Geluidsisolerend hout?


C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een stalen frame besteld voor mijn aquarium, om daar een 'meubel' van te maken.

Dit wil ik doen door er hout aan vast te maken en er kastjes in maken.

Mijn aquarium staat op mijn slaapkamer, dus wil niet dat ik snachts filters hoor. Hier let ik natuurlijk op door geluidsloze filters te kopen. Maar ik wil er ook op letten dat de kast een beetje isoleert.

Mijn vraag is dus, is er ook isolerend hout?

M.v.g. Canon
 
Hout zal trillingen niet veel dempen.
Een geluidsloze filter is al het halve werk.
Zet de filter in het kastje op piepschuim om trillingen te verminderen.
Bekleed het kastje aan de binnenkant met geluidswerend schuim (bouwmarkt) door dit vast te plakken met dubbelzijdig tape.

Groeten
Jan Willem
 
Inderdaad, ben het met JW eens, hout zal niks dempen, ik heb mijn filters op een soort rubber staan,en de binnenkant van de kast bekleed met soort schuim van de bouwmarkt, dat met die punten misschien ken je het wel, wordt vaak gebruikt om subwoofers te dempen.. zodra je dat doet ben je alle herrie kwijt. En op het moment heb ik een JBL901 draaien op me kamer gewoon kaal op het MDF staan, ik hoor niks :engel:
 
Bedankt voor de reactie's.

Ik ken het ja. Ik heb een keer een piepschuimen hok gemaakt voor een Eheim 2080 met die isolerende schuim. Dit had niet zo veel nut...

laag gebrom bijna niet te isoleren. Maar ik begrijp dus dat hout weinig geluid isoleert?
 
Er bestaan wel filters die 's nachts stiller kunnen.

Denk aan de Eheim pro3e serie.
Die kan je instellen dat ze bv 12 uur volle bak gaan en dan 12 uur minder.

Dan zijn ze letterlijk geruisloos en kunnen ze naast uw oor staan :)
 
Welke dan JurgenD? Ik heb een 2080 gehad, maar die had die functie niet..
 

Terug
Bovenaan