Geslacht antennebaarsjes


hes91

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2020
Berichten
58
Hallo,

We hebben gisteren deze antennebaarsjes gekocht. We zijn er alleen nog niet uit of het nou 2 vrouwtjes, 2 mannetjes, of 1 en 1 zijn. Ondanks google komen we er niet uit. Heeft iemand een idee?
VideoCapture_20210328-155833.jpg
IMG-20210328-WA0016.jpg
VideoCapture_20210328-155814.jpg
 
Ze lijken kwa vorm echt exact het zelfde dus ik zou denken of 2 mannen of 2 vrouwen šŸ˜…
 
2 x vrouw

rondere vorm en de legbuis is duidelijk zichtbaar bij beide .
 
Dank! Even voor mijn begrip.. waar zie jij de legbuis?
 
Persoonlijk zie ik die bij geen van beide .....

Het geslachtonderscheid is bij deze soort sowieso al erg lastig, en jij hebt ook nog eens een kleurvariant wat het extra moeilijk maakt.
Maar bij allebei jouw vissen zijn de voorste 2 rugvinstralen (de 'antenne's) niet duidelijk verlengd.
Ik houd het daarom op 2 vrouwen.

Als je niet van plan bent met deze vissen te kweken (wat sowieso vrij lastig is) is dat overigens geen heel ongunstige situatie, want hoewel er bij deze soort ook tussen vrouwen wel enige territoriale agressie voorkomt is dat meestal veel minder dan tussen 2 mannen.
 
Dank! Weten jullie toevallig ook of er iets mis is met de staart van een van de 2 (witte vlek)

20210329_224330.jpg
 
Dank! Weten jullie toevallig ook of er iets mis is met de staart van een van de 2 (witte vlek)

Bekijk bijlage 322381
Hier heb je al een topic voor dus ik denk dat het handig is om dit in je topic verder te bespreken ;)

 

Terug
Bovenaan