Geschikte kit zelfbouw achterwand


M

Moos0039

Guest
Hoi

Ik ben op zoek naar een goede kit om mijn zelfbouw achterwand vast te zetten.
Na een jaar vast te hebben gezeten is hij gisteravond losgekomen.

Het is een achterwand die gemaakt is uit pp/P� isolatie materiaal.
Toen ik hem vorig jaar voor het eerst vast probeerde te lijmen deed ik dit met een normale kit geschikt voor een aquarium, dit hield toen niet en ben toen kit gaan halen die geschikt was voor pp/pe materialen en zuurvrij is. Dit is dus nu los gekomen.

Wie weet welke kit wel geschikt is.....?


LrnngjZXDOb_2EjxEniXoJKcKF1KOzFI.jpeg



LrnngjZXDOb_2EjxEniXoJKcKF1KOzFI.jpeg
 
Balen moos,vraag me alleen af wat het nou precies voor spul is want ziet er volgens mij niet uit als PP en zeker niet als PE iig.
Heb je de kit wel lang genoeg laten drogen voor er water in de bak ging?
 
Hij heeft zeker een week staan drogen voordat ik hem vulde met water.(heeft er trouwens op een paar dagen na een jaar ingezeten voor hij los kwam)
Ik zit er nu aan te denken om achterkant van isolatie materiaal in te smeren met tegelijk om zo een betere hechting te krijgen.

Ook heb ik info gevraagd bij tec7 of die soms geschikt is om te lijmen/ kitten op dit isolatie materiaal.


Komt trouwens wel rot uit hoor, heb nu 2 stellen discussen met eieren in de bak......

Groeten, michel
 
Een week is zeker lang zat inderdaad,misschien is het materiaal wat vettig en heeft het uiteindelijk een jaar geduurd voor het drijfvermogen van het spul sterker is dan de steeds minder wordende hechtende werking van de kit.
Misschien wel een goed idee om de achterkant ook te behandelen idd.
Tijdje wachten dan ivm de discussen.
 
Ik gebruik altijd Zettex MS Polymer.
 
Volgens fabrikant is TEC niet geschikt
 
Ik zie wel een afdruk,maar krijg niet de indruk dat het gehecht zit.
De kit zit op het glas?
 
denk dat je de achter kant van je wand ook moet behandelen om een betere hechting te krijgen
zo kun je kit gebruiken tot je een ons weegt maar laat los doordat de lijmplaats afbreekt van de tempex
insmeren met tegellijm en daarna met epoxy en dan weer in de bak lijmen

mvg

jaap
 
Wat meer kit kan ook net het verschil zijn,is aardig dik spul dus met een groot drijfvermogen wat toch flink veel spanning op de kit geeft.
 
Zou haast denken dat inderdaad t oppervlak iets vettig was waardoor t niet hechte.
 

Terug
Bovenaan