Gedrag Fundulopanchax gardneri


M

MarlonnekeW

Guest
Hallo allemaal,

Nu ik klaar ben met de fotoserie van de Fundulopanchax gardneri, moet ik plannen gaan maken wat ik met de jonge vissen ga doen. Ik heb er denk ik een stuk of 15-20 dus allemaal houden is sowieso geen optie, maar ik zou misschien wel een klein groepje aan mijn gezelschapsaquarium (80cm, 125L) kunnen toevoegen. Qua waterwaardes passen ze bij de andere vissen, maar ik twijfel een beetje of het qua gedrag goed zal gaan. De andere bewoners zijn een groepje Corydoras, een schooltje Zwarte neons en een paar Axelrodia riesei (deden het nooit echt goed, totdat ik ze samen met de zwarte neons ben gaan houden, vanaf dat moment doen ze het erg goed. Deze combinatie wil ik dus graag zo houden). De cory's en neons zal wel goed gaan, maar ik maak me een beetje zorgen om de riesei's. Dit zijn niet al te grote visjes en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze door de gardneri's worden aangevallen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze soort? Loop ik een risico of kan ik ze zonder problemen bij kleinere zalmpjes houden?

Alvast bedankt!
 
Als ze enigzins lijken op de sjostedti zou ik er helemaal niets anders bij steken... ze vreten zelfs elkaar op (de mannetjes)
 
Yup Marlonneke,

Heb mijn buurman een paar jaar geleden een stel gard gegeven, zijn school kegelvlekbarbelen was binnen drie dagen op!

Je fotoserie wordt flink gedeeld op internet, de mensen zijn zeer onder de indruk. Hij is ook prachtig

Groetjes John.
 
Yup Marlonneke,

Heb mijn buurman een paar jaar geleden een stel gard gegeven, zijn school kegelvlekbarbelen was binnen drie dagen op!

Je fotoserie wordt flink gedeeld op internet, de mensen zijn zeer onder de indruk. Hij is ook prachtig

Groetjes John.

Oké bedankt!! Dan gaan we dat dus niet doen :).

Het is jammer dat het zo'n rovers zijn. Ik zou graag weer met een nieuwe soort verder willen om te fotograferen, zeker nu er zoveel belangstelling voor de foto's is. Maar er zit best wel veel verschil tussen de jonge F. gardneri's en bij sommige zal het nog wel een tijdje duren voordat ze oud genoeg zijn om naar een nieuw huis te gaan. Ik durf er eigenlijk niets anders bij te zetten, dus tot die tijd is dit aquarium bezet en moet ik helaas nog even geduld hebben totdat ik aan iets nieuws kan beginnen.
 

Terug
Bovenaan