Gekit en wel....


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Nou, het afgelopen weekend had ik dus te maken met een lekke bak. Gelukkig was het een bak op de onderste rij van een stelling. Maar goed, in de avond dat ik het pas opmerkte , stond die al op half vol. Meende dat ik nog wel kit ergens had liggen. Doch was er enkel polymeerkit aanwezig. Dus de bak maar leeggehaald en de vissen in emmers ondergebracht. De vloer eens goed met de warmteblazer (die ik voor het wegbranden van onkruid gebruik) droog gemaakt. Maandag maar direct nieuw siliconenkit gekocht en aan de slag ermee gegaan. Alles zit nu weer op en top in orde. Geen lekkage meer. Op 2 plekken op de bodem bij de siliconennaad aan de achterkant van de bak lekte het dus. Het siliconenkit zag er netjes uit doch liet het daar op 2 plekken toch wat los. Genoeg om een flinke portie water eruit te laten.

Maar het schijnt altijd te gebeuren tijdens momenten dat je weinig kunt. In dit geval flink na sluitingstijd van de winkels.
 
Flink balen ja. Je zou haast een bus aquariumkit in de standaard ‘aquarium apotheek’ houden voor zulke gevallen.
 
Flink balen ja. Je zou haast een bus aquariumkit in de standaard ‘aquarium apotheek’ houden voor zulke gevallen.
Ik was in de veronderstelling dat ik nog een bus kit had. Had enkel nog polymeerkit. Die kun je wel aan de buitenkant gebruiken maar liever niet aan de binnenkant van de bak. Want daar zit minder rek in dan als bij siliconenkit. Polymeerkit houdt het niet zo lang vol bij langdurige waterdruk.
 
Ik had toch wel wat langer gewacht met vullen na het kitten (zo een 3 weken)
 

Terug
Bovenaan