Geschikte bodem?


Ik heb die bodem ook met 2 L nummers en dat lijkt me prima te kunnen hoor. Ik heb wel geen Kuhli s dus wacht even wat anderen daar van denken.
 
Kuhli's graven zich in (wat L-nummers niet doen) dat is de reden waarom ze zand nodig hebben, genoemde bodem is dus ongeschikt
 
Ook ik ga daarin mee, zeker vissen die zich ingraven (of de kieuwen spoelen) gewoon zandbodem aanhouden.
En dan liefst zo klein mogelijke korrel, 0.4-0.8mm filterzand is het meest gebruikt in de hobby.
 
Vallen hiermee gelijk de corydora's ook af?
 
Silence Shut Up GIF by VTM.be
 
Wij hebben hier 5 kuhli's en bij ons graven ze zich niet echt in ( ze durven wel onder een steen kruipen ). De stenen zijn lavasteenen en de bodem is witzand en na 1,5 jaar doen ze het hier nog altijd goed maar ze hebben soms hun kuren.

En als je ook cory's hebt dan is het zand proper houden ook geen probleem deze doen dit met plezier elke dag.
 
Bij bodem vissen als corydoras en kuhli is fijn zand gewoon het beste. Dat advies ga je altijd krijgen denk ik.

of andere bodemmaterialen acceptabel zijn is een kwestie van persoonlijke interpertatie.
 

Terug
Bovenaan