Garnalenbak in wording


Het eindresultaat...hmzz...dat duurt nog wel even hoor hahaha...ben ook nog aan het klussen in huis namelijk...en dat heeft een beetje meer voorrang :)
Heb gisteren nog wel even het dekseltje gezaagd en in de grondverf gezet...morgen timmer werkbankje ophalen (incl houten bankschroef hahaha)...daar komt hij op te staan.
LED balkjes moeten nog besteld worden..hoekfilter...dusss voordat er een garnaal in kan...ergens rond de kerst hahaha....nee hoor.....gaat goed komen :)
 
Nee hoor...heb de onderrand gezaagd..geplakt..en al in de grey-wash beits gezet..nog even laten drogen..dan de achterkant mat zwart schilderen.
Dan nog 2 ledjes bij kitelight gestellen..dan kunnen we gaan inrichten...plantjes komen van de week...en had nog grind van mijn oude bak..maar dat gaat hem denk ik niet worden :)
Denk dat het zwart grind gaat worden...is toch wel mooier.

Mijn duo bak is al in gebruik sinds afgelopen zondag..vriend van mij heeft zijn vissen gedropt...vanwege een verbouwing thuis...heel verhaal...2 huizen..worden wegens verkoop van 1 weer 1 huis...en ik oktober wordt zijn nieuwe huis gebouwd..dus ik mag oppassen...voor een maand of tien :D

Wat er in rond zwemt..zijn 9 cory's..12 kardinaaltjes...een uit de kluite gewassen algeter..waarvan mij de naam niet bekend is...2 platy's...en een mooie discus...meneer had er eerst 3...maar wegens een schimmel...zijn er twee gaan hemelen..Hopelijk koopt hij er nog 2 bij..(hij heeft zelf een 160 liter bak) meer gaat gewoonweg niet.

Discus doet het op zich erg goed...vanaf het eerste uur..al lekker in de weer...en eet gewoon goed...geen stress gehad.

Verder vandaag een Externe filterpomp gekocht om de boel lekker te laten draaien.

Wat betreft bacterie huishouding...40% van het water komt uit mijn eigen 160 liter bak...na een waterverversing..30% leidingwater..en die vriend nam nog 30% water uit zijn bak mee..verder een mandjes filtermedia overgezet...van de "bestaande" naar de nieuwe filter...dus ik denk niet dat ik een nitriet piek ga meemaken ;)

Foto's.....die volgen nog....eerst wat plantjes erin...hout en stenen is zo saai :)


Wordt vervolgd....
 
Aangezien het morgen (maandag :D ) 2 weken geleden is sinds de laatste update (hint hint), mss tijd voor wat :foto: :foto: ?
 
Ow jeeeee.....ik ben een heeeel klein beetje opgeschoten...deksel is af...en heb onderframe-pje gemaakt...en achterkant zwarte plakfolie...dus zal binnenkort ff fototje posten :)
Heb al een bewoner gevonden...in de vorm van een Betta Splenders Halfmoon...die zit momenteel in mij andere bak.

see yahhhh
 
Nouuuuu...bij deze dan!

Let niet op de rotzooi...ben nog aan het klussen in huis ook...heb ik het ook erg druk mee :)
Vind alleen de Plakfolie niet zo heel denderend van de Praxis :(...teveel luchtbellen en rare lijm plekjes...maar misschien trek dat nog een beetje bij...en anders...jammer dan hahaha...

929384_0_82_dsc03957.jpg


294741_0_82_dsc03956.jpg


653691_0_82_dsc03955.jpg


626592_0_82_dsc03954.jpg
 

Terug
Bovenaan