Geophagus en soort genoten


M

mss

Guest
Hallo,

Na dat binnenkort de Maanvissen opgehaald worden omdat ik die in de toekomst niet wil mee nemen. En nu iemand heb gevonden aan wie ik ze kwijt wil en dus besloten dit dan ook te doen.

Spijtig genoeg hebben de Corydorassen het nooit goed gedaan voor als nog onbekende reden in mijn bak. heb nog 5 zitten deze gaan eruit gevangen worden.

Apistogramma Elizabethae heb ik nog enkel zeer slechte ratio op moment 3 man en 1 vrouw. Weet niet wat ik ermee moet doen kan ze aan iemand kwijt die er dan ook werkelijk mee kan en wil gaan kweken.

Bedoeling is als volgt: aquarium zal van 70 cm hoogte naar 50 cm waterhoogte gaan dit zal dan uitkomen op circa 710 liter Netto nog voldoende ruimte dus voor een leuk bestand. Dit word gedaan omdat ik wil gaan werken met Bromelia en orchidieen en die wil ik dan enig sinds de ruimte geven om te groeien.

Inmiddels de prachtige geophagus dicrozoster bestelt
O93KBK3bT_8eLKSa5F7o_hrNipvCZEvw.jpeggeophagus dicrozoster by stijn koch, on Flickr

Verder is bestand nog onbekend buiten de Otocinclus Cocoma

O93KBK3bT_8eLKSa5F7o_hrNipvCZEvw.jpegOtocinclus cocoma by stijn koch[/u
rl], on Flickr

Ben dus volledig open voor idee�n al heb ik besloten er nog maar 1 soort bij de willen dit kan of cichliden zijn of school vis.

Ben erg benieuwd naar jullie suggesties.

Tevens ben ik op deze bak na de rest ook aan het opruimen.

Groet
Stijn
 
Prachtige soortjes, maar qua temperatuur hebben ze wel verschillende wensen toch??
 
Ja enig sinds, maar zal dan een midden weg moeten zoeken. en zal met temperatuur spelen in winter en zomer tijden.
 
De oto's verlangen temperatuur tussen 21 - 25 en de dicrozoster 25/26 - 29. Waarom niet een mooi bestand bouwen om een van beiden ipv spelen met temperaturen waarbij het niet voor allemaal optimaal is?
 
Cowboynl zei:
De oto's verlangen temperatuur tussen 21 - 25
Niet helemaal, de Otocinclus cocama is een warm water soort, die prima tussen de 24-28 graden gehouden kunnen worden. Wat wel rond de 20-25 is, is de prijs van deze vissen per stuk. Het zijn groepsvissen...
 
Ik dacht dat alle oto�s koel water visjes waren. Ik kan er zomaar compleet naast zitten uiteraard.
 
zal niet ideaal zijn volgens sommige,. Maar ze eten,leggen eieren en zien er goed uit op 25 graden.

Bedankt voor de bestand suggesties
 
Mascha&Ivo zei:
Cowboynl zei:
De oto's verlangen temperatuur tussen 21 - 25
MaestroCygni zei:
Niet helemaal, de Otocinclus cocama is een warm water soort
Tegenstrijdige info. Reden dus om eens naar bronnen te vragen.

Vertel heren, vertelt u!
Het is de eerste soort die ik vond toen ik naar warm water otocinclus zocht voor een za biotoop. Zal straks de bronnen zoeken.

[Edit:] Klopt, de cocama wordt geadviseerd tot 25-26 graden! :sorry: Gisteren zocht ik naar deze vis en een van de eerste resultaten was de otocinclus hoppei, en even dacht ik dat het dezelfde soort was! :sorry:
 
Leuke suggesties inderdaad..

Sturisoma? L-nummers? Moenkhausia pittieri (aanrader!)?

Kan me niet meer herinneren of je een powerfilter erop wilt zetten of de stroming rustig(er) wilt houden?
 
zou idd gaan voor de grotere bodemvissen, zijn die Cocama's niet te klein voor bij de Geophagus?

Een mooi schooltje rustig blijven visjes, een van de Hyphessobrycon?
 
Jeppo zei:
Leuke suggesties inderdaad..

Sturisoma? L-nummers? Moenkhausia pittieri (aanrader!)?

Kan me niet meer herinneren of je een powerfilter erop wilt zetten of de stroming rustig(er) wilt houden?

Qua stroming heb ik natuurlijk al de 6000 l/h op me potfilter dus er zal niet een extra stromings pomp bij komen. Buiten de pomp op het regensysteem.

L-nummers heb ik dus altijd de angst kosten veel en je ziet ze weinig, en zijn ook nog flinke vervuilers.

Sturisoma heb ik inderdaad aan zitten denken welke had jij in gedachten?.

Pittieri erg mooi inderdaad, maar twijfel of ik er uberhaupt een school vis bij wil.
 
MaoSan zei:
zou idd gaan voor de grotere bodemvissen, zijn die Cocama's niet te klein voor bij de Geophagus?

Een mooi schooltje rustig blijven visjes, een van de Hyphessobrycon?

Na mijn weten moet de combinatie lukken, maar eruit vangen is geen optie anyways dus we gaan het zien en zal dit dan ook eerlijk mededelen mag het zo zijn dat ze opgegeten worden.

Nadeel is wat ik lees dat bij Geophagus je niet voor een te rustige soort moet gaan. Aangezien Geophagus de hele dag op zoek zijn naar eten en dus redelijk felle eters zijn moet een school vis dit gedrag ook hebben.
 
Oh oke ik had verwacht dat je dan juist rustige vissen (van een leuke grote) erbij zou moeten doen.. maar dat is dus bij de Geophagus niet.
 
MaoSan zei:
Oh oke ik had verwacht dat je dan juist rustige vissen (van een leuke grote) erbij zou moeten doen.. maar dat is dus bij de Geophagus niet.

Niels ik ook, maar deze ervaringen heb ik van geophagus houders zelf. Maar baal hier ook van hoor, want hou juist niet van drukke schoolvissen. Daarom dat de kans er ook is dat er geen school vis bij komt.

Twijfel of mogelijk is voor een wat kleinere cichliden toe te voegen
 
Wat vind je van mesonauta's? die zullen er denk ik wel goed bij kunnen. Meeste Hyphesoobrycon soorten laten zich de kaas niet van het brood eten, en zijn toch ook wel wat rustiger vissen bij.
 
Moenkhausia Dichroura
Hemigrammus Ulreyi
Hemigrammus Stictus
hyphessobrycon erythrostigma of Socolofi

Zijn er wel die me aanspreken. Welke zouden eventueel kunnen
 
Jelle Touwen zei:
Wat vind je van mesonauta's? die zullen er denk ik wel goed bij kunnen. Meeste Hyphesoobrycon soorten laten zich de kaas niet van het brood eten, en zijn toch ook wel wat rustiger vissen bij.

Mesonauta's beetje afhankelijk van soort kan ik wel waarderen. Maar denk dat op 50 cm waterhoogte ze niet tot hun recht komen.

Zie lijst dat is wat buiten de Metynis soorten die me wel interesseren
 
Topic kan opslot. Inmiddels eruit dat er geen school vis bij gaat komen en buiten een enkele L-nummer verder niets.
 
Op slot doen we een topic dan niet maar als er verder geen reacties komen dan zakt het wel weer weg hoor.
Succes verder met de bak.
 

Terug
Bovenaan