Garnalen voer wordt opgegeten door vissen


Liewe

New member
Lid geworden
26 februari 2024
Berichten
3
Leeftijd
43
Ik heb een aquarium met neocaridina garnalen en een aantal guppen.

Wanneer ik garnalenvoer toevoeg (pellets) wordt dit opgegeten door de guppen voordat de garnalen door hebben dat er voer is.

Hebben jullie tips hoe ik de garnalen kan voeren zonder dat de guppen het opeten ?

Alvast bedankt,

Liewe
 
Hier herzelfde maar dan met roodneuszalmen die er als piranha op af gaan. Ik heb van die tabletten. Die breek ik doormidden en dan geef ik 1 helft op de voorgrond (daar gaan de roodneuzen dan met zn allen op af) en de rest verdeel ik meer op achteraf plekjes tussen de planten. Vaak zijn de roodneuzen dan zo druk om met zn allen achter die ene aan te gaan dat de garnalen de rest kunnen opeten
 
Steek er een gedroogde spaghettisliert in, dat laten de guppen wel met rust.
 
Gekookte brandneteltopjesšŸ˜€kan ook maar in een bak met vissen eten de garnalen toch altijd want de vissenexcrementen eten ze uiteindelijk ook weer op, je ziet het ze tussen hun pootjes doen.
 
Dank voor de tips! Zou het een idee zijn om de garnalen te voeren als de lichten uit zijn?
 
Er bestaan labyrintjes die je met zuignapjes tegen de ruit kleeft. In het midden doe je het voedsel voor de garnalen, de vissen kunnen er niet bij.
 
Maak jij je maar geen zorgen meer over hoe je garnaaltjes kunt voeden dat gaat vanzelf.
 
Er bestaan labyrintjes die je met zuignapjes tegen de ruit kleeft. In het midden doe je het voedsel voor de garnalen, de vissen kunnen er niet bij.
Heb je daar een link van want ik ken deze niet.
 
Garnalen hebben genoeg uit je bak te eten dus de rest maakt echt geen sodemieter uit meer hier het is toch uitgelegd dan moet je ook niet willen dollen over s,nachts voeren
 
Wij hebben nu al een paar jaar guppen, rasbora's, corydora's, kardinalen, en nog wat andere soorten kleine visjes samen met neocaridina's zitten.

Om te zorgen dat elk visje of garnaaltje kan eten wisselen wij veel van voer. Soms 3 soorten voer tegelijk op hetzelfde moment.

Optie 1: Wat vlokjes ( GVG mix bij ons ) in een klein potje doen en wat aquariumwater opdoen. Na een minuut ofzo zijn de vlokjes wat doorweekt en giet je het potje juist voor de uitgang van de filter. Zo vliegt alles door het aquarium en zinkt het sneller en zal het op plaatsen komen waar de guppen niet komen of het niet vinden.

Optie 2: Diepvriesvoer: - Watervlo ( Daphnia ) kan je mooi laten ontdooien ( effe in een artemia zeefje onder koud water ) en ook voor de uitgang van de filter. Je guppen gaan de kans niet krijgen om alles op te eten.
- Rode muggenlarven ( kan je mooi laten ontdooien ( effe in een artemia zeefje onder koud water ) en ook voor de uitgang van de filter. Je guppen gaan de kans niet krijgen om alles op te eten. ( dit zinkt wel sneller dan de watervlo maar geen de garnalen mooier van kleuren en meer kweken )

Optie 3: Veggie: - Een klein roosje broccoli ( liefst bio uit de diepvries ) in een tas met een beetje water 1 minuut in de microgolf op max. Effe laten afkoelen en na een dag of 2 is alles weg hier.
- Erwtjes ( zelfde manier als de broccolie ) als ze gekookt zijn het velletje er rond uit en de erwten effe pletten tussen 2 lepels en dan afspoelen voor de uitgang van de filter. ( ik doe hier ongeveer een erwtje of 7 a 8 voor een 50tal visjes en een .... aantal garnaaltjes ( ik gok ook een 50 tal ))

Als ik hier eer tabletje geef zal ik dit ook altijd in kleine stukjes breken en verspreiden door de bak ( maar deze zijn voor 99% voor de corydora's die zijn nog erger op eten dan guppen :rolleyes: )
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan