garnalen kopen


Thomasklrn

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2020
Berichten
71
Leeftijd
19
hallo iedereen ik ga binnenkort garnalen kopen. heeft iemand ervaring met ze online bestellen? of via de winkel kopen? (die zijn al gauw 2,50 per stuk waar ik woon) of kan ik ze beter via marktplaats ofzo kopen?

mvg thomas
 
Hey Thomas,
Ikzelf koop garnalen bij de speciaalzaak in de buurt. Online bestellen ben ikzelf tegen (in de winter te koud en in de zomer te warm); maar dat is mijn persoonlijke mening daarrond.
Nakweek kopen via markplaats bij iemand kan ook natuurlijk.
 
Voordeel van een winkel is dat je ze kan zien. MP is vaak goedkoper. Ik heb weleens online besteld en altijd zonder problemen.
 
MP is vaak goedkoper en als je ze op kraanwater houdt kan het makkelijk zijn als je ze in de buurt haalt.
 
Hey Thomas,
Ikzelf koop garnalen bij de speciaalzaak in de buurt. Online bestellen ben ikzelf tegen (in de winter te koud en in de zomer te warm); maar dat is mijn persoonlijke mening daarrond.
Nakweek kopen via markplaats bij iemand kan ook natuurlijk.
bedankt! maar wij hebben in de buurt maar 1 speciaalzaak die vuurgarnalen verkoopt (de soort die ik wil) en die zijn 2 euro per stuk en als je er dan minimaal 10 moet hebben (wat ik weinig vindt) wordt dat algauw erg duur.
 
MP is vaak goedkoper en als je ze op kraanwater houdt kan het makkelijk zijn als je ze in de buurt haalt.
ja op marktplaats is er in de buurt 10 vuurgarnalen voor 6 euro maar ze hebben weinig kleur dus ik weet niet in hoeverre ze gezond zijn:br:
 
bedankt! maar wij hebben in de buurt maar 1 speciaalzaak die vuurgarnalen verkoopt (de soort die ik wil) en die zijn 2 euro per stuk en als je er dan minimaal 10 moet hebben (wat ik weinig vindt) wordt dat algauw erg duur.

Ja, dat snap ik.
Wellicht dat je dan een hobbykweker in de buurt heb die er wel een ...-tal kwijt kan voor een tientje.
 
Wij hebben ze alleen maar via marktplaats gekocht en nooit uitval gehad oid, en vele malen goedkoper en hogere gradaties. Waar je wel op moet letten is dat je ze van tevoren mag bekijken en je niet laat afschepen met een dicht potje (is ons 1x overkomen en toen bleek dat we opgelicht waren)
 
ja op marktplaats is er in de buurt 10 vuurgarnalen voor 6 euro maar ze hebben weinig kleur dus ik weet niet in hoeverre ze gezond zijn:br:
Weinig kleur zegt niks over gezondheid. Maar als je graag garnalen met een goede dekking wilt zou ik deze niet kopen.
 
dankjewel allemaal! ik zal even kijken hoe ik het ga doen en daar ga ik jullie advies zeker in meenemen :thumbs:
 
Ja online kopen is en blijft een risico. Maar ja als er geen aanbod in de buurt is moet je soms wat. Beter gezegd doe je soms wat.
 
heej thomas ik heb eventueel nog wel wat vuurgarnalen voor je van hogen gradatie zolang het niet vriest kun je gewoon versturen omgeving tilburg hier
 
Ik heb mijn blue dream garnalen ook bij iemand via marktplaats gekocht. In de LFS betaal ik 6,95 per garnaal, via marktplaats 1,25 per stuk. En ze zijn heel donkerblauw, ook de nakweek
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200622-202435_Gallery.jpg
    Screenshot_20200622-202435_Gallery.jpg
    387.2 KB · Weergaven: 93
  • 20210131_175157.jpg
    20210131_175157.jpg
    144.2 KB · Weergaven: 105
heej thomas ik heb eventueel nog wel wat vuurgarnalen voor je van hogen gradatie zolang het niet vriest kun je gewoon versturen omgeving tilburg hier
bedankt voor het aanbod! maar ik kijk toch eerst even bij die dierenwinkel waar ik het over had. zoieso gaan de garnalen er e komende tijd nog niet in want in mijn grote bak ziet het eruit dat ik neon tetras met witte stip heb :'( dus gaan de neon tetras in qaurantaine in de kleine bak waar ik de garnalen in wou :(
 
Ik heb mijn blue dream garnalen ook bij iemand via marktplaats gekocht. In de LFS betaal ik 6,95 per garnaal, via marktplaats 1,25 per stuk. En ze zijn heel donkerblauw, ook de nakweek
ze zien er prachtig uit!
 
Vaak kunnen ze ze ook voor je bestellen :!
Klopt maar ik heb dat ook een keer gedaan en de gradatie viel me vies tegen en ja dan moet je nee zeggen en dat is ook weer vervelend als ze apart hebben besteld voor je. Wel iets om dus rekening mee te ouden denk ik.
 
sorry dat ik het onderwerp een beetj verander maar ik denk dat mijn neon tetras witte stip hebben help please :(
ik heb er een topic van gemaakt
 

Terug
Bovenaan