gekke staart bij Calico sluier


S

Sterrekind

Guest
Sinds een klein poosje ben ik in bezit van een aantal sluiertjes. Het gaat goed met ze ,ze groeien al flink en een aantal van de diertjes veranderd al van kleur. Een van de zwarten die ik echt pikzwart heb gekocht heeft ineens een witte buik, met de dag trekt het wit op,erg leuk

Maargoed, mijn calico sluier heeft een hele gekke staart. Daar waar de staartjes van alle andere visjes bestaan uit twee losse "vleugels" met hier in twee kleinere vleugeltjes ( dubbel staartje) heeft mijn calico drie staartvinnen. Haar grote ( ik denk dat het een zij is, gewoon puur een gok) staartvin zit aan elkaar vast in het midden.Een prachtige sluier, maar hij zit echt vast. In deze vin zitten wel weer de twee kleinere losse staartvinnetjes. Is dit normaal, of heb ik een bepaalde soort te pakken?

Mijn fototoestel is op het moment leeg dus ik kan er even geen foto van maken ( als het er al goed op te zien is)

Wie weet hoe dit zit?
 
Dat is een foutje. Ik heb dat soort visjes ook uit mijn eigen kweekje gekregen. Bij gewone goudvissen zitten de twee staarthelften 'vast'. Bij sluiers zitten die 'los', maar vissen kunnen een genetisch foutje hebben dat de staart maar voor de helft 'los' zit. (hoewel sluiers een kweekvorm zijn dus 'genetisch foutje' is betrekkelijk) Geeft verder helemaal niets hoor, je vis heeft er geen last van ofzo.
 
Ow gelukkig heeft ze er geen last van! Ik vind het wel mooi eigenlijk! Tis een schitterend diertje met die lange sluier
 

Terug
Bovenaan