Garnalenvraagje


V

VissenIlona

Guest
Hoi!
Ik heb 7 japonicagarnalen in mijn aquarium.

Nu is het zo dat mijn tante vuurgarnaaltjes heeft/had en er daar nog 1 van over is. Ik vind het zielig: 1 garnaal in een bak. Plus een paar vissen. Ik heb zelf altijd geleerd dat het groepsdieren zijn.

Maar heeft het voor een garnaal nut om naar mijn bak te gaan met japonicagarnalen? Of is dat net als in z'n eentje zitten? Het zijn twee totaal verschillende garnalen namelijk, dus ik weet niet of ze daarin ook 'gezelschap'/een groep vinden of niet.

Mijn tante wil namelijk ook geen nieuwe, omdat alle anderen dood zijn gegaan (en ja, ze was gewaarschuwd door de verkoper dat het niet slim zou zijn ze erbij te zetten)
 
Nee samen met japonica garnalen heeft het geen nut in mijn ogen,zijn ook totaal verschillende soorten want neem aan dat jij de grote hebt en niet de dwerg japonica's?
 
Het punt is dat ik daar nog over twijfel. Ik heb ze nu sinds december '12/ januari '13 ergens en in het begin vervelden ze zeker 1x per twee weken. Ze zijn dan ook al aardig gegroeid. Maar ze zijn nog lang geen 4-5cm zoals beweerd wordt dat ze kunnen worden. Ze zijn nu ongeveer 3 cm en iets meer dan een jaar oud. Als ik zo in moet schatten.

Maar als het geen nut heeft, is het net zo zielig en schiet ik er niet veel mee op. Dan is het zoeker naar een andere oplossing. Ik vind het fijn om iets goeds te doen voor de dieren, maar niet als ze er niet op vooruit gaan ;)


Mijn japonica
1
gTw-aWth5uo-Z55OJZ5vXiklty7l68V_.jpeg


gTw-aWth5uo-Z55OJZ5vXiklty7l68V_.jpeg
 
De japonica die jij hebt zijn vele malen brutaler dan een vuurtje.
Lekker laten zitten waar het nu zit zou ik zeggen.
 
Ik kan de foto's niet zien maar als het mini's waren had je na een jaar al wel nageslacht moeten hebben.
 
Oke, dan laat ik het lekker zo :) en blijf ik evt kijken naar een plekje voor de garnaal bij mensen die vuurtjes hebben
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een vuurtje kan ik er nog wel bij hebben als je er niet vanaf komt :)
 
Dankje! Ik ga het met haar overleggen. Regio Amersfoort trouwens :)
 
Voor 1 garnaal?????
En waarom kunnen daar geen andere bij.
IK zet ze ook van bak naar andere bak.
en blijven ook leven.
 
VissenIlona zei:
Dankje! Ik ga het met haar overleggen. Regio Amersfoort trouwens :)

Ikke Apeldoorn. Is niet helemaal om de hoek dus..

Bertus zei:
Voor 1 garnaal?????
En waarom kunnen daar geen andere bij.
IK zet ze ook van bak naar andere bak.
en blijven ook leven.

Tja, als het dichtbij is. Beter dan dat dat garnaaltje zit te vereenzamen.
 

Terug
Bovenaan