Gedrag


K

KaatjeZ

Guest
Hallo mensen, mijn Ancistrus leeft alleen in een bak van 80x50x40 met 20 andere, meest kleine vissen.
Nu vertoont deze 1 jarige dame al een tijdje onrustig gedrag; Eenmaal per dag 'jaagt'ze de andere vissen na, in willekeurige orde.
Dat duurt tussen 10-60 minuten en dan is het weer over.
Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet en kan ik er iets aan doen?
 
Ik lees op https://www.visaquarium.nl/vis/Ancistrus-dolichopterus een paar opmerkingen. Dragend kan van invloed zijn, 2 mannen wat bij jou niet aan de orde is.
Niet bepaald een betrouwbare website, alleen al de naam van de ancistrus is verkeerd, het is een cf cirrhosus, een dolichopterus ziet er heel anders uit, daarnaast zijn meerdere mannen helemaal geen probleem als er genoeg schuilplekken zijn. Anyway, wil je een betrouwbare website delen kun je beter planetcatfish.com delen, dat is DE autoriteit op het gebied van L-nummers
 
Hallo mensen, mijn Ancistrus leeft alleen in een bak van 80x50x40 met 20 andere, meest kleine vissen.
Nu vertoont deze 1 jarige dame al een tijdje onrustig gedrag; Eenmaal per dag 'jaagt'ze de andere vissen na, in willekeurige orde.
Dat duurt tussen 10-60 minuten en dan is het weer over.
Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet en kan ik er iets aan doen?
Ik denk dat ze in dit jaargetijde opzoek is naar een man en daarom dit gedrag vertoont, kun je op 2 manieren oplossen: temperatuur verlagen naar 22 graden of een man bijzetten maar dan krijg je wel een berg jonkies die je vaak nergens kwijt kan
 
Niet bepaald een betrouwbare website, alleen al de naam van de ancistrus is verkeerd, het is een cf cirrhosus, een dolichopterus ziet er heel anders uit, daarnaast zijn meerdere mannen helemaal geen probleem als er genoeg schuilplekken zijn. Anyway, wil je een betrouwbare website delen kun je beter planetcatfish.com delen, dat is DE autoriteit op het gebied van L-nummers
Ik wilde al behulpzaam zijn, valt me dat tegen. Thanks @Nicolientje-W voor de tip!
 
Kaatje, als je een citaat kiest mag je er ook meteen een tekst onder zetten achter [.....]:)[/QUOTE]
 
Ik denk dat ze in dit jaargetijde opzoek is naar een man en daarom dit gedrag vertoont, kun je op 2 manieren oplossen: temperatuur verlagen naar 22 graden of een man bijzetten maar dan krijg je wel een berg jonkies die je vaak nergens kwijt kan
Mijn ancistrus cf cirrhosus dame Bessie zit op kamertemperatuur en is van zichzelf al territoriaal. Ze jaagt soms mijn sluierstaarten bij het voer vandaan. Dit schijnt ook vaker voor te komen, buiten de paartijd om dus.
 

Terug
Bovenaan