Geophagus sp. tapajos i.p.v. Discusvissen.


R

Robin-S

Guest
Momenteel ben ik bezig met de bouw van een nieuwe bak. De afmetingen worden: 200x60x70.
Heel voorzichtig begin ik nu aan de inrichting en bestand te denken. Ik wil sowieso het bestand uit mijn beide Z-A bakken gaan samenvoegen in het nieuwe aquarium. Ik speel de laatste tijd erg met de gedachte om mijn 5 discussen niet meer mee te verhuizen omdat ik het vele onderhoud en waterwissels een beetje zat begin te worden. Het zijn prachtige dieren en ze doen het erg goed maar ze ontnemen me het plezier in de hobby momenteel.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Geophagus sp. tapajos. Belasten deze prachtige dieren de waterwaarden ook zo erg als discussen of valt het mee? Het worden natuurlijk vrij forse vissen (20a25cm) maar als ze de bak minder bevuilen als de discussen, kan dit wel eens een serieuze optie worden. Ik zit dan te denken aan 4 of 5 stuks.

Voor de rest zal het uiteindelijke bestand komen op: 6 x L-nr's, 15x Corydorassen, 1 harem apistogramma agazzissi en ik ben van plan om een grote groep kardinalen te gaan introduceren.

Kan iemand zich in mijn plannen vinden of raden jullie het me af?

Mvg Robin
 
Geophagus soorten houden ook van erg schoon water en zijn groot waardoor ze veel vervuilen. Denk niet dat het veel scheelt qua onderhoud. Maar als je nog bezig bent met het maken van se bak, kan je ook naar een automatisch ververs systeem kijken.
 

Terug
Bovenaan