Geotextiel doek gebruiken


T

TLL

Guest
Voor een nieuwe inrichting en scape wil ik gebruik gaan maken van een soort geotextiel doek om dat moet voorkomen dat soil tussen de stenen en het hout wegspoeld/ wegzakt.
dit moet zwart zijn zodat het niet zichtbaar is straks en het moet in het aquarium gebruikt kunnen worden. Echter bij het zoeken hiernaar kom ik ook oa op worteldoek uit maar dat is niet wat ik zoek.

heeft iemand hier ervaring mee en wellicht tips voor het juiste materiaal?
 
Wat is je bezwaar tegen worteldoek? Dat is van PE en dat materiaal is voedselveilig dus ook aquarium veilig. Nog zwart ook meestal.
 
Als het om kleine kiertjes gaat kun je er ook gewoon filterwatten tussen steken, zie je na een paar weken niks meer van - of je doet er een anubiasje voor oid.
 
Ik heb zelf voor vergelijkbare doeleinden dit grondvlies in huis. Is flinterdun. Laat goed water door, maar niet de fijnere deeltjes vaste stof.
 
Wat is je bezwaar tegen worteldoek? Dat is van PE en dat materiaal is voedselveilig dus ook aquarium veilig. Nog zwart ook meestal.
Ik ben bang dat dit gaat rafelen op den duur maar dat is puur een gevoel

Als het om kleine kiertjes gaat kun je er ook gewoon filterwatten tussen steken, zie je na een paar weken niks meer van - of je doet er een anubiasje voor oid.
De kieren en openingen zullen te groot zijn voor deze oplossingen maar heb hier wel aan gedacht, bedankt

Ik heb zelf voor vergelijkbare doeleinden dit grondvlies in huis. Is flinterdun. Laat goed water door, maar niet de fijnere deeltjes vaste stof.
deze had ik ook op het oog maar twijfelde of het geschikt was, het klinkt in ieder geval veel belovend dan. Is het een soort stofdoek, of vergelijkbaar met worteldoek?
 
Ik ben bang dat dit gaat rafelen op den duur maar dat is puur een gevoel
Dat gaat het wel als je er aan komt. Je kan het 'lassen' met een verfbrander of soldeerbout. Dat Gino88 spul ziet er wel simpeler uit. Zou dat dan doen.
 
Jij zoekt zoiets...soortgelijk heb ik in mn terrarium over de hydrokorrels, en daarover de bodemgrond


 
Dat gaat het wel als je er aan komt. Je kan het 'lassen' met een verfbrander of soldeerbout. Dat Gino88 spul ziet er wel simpeler uit. Zou dat dan doen.
Ja dat spul van Gino88 heeft dan wel mijn voorkeur maar toch bedankt voor het meedenken
 
deze had ik ook op het oog maar twijfelde of het geschikt was, het klinkt in ieder geval veel belovend dan. Is het een soort stofdoek, of vergelijkbaar met worteldoek?



Moeilijk uit te leggen. Het is een beetje wat het is.
 
Jij zoekt zoiets...soortgelijk heb ik in mn terrarium over de hydrokorrels, en daarover de bodemgrond


Ook een goeie, als de gaatjes er tussen niet te groot zijn voor de soil?
ik heb een langer stuk nodig vrees ik waardoor de panty te klein is
 
Ook een goeie, als de gaatjes er tussen niet te groot zijn voor de soil?
.
Het voorkomt dat het substraat tussen de Hydro Drain korrels komt, maar laat het water wel zonder problemen door.
Vergeleken met netten of gaas is het grote voordeel van de Hydro Fleece dat het zelfs het meest fijne bodemsubstraat, zoals humus, tegenhoudt.
Het vlies rot niet en is makkelijk op maat te maken.
 
Moeilijk uit te leggen. Het is een beetje wat het is.
Ik vind het een prima uitleg zo:ROFLMAO::ROFLMAO: ik kon zien dat dit precies is wat ik zoek maar doordat de winkels dicht zijn is dat wat moeilijk te ontdekken. Ik ga dat spul aanschaffen in ieder geval. Bedankt voor de moeite(y)
 

Terug
Bovenaan