garnalen kopen?


J

jenee98

Guest
Hallo,

ik ben van plan om mijn aqua 40 weet niet hoeveel liter zal wel rond de 40 zijn leeg te halen om opnieuw in te richten zand bodem en paar stullen hout wat steentjes flink beplanten en mos.

nu heb ik 3 guppen er in zitten (mogen absoluut niet weg) en wil daar zon 6 garnalen in een rustig soort en lichtoogjes en klein blijvend algenetertje en die licht oogjes wil ik best mee wachten hoor omdat die guppen er al inzitten kan dit?

mvgr jeffrey
 
Een aqua 40 is ongeveer 25L ;).

Dat kan helaas niet. Lichtoogjes moeten in een school, daar is het aquarium te klein voor. Voor een kleine algeneter kan je aan slakken of garnalen denken.

Garnalen 6? Neem minimaal 10. Als je bijv. vuurtjes neemt kweken ze snel genoeg.

Ook zitten je guppen helaas te klein. 60cm tot 80cm zou veel beter zijn. En aqua 40 haalt de 30cm nog niet.

Hoe warm staat het bakje? Zijn het guppen of endlers?
 
OW dat is jammer vond ze heel leuk en zijn klein dacht dat het wel ging dus een andere optie ik vind garnalen heel leuk voor dat bakkie maar n stuk of 10 mag wel maar ze moeten dr eigen ook niet snel uitbreiden.
niet dat ik binnen n maand op 50 zit ofz of wat vissen er bij die die jongen voor een gedeelte op eten.
en ik had golf garnalen gezien weet niet of dat dit de correcte naam is maar hoe is hun gedrag naar vissen vond ze wel mooi.
wat voor soort vissen kunnen er dan bij???
 
ik zou geen vissen in een aqua 40 doen, ik zou het houden op garnalen.
 
Owja en de termostaat gaat er pas in als hij leeg gaat en als hij dan weer opnieuw word ingericht dan gat de termostaat er pas in.
en de guppen zijn gewonen guppen geen endler.
 
Ja garnalen zijn heel leuk enzo hoor maar ik vind vissen leuker is er niet toch iets wat goed kan misschien een koppel platy's? 1 man 2 vrouw. Of neon's stuk of 8?
 
Een aqua40 is helaas echt niet geschikt voor vissen vanwege de afmetingen en dus ook aantal liters inhoud.
 
ik denk dat de optie om vissen in een aqua 40 te doen er niet is...
tenzij je je vissen een heel slecht leven wil geven.

ik zou gaan voor garnalen of/en wat slakjes.

of je moet een groter aquarium willen aanschaffen
 
Oke ja heb net al die juwel rekord gekocht enzo inrichting geld groeit niet op de rug hahaha dus dan garnaaltjes zo'n bak kost denk ook al gauw �60; denk ik een grotere en ik mag geen groot aquarium op m'n kamer ;( heb er wel een staan maar mag niet naar boven m'n moeder is bang dat er wat mee gebeurd dat tie kapot springt ofzo.

dus garnalen en slakjes.
 
ik ken je probleem:smile:

heb eerst heel lang een klein bakje gehad, nu heb ik een rio 240 op mijn slaapkamer staan.
mijn moeder vond het een gesmeer dus staat hij boven.
op marktplaats zijn veel aquaria voor een priki.(wel oppassen of die niet lek is)
je kan toch je aqua 40 weg doen en een grotere bak weerkopen??

ook die garnaaltjes zou ik niet in de lfs kopen maar via een kweker.
 
Als jij het voor elkaar krijgt dat ik n grotere bak mag boven dan regel ik de bak :).
gaat echt niet lukken hoor....
heb echt al paar keer gevraagd en gekeken op marktplaats idd vele goedkopen bakken waar ik er wel een van kan kiezen zal nog wel even gaan slijmen dan.
 
ik zou dan lekker voor garnaaltjes gaan.
ik heb trouwends het zelfde maar dan andesom, ik wil juist nog een klein garnalen bakjes erbij:smile:
 
En wat als ik een 60cm kan bemachtigen??
 
dat zou erg mooi zijn,

volgens mij zijn er een aantal leuke soorten voor in een 60cm!
mocht je nog steeds garnalen willen is deze optie er ook nog steeds
 
Ja misschien gaat het nog mooier worden een 1.20 voor beneden en de 80 misschien dan toch naar boven en dan kan ik alle kanten op natuurlijk weet dit nog niet zeker eerst maar even goed met me vader over hebben hij vond het net wel interessant.
 
En garnalen wil ik wel hoor dus als het niks word kijk ik of voor een 60cm en en als dat m ook niet word dan alleen garnalen.
 
hahahahahaha,

oke!

ik hoop het beste voor je!
weet je al wat voor 120cm je wilt?

met 120cm kan je namelijk heel erg veel!
het is alleen wel net te klein voor maanvissen en discus vissen.
 
Nou het is niet gelukt ik enthousiast pa enthousiast moeder zegt gewoon glashard te groot ......
ik denk dat ik dan Tog die aqua 40 gebruik voor alleen garnalen en laat die guppe er wel bij zwemmen zijn er tenslotte maar 3 dus dan doe ik het zo maar...
jammer jammer maarja.
heb toch al een plan voor die aqua 40.
 
Is een 60 of 80 cm. bak ook geen optie?
 
inderdaad!

want een aqua 40 is gewoon net te klein voor vissen.
en als je een 60 of 80 cm koopt. kan je gewoon veel meer!

mischien is een rio 125 iets?
want deze bakken zijn erg mooi en zien er luxe uit.
 
Ja weet je wat het is ik heb ongeveer zo'n 2,5 maand een nieuwe 80cm had daarvoor,ook 80 maar was,niet om aan te zien dus vandaar een nieuwe benede weer 80 maar daar wil ik geen garnalen in omdat m'n bak ten eerste al te vol zit aan vissen wat ik eigenlijk wil is een garnalen bakje met een schooltje vissen erbij en algeneter maar dat doen sommige garnalen ook toch dus is die niet persee nodig.

ik mag op m'n kamer sowieso niet groter als een cintimeter of 60.
wat opzich een mooie maat is en dan kan daar ook nog een klein schooltje lichtoogjes in als die voorde rest goed samen kunnen met garnalen.
dus misschien toch eventjes voor een 60 kijken.
 
Whahahaa,

nee da mag egt niet hoor lukt me nooit maar heb even gekeken ik denk dat ik misschien een glazen bak neem glasplaatje erop en dan nog iets verzinnen voor verlichting.
we hebben ook een kat dus moet sowieso iets op liggen heb ook een 60cm op marktplaats gezien hier in de buurt,die is helemaal compleet alleen ff naar de prijs vragen hij moet zo snel mogelijk weg wat is een goede prijs dan �10;??
 
dat ligt aan het merk en de staat.
doe anders ff een linkje!?
 
Ook dit mag niet meer,

moet het op de aqua 40 houden met alleen garnalen dus ga proberen er wat mooi van te maken dan maar het is jammer dat ik geen 60cm mag.
m'n moeder zegt dat ik eerst maar is moet laten zien dat het er goed uit blijft zien en dan mag ik over een halfjaar wel een grotere... Dus word de aqua 40 opnieuw inrichten maandje wachten en dan de garnalen er in en dan n half jaar wachten tot dat die grotere bak dan komt.
ik ga natuurlijk eerst nog even door zeuren hahaha.
een link heeft denk ik geen nut meer nu.
 
Ik wil Red rili garnalen zijn die goed te houden en vermenigvuldigen die dr eigen niet snel??
en wat eten garnalen eigenlijk zijn ze duur qua voedsel.??
 
Hey,

ik heb even opgezocht van die Red rili'd denk dat die t gaan worden vind ze mooi,en niet duur.
maar dan nog n vraag over garnalen klimmen ze je bak niet uit?
heb namelijk ooit een salamander gehad en die klom dus de bak uit moest hem helemaal dichttape is dit met garnalen ook het geval of blijven die wel in het water?
 
Qua voer eten ze van alles, overgebleven visvoer, garnalenpellets en allerlei groenten. Google daar eens op.

Bak klimmen ze alleen uit als de waterwaardes niet helemaal in orde zijn of als ze met teveel in een bakje zitten. Verder normaal gesproken niet.
 
Met guppen kun je iedere garnaal schudden. Als je wat moois wilt met garnalen in dit bakje dan kun je prima vuurtjes of rilli's nemen, maar alleen met nano visjes zoals de rasbora brigittae. Kun je wel hele leuke dingen met doen en zijn erg interessant. Koop alleen je garnalen niet bij de lfs, maar bij een hobbykweker.

En natuurlijk is een grotere bak mooier voor meer en grotere vissen, maar dat kleine spul is ook erg leuk. Heb zelf net een accubak opgestart met tijgergarnaaltjes, echt prachtig. Kijk anders eens op een specifiek dwerggarnalen forum, daar kun je heel erg veel info krijgen voor een bakje zoals die van jou.
 
Hey,

wat bedoel je met schudden kapot maken??

ik had inderdaad al informatie gezocht over de rilli's toen straks verbaasde me nog om die lagen temperatuur vond ik dan.

en nano visjes kunnen dan wel? Eerder is vertelt dat ik,beter geen visjes erbij kom doen.
lfs is dierenwinkel neem,ik aan kan ze ergens voor anderhalve euro de stuk kopen is dat duur weet niet of dit winkel is of bij kweker is dat een goede prijs???
 
Lfs is aquariumwinkel inderdaad.
Rili's voor 1.50 bedoel je?
 
Oke,

rilli's voor �1,50 ja dat is toch niet duur ofwel??
 
Geen idee wat normaal de prijs is eigenlijk maar voor dat geld moeten ze wel heel mooi van kleur zijn vind ik en geen uitgeselecteerde afdankertjes.
 
rili's voor 1,50 in een dierenwinkel is volgens mij niet veel ;)
 
Nee dat is niet duur maar hoe is de rood dekking vraag ik me af. Kijk maar eens bij Rendoshrimps . Daar heb je de hoogste gradatie met Sakura dekking voor 1,99.
Tja en dan de porto maar ze hebben erg mooie garnalen te koop.
 

Terug
Bovenaan