede erbij zetten dus wil ik het geslacht even controleren.
Verder heb ik wel andere vissen in het aquarium zitten.
20200117_143116.jpg

20200117_143115.jpg

20200117_143115(0).jpg

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat het een man is. Die streep kun je bij een man ook zien als hij niet helemaal op kleur is. Hij lijkt me te oranje voor een vrouw
 
Ik had nog even in een vissenwinkel het gevraagd, diegene zij direct dat het een mannetje was vanwege de platte kop. Klopt dit?
Op de foto is hij/zij te zien van wat verder weg met beter licht.
20200117_143033.jpg

Ik vind het heel apart maar ik had er 2 gehaald, bij een vissenspeciaal zaak, die beide een vrouwtje zouden zijn. Eentje heeft het een tijd volgehouden maar kwijnde uiteindelijk weg, mede door de nog levende vis.

Als ik nou nog een honing gourami goud erbij zou zetten, is het dan slim om 1 of 2 vrouwtjes erbij te zetten?
 
Dat van de kop is nieuw voor mij en je kan het meestal zien aan de meer afgeronde vinnen bij de vrouw.
Mannen hebben als ze goed op kleur zijn een zwarte buik maar de jouwe is zo te zien niet echt op kleur volgens mij.
 
Nog bedankt voor jouw antwoord! Ik had dat draadje al gezien.
Maar ik blijf het lastig vinden. Volgens mij heeft ze namelijk duidelijk een afgeronde vin. Dan Zou het toch een vrouwtje moeten zijn. Op deze foto is dat goed te zien.
20200117_143116.jpg

De kleur is lastig. Ze zwemt of vol in het licht of in het schaduw gedeelte. Wss komt het ook omdat het een T. chuna gold is. Waardoor het vrouwtje ook al gekleurd is.
 
ik vind t meer een man. Heb je nog meer fotos?
 
Nou wisselende meningen zo te lezen en ik vindt het erg moeilijk bij deze vis.
 
Hierbij nog wat foto's, misschien dat er wat meer duidelijkheid kan komen xD blijft lastig dit!
De kleur komt nu extra uit vanwege de verlichting. Staat ingesteld dat ie langzaam uitgaat in de avond. Nu staat vooral roodlicht aan.
20200122_195216.jpg
20200122_195120.jpg
20200122_195124.jpg
20200122_195057.jpg
20200122_194948.jpg
20200122_194950.jpg
 
is dit de gold versie of de wildkleur?
 
Ik zit te twijfelen of het geen Colisa Labiosa red is?
 
Gold versie. Anders was de geslachtsbepaling een stuk makkelijker geweest.

Colisa Labiosa red lijkt er inderdaad Heel erg op. Nu snap ik er helemaal niets meer van. De vis is ong 5cm
 
https://aquaforum.nl/threads/honinggourami-of-toch-diklipgourami.164643/

ik vind hem heel erg op mijn colisa labiosa lijken hoor! Check de vraag die ik ook had gesteld over welke gourami t nu was. Er staan ook foto’s op om te vergelijken.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Bedankt hiervoor! Ik denk dat ik mijn vissenbestand dan niet uit ga breiden met nog een gourami.
Ik ga even uitzoeken wat ik dan ga toevoegen, als ik dat überhaupt ga doen.
Ik heb nu, 4 corydoras aeneus (waarvan 1 jong), 6 neon tetras, 1 diklipgourami, 1 Sewellia lineolata, 2 Gastromyzon punctulatus en een zooi rode kersengarnalen.
 

Terug
Bovenaan